zwanger en de griep,wat mag wel???

Hallo,

Ik ben geveld door de griep en heb er ook een flinke keelpijn bij,kan er gewoon niet van slapen :wall: , nu wil ik graag weten wat voor een medicijnen je nu wel mag innemen, bijv.paracetamol zetpillen 1000 mg,mogen die wel of niet???

alvast bedankt !!

Ik lees mee… ben ook zo beroerd geworden vannacht. Met 38.5, keel/-oor-/hoofdpijn en heel dikke klieren voel ik me geen mens…

Overigens staat op de meeste bijsluiter dat als je zwnager bent je de huisarts moet bellen of de Vk, maar de mijne kan ik op vrijdag pas vanaf 1 uur bellen :?

Ik had vorige week helaas de griep, ik heb de huisarts en de apotheek gebeld en die vertelden mij beide dat je paracetamol mag gebruiken, maar slechts 1 per keer en niet meer dan 3 x per dag. Ik nam er dus alleen 1 's middags als de koorts weer hoger werd en 's avonds voordat ik naar bed ging, dan sliep ik ten minste een beetje beter.

Balen hè, ziek zijn als je zwanger bent? Beterschap in ieder geval!!!

Groetjes Ellen

Hier mocht ik toen met zwangerschap van Yara 4 maal daags 2 paracetamollen nemen en die heb ik toen ook geregeld genomen ivm koppijn.

Verder kan je weinig meer dan goed uitzieken.

Beterschap ermee

Bij Sanne heb ik ook flink de griep gehad en mocht 6 paracetamol per dag volgens mijn HA en de VK vertelde dit ook…voor hoesten had ik homeopatische tabletjes van VSM (tussistin) bij mij helpen die gelukkig als een tierelier…zoutoplossing voor de neus…en voor de keel gewone snoepjes maar die helpen helaas niets…

beterschap…

@schoen wrote:

Hier mocht ik toen met zwangerschap van Yara 4 maal daags 2 paracetamollen nemen en die heb ik toen ook geregeld genomen ivm koppijn.

Verder kan je weinig meer dan goed uitzieken.

Beterschap ermee

idem hier. Heb vele last van hoofpijn en ik mag dan ook tot 4 keer per dag 1000 mg nemen (of dus twee van 500 mg).

Het is al een paar keer genoemd: paracetamol is inderdaad geen probleem, mits je het met mate neemt. Bij twijfel gewoon even de vk of ha bellen hoor!

Wat me wel opvalt is dat ieder huisarts weer iets anders zegt over het innemen van paracetamol. Mijn zus is ook zwanger en zij mocht geen paracetamol innemen. Ik had afglopen week ook de griep en heb de huisarts gebeld en ik mocht er max. 6 per dag innemen. Ik vind het wel raar hoor dat ieder huisarts iets anders zegt!

Je mag idd wel paracetamol nemen, maar met mate. Dus geen 4000 mg. per dag nemen! Ik geloof dat je maximaal 4 of 6 tabletten mag hebben :think:. Ik weet niet meer precies wat mijn ha toen zei…