Hoi hoi,
Nou de titel zegt het al een beetje, sinds ik zwanger ben heb ik nauwelijks weerstand en ben ik steeds behoorlijk ziek (griep, voorhoofdholteontsteking etc).
Nu moet ik vandaag weer bloed laten prikken van de verloskundige en huisarts.
Ik eet met kapot in fruit, ga vroeg op bed etc.
Gedurende de zwangerschap van mijn zoontje heb ik nergens last van gehad, ja op het laatst een beetje verkouden, maar verder niets.
Wie o wie komt dit bekend voor en heeft tips voor mij.
Groetjes Ariska
ik lees ff mee want ik ben sinds mn zwangerschap dus ook al 2x ziek geweest, echt grieperig terwijl ik eigenlijk nooit ziek ben :?
Ik gebruik vitamine pillen van vsm en iedereen om me heen is ziek ik voel me prima …
Deze pillen zijn speciaal voor zwangere vrouwen… en mag je de hele zwangerschap gebruiken,
Misschien een idee…
Yep, ik heb het ook! in deze zwangerschap ben ik voordurend ziek, nu al ruim een maand grieperig :wall: snot, hoofdpijn, spierpijn, oorpijn, de hele bimbam. uit bloedonderzoek kwam dat het aantal afweercellen laag is. tja, dat zal best.
valt weinig aan te doen, vrees ik. de gyn zei al dat twee zwangerschappen gewoon een behoorlijke aanslag op je lijf is. gezond eten, zwangerschapsvitamines, slapen (als de kleine dat ook doet :roll: ) rustig aan en uitzieken…
sterkte ermee!
ik ben het behoorlijk beu (en mijn werk ook denk ik :oops: )
is je Hb al geprikt? dat kan ook nog bijdragen.
Mijn weerstand is ook helemaal weg, terwijl ik tijdens mijn 1e zwangerschap ook nergens last van had. Ik denk dat het komt omdat ik tijdens mijn 1e zwangerschap nog een behoorlijke buffer had waarop ik kon interen en die buffer nu weg is. Ook kon ik in het weekend lekker uitslapen en zo en dat gaat niet met een peuter in huis. Mijn enige tip is, pak ieder rustmoment dat je kan pakken, dus als de kleine slaapt ook gaan slapen.
Ohhh jee nog meer meiden die geen weerstand hebben.
Ik gebruik gravitamon, maar dat haalt ook nog niet echt iets uit.
het valt niet mee om zwanger te zijn en je zo belabberd te voelen zeg.
:roll:
Hier nog een. :? Ik zit met een kop vol met snot (sorry) en durf eigenlijk niks te nemen. Gelukkig ben ik na vandaag 3 dagen vrij en ik hoop wat bij te kunnen tanken, maar ik geloof wel wat Sopje zegt, dat je gewoon geen buffer meer hebt.
Daarnaast heerst het trouwens ook, dat merk ik in mijn werk (wijkvpk) ook, er zijn op het moment heel veel mensen ziek zwak en misselijk.
Ben niet zwanger, maaar ik slik echinaforce van A.Vogel voor de weerstand.
Toen ik nog werkte, slikte ik het standaard in de wintermaanden. Ik heb gemerkt dat t beter werkt als vitaminepillen, maar das mss puur persoonlijk.
Je mag het nemen als je zwanger bent, dus je kunt t proberen.
Hier ook last van laag weerstand… erg lastig vind ik zelf
@Kroes wrote:
Ben niet zwanger, maaar ik slik echinaforce van A.Vogel voor de weerstand.
Mijn vriend neemt momenteel ook standaard een ‘onderhoudsdosering’ gedurende de wintermaanden. Zelf ben ik toch wat huiverig, tijdens de zwangerschap wil ik liefst zo min mogelijk slikken. Voor volgende winter staat Echinaforce iig wél in mijn medicijnkastje.
Wist natuurlijk wel dat er meer waren met dit lastige zwangerschapskwaaltje, maar doet me toch even goed te realiseren dat ik niet de enige ben. En het erge is dat het wel drie keer zo hard aankomt! Was vorige maand 3 weken onder de pannen met een griep. En die vitaminepillen, ja, die slik ik ook wel, maar het maakt natuurlijk niet immuun. Maar voel me op het moment prima, dus ik geniet er maar even van.
Sterkte allemaal meiden! :hug:
Hey meiden,
Hebben jullie nog tips? Merk namelijk dat ik 0,0 weerstand heb op dit moment. Terwijl ik al elke dag verse jus d’orange drink, groentesapjes, vitaminepillen en slaap genoeg op een dag.
Kiki het merk wat Floradix (voor je ijzer vooral) op de markt brengt heeft ook een vloeibaar vitaminepreparaat. Wat ik begreep van mijn VK is dat je dat ook mag gebruiken wanneer je zwanger bent (betacaroteen ipv Vit A dus je lijf zet ervan om wat het nodig heeft zodat je niet kunt overdoseren). Mss zelfs in combi met de Floradix zodat je je weerstand extra opbouwt. Ikzelf gebruik in tijden van lage weerstand gewoon Floradix omdat ik weet dat daar meer inzit dan enkel ijzer en als ik iets onder de leden krijg boost ik het wat extra met Vit B12 smelttabletten van Bloem. Daar verbruik je tijdens je zwangerschap ook extra van.