Zwanger en hoog BMI

Hoi meid,



Ik sta er wel een beetje van te kijken.

Ik heb ook behoorlijk overgewicht, maar ik kreeg vanaf een week of 12 wel uitwendige echo’s hoor. En ik heb er veel gehad (om de week!), ivm met medische aandoeningen bij mij zelf.



En de 20-weken echo hebben ze bij mij in Enschede gedaan, omdat die apparatuur veel beter was en ze veel meer konden zien daar.

En dit werd vanuit ons eigen ziekenhuis (Hengelo) geregeld.



Misschien toch eens naar vragen… :hug:

Wat is jouw BMI? Want behoorlijk overgewicht ligt er aan wat je behoorlijk vindt :wink: De een vindt een BMI van 30 al behoorlijk en ja in vergelijking met mij is dat niks :wink:



Ze kunnen wel het hartje zien en je ziet wat bewegingen via mn buik, maar niet echt duidelijk. Met de termijnecho inwendig echt heel mooi duidelijk beeld gezien, dat was echt heel gaaf. Dus als het de 6e inwendig gaat is dat opzich prima, want anders kunnen ze ook het geslacht niet zien. Maar vond deze vrouw ook wat minder dan de vorige gyn. Ik vroeg of ze het geslacht al kon zien, neee dat kan echt niet hoor (dat was vorige week), met 20 wk waarschijnlijk ook nog niet… Nou als t zo moet ga ik wel naar het echocentrum, daar kijken ze echt heel rustig en uitgebreid enzo en hier is het echt ff kijken of het hartje het doet en klaar. Wel groot verschil hoor, dat is wel jammer.



Hoeveel zijn jullie trouwens aangekomen tijdens de zwangerschap en wat is jullie BMI? Mijne is 44 en tot nu toe nog niks aangekomen.

Als ik even voor Noortje mag praten…ze heeft echt geen bmi van 30 maar een stuk hoger.



De gyn maakt echo’s idd wel inwendig. Maar een 20 weken wordt niet door een gyn gedaan maar door een echo bureau.

En toen ik zwanger was van Tycho was mijn bmi ook 37+ en alle echo’s vanaf 12 weken waren uitwendig. En zoals ik al had gezegd, ik moest een 2e keer terug komen voor de 20 weken echo omdat Tycho verstopt zat achter een vetkwab…

Ik ben tijdens de zwangerschap 10 kg aangekomen maar dat was puur vocht. Ik hield heel veel vocht vast. Na de bevalling was ik ook gelijk 18 kg kwijt

Mijn 20 wk echo wordt juist wel door de gyn gedaan… Afspraak bij het echocentrum die ik al had staan moest ik afzeggen, omdat de gyn het in het ziekenhuis wilde doen.



De echo van mijn avatar is dus de inwendige termijnecho. Vorige week kreeg ik echt niet zulk beeld via mijn buik, je zag amper wat :frowning:

@Noekie wrote:

Mijn 20 wk echo wordt juist wel door de gyn gedaan… Afspraak bij het echocentrum die ik al had staan moest ik afzeggen, omdat de gyn het in het ziekenhuis wilde doen.




Bij mijn eerste zwangerschap zou ik ook de 20 weken Echo in het ziekenhuis krijgen.
Moest dat toen bij het echo centrum afzeggen.

Ook deze keer zal dat bij de Gyn. gedaan worden.

Mijn BMI is (volgens internet) 32.2 plus cholesterol.

Maar persoonlijk vind ik de echo's in het ziekenhuis niet echt mooi, ik liep bij mijn eerste zwangerschap ook bij de verloskundige en daar waren ze duidelijker.

Ook bij deze zwangerschap ziekenhuis en verloskundige.

28 december heb ik een pretecho in het echocentrum, dus als ze in het ziekenhuis niet de moeite willen nemen om het geslacht te vertellen, dan hoop ik het daar nog te horen. Maarja, wel weer een maand wachten dan.



BMI van 32 zou ik gewoon bij de VK blijven en zouden de uitwendige echo’s waarschijnlijk ook een stuk duidelijker zijn :slight_smile: BMI van 32 is zo’n 40 kilo lichter als nu, dat was ik voor het laatst toen ik 15 was…

Om medische redenen moet ik naar de Gyn.



Hoop toch wel dat ze zich de moeite doen om te kijken, mits ze natuurlijk iets kunnen zien.