Zwanger en griep

Hoi ladies,



ff een vraagje. Ik loop al weken te snotteren en nu zet het door, vanmorgen werd ik wakker met enorme oorpijn, keelpijn, kriebelhoest en een hoofd vol snot (sorry :roll:).



Vroeger, als ik deze verschijnselen had, nam ik zo’n buisje Oscillococcinum en strepsils etc… de huisarts is vandaag niet bereikbaar, en ik zou toch graag wat verlichting willen. Ik heb dus geen idee of die buisjes en strepsils etc. mogen.



Iemand tips?

strepsils mogen niet op de bijsluiter van die buisjes mag het wel mits je gewoon aan de dosering houdt, andrs je apotheek bellen

voor dit soort dingen mag je altijd je VK bellen :wink: Zij weten precies wat je wel en niet mag en als het goed is ook altijd bereikbaar :slight_smile:

Ik zou dus even contact met hun opnemen.

ships, daar had ik nog niet aan gedacht. Helaas is de praktijk vandaag alleen tussen 13.00 en 14.00 uur bereikbaar :frowning: heb hubby naar de apotheek gestuurd, ben benieuwd waarmee hij thuiskomt :shifty:



thanx voor de tips meiden, griep is niet tof :frowning:

Hoezo is de praktijk alleen tussen 13 en 14 bereikbaar?? En de dames die moeten bevallen, hebben die pech om 14.30??

Ik hoop dat je iets hebt kunnen vinden wat het allemaal wat verlicht…



Beterschap!!

Telefonisch spreekuur is alleen van 13.00 uur tot 14.00 uur… ze zijn wel bereikbaar op hun 06, maar das alleen voor spoedgevallen en idd vrouwen die gaan bevallen. En ik ben geen spoedje, wil ze niet lastig vallen op hun mobiel :wink:



Dankjewel!

Paracetamol? Verder de ‘huis-tuin-en-keuken’ dingetjes? Veel drinken, voldoende vitamines (extra vitamine C) binnen krijgen, veel zuigen/slikken (bv. dropjes) en ijsjes eten en misschien stomen?

paracetamol had ik idd al ingenomen, maar ik slik liever geen medicijnen vanwege die kleine (ookal kan pm niet zoveel kwaad)…



Hubby kwam net thuis met allemaal lekkere zuigsnoepjes en een enorme zak drop. En hij laat nu 't bad vollopen, kan ik ff lekker badderen. Lief he :slight_smile:



Oma’s tips etc. zijn nog altijd welkom :wink:

Logisch dat je liever geen medicijnen slikt, maar ik denk dat een zieke moeder misschien wel meer kwaad kan dan een paar paracetamol?



Thee met honing is misschien trouwens ook wel lekker voor je keel?



Kippensoep schijnt ook goed te helpen: http://gezondheid.rubriek.nl/gezondheid/griep_huismiddeltjes.asp

Sinds december kamp ik met een luchtweginfectie. Normaliter krijg je daar een AB voor maar tijdens een zwangerschap mag dat niet.



De tips en voorschriften die ik van de ha kreeg zijn: Bisolvon, mondspoeling (voor m’n aften), neusspray en paracetamol. Nu ook Noscapine erbij gekregen (ook voor hoest). Daarnaast nog de tip om kamillethee te drinken of te spoelen (rochelen ivm je keelpijn).

Tot slot, je rust nemen want je herstelt nu eenmaal langzamer en wanneer je net als ik dadelijk maanden zoet bent met je gezondheid, gaat het vreselijk energie van je vragen.



Ik ben vergeten te kijken hoe ver je zwanger bent want ik weet natuurlijk niet of dat impact heeft met bovenstaande huis-tuin-keuken middeltjes.



Lekker laten verwennen dus en doe het rustig aan. Beterschap!

thanx weer meiden!



Ik heb idd even thee met honing ( :sick: ik hou er helemaal niet van maar ik grijp alles aan wat kan werken hihi) gedronken, en leg vanavond een halve ui naast mijn bed. Zal lekker gaan meuren, maarja, wie weet helpt het. Hubby had bij de apotheek gevraagd om neusspray, maar dat wilde ze niet geven ivm mijn zwangerschap. Ik kon beter gewoon zelf zoutoplossing maken en die in mijn neus druppelen, dus dat gaan we ook maar doen voor het slapen gaan.



En nu nog even met de hond naar buiten, even wat frisse lucht, daarna lekker mijn mandje in. Ik hoop dat het morgen wat beter gaat.



Thanx meiden, echt top, al die tips. Ik ben normaal nooit echt ziek, wel verkouden of een beginnend griepje wat ik dan de kop indruk met een berg paracetamol of iets dergelijks, weet dus ook niet wat er gebeurd als het doorzet :roll: dus ik ben echt blij met deze tips! :-*

ik had in november een vreselijke keelontsteking.

het gaf zeker wat verlichting als ik hotcoldrex innam :thumbup: gelukkig mocht dat ook. maar ik nam het ook alleen als ik het echt helemaal zat was. verder nam ik kinderneusspray van vsm, en thijmsiroop. veel drinken en thee met honing.



nu begin ik weer met zere keel en hoesten :thumbdown: vanacht ook een stukke ui naast het bed gehad :sick: hele huis stinkt :lol:



sterkte, en neem de tijd om te herstellen :hug:

Het stukkie ui heeft wel iets geholpen, heb voor 't eerst sinds ik zwanger ben zelfs een hele nacht doorgeslapen! :mrgreen:



Voel me nog niet echt beter, wilde eigenlijk zo’n Citrosan nemen maar volgens de bijsluiter mag dat niet als je zwanger ben, er zit een bepaalde pijnstiller in. Jammer maar helaas, ga dus weer aan de kopjes thee en paracetamolletjes. Ik heb me er maar aan overgegeven, kan er toch niets aan veranderen. Nu maar hopen dat ik gauw weer een beetje opknap. Heb hubby ook nog aangestoken, die loopt nu ook te snotteren :oops: hihi.

Ik mocht van mijn verloskundige alleen maar paracetamol als ik koorts had boven de 39 graden koorts, als de koorts aan hield moest ik conact opnemen met de huisarts, en ik had zoutoplossing voor mijn neus.

Verder was het beter om niks te nemen…maar ik was toen ong 8 weken zwanger…



Maar met zulke vragen kun je de verloskundige best op hun spoed nummer bellen hoor. Je kan moeilijk wachten tot maandag. En de verloskundige viden dat helemaal niet erg…hier in Zeewolde in iedergeval niet!