zwanger en borstvoeding

ik ben nu 13 weken zwanger van de 2e en silve krijgt nog steeds borstvoeding, wat ik ook probeer vol te houden tot nummero 2 er is…(en langer :wink: als t goed gaat)



maar als ik bevallen ben geef ik dus al melk, hoe zit het dan met de colostrum? dat heeft je kleintje toch t eerst nodig??? en de melk past zich toch aan naarmate je kleintje ouder wordt? de melk is in het begin toch veel vetter?? als ik dan al melk geef is dat dan wel goed voor de pasgeborene? of past het zich dan ook weer aan???



hoe zit dit nou precies? :eh:

Je borstvoeding stelt zich af op de jongste dus als jij bevallen bent krijgt je baby alles wat hij/zij nodig heeft en je oudste snoept daar van mee.

aah oke!



dus de melk veranderd dan ook gewoon weer in colostrum?

dat lijkt me zo apart…

@enidan23 wrote:

aah oke!



dus de melk veranderd dan ook gewoon weer in colostrum?

dat lijkt me zo apart…




toevallig heb ikhet daar met mijn kraamhulp over gehad en die vertelde dat je dan geen colostrum aanmaakt :eh: misschien anders de vraag ff stellen op het borstvoedingsforum.

Nou, je maakt zeker wel colostrum aan hoor!! De voeding stemt zich af op de kleinste, die is het belangrijkste maar je oudste ka gewoon meedrinken.



@Marielle: jouw kraamhulp werkte hopenlijk niet bij een borstvoedings-gecertificeerde kraamzorginstelling?

hmmz dus de meningen zijn verdeeld… :wink:

duik toch maar even het borstvoedingforum op…

Je lichaam past zich aan aan de beeb in je buik…

Vandaar straks misschien ook een dip, ik heb het ook gehad…

Straks als de beeb geboren is, geef je 100% colostrum…

Dan duurt een tijdje, het is tijdgebonden en niet aan hoeveelheid…

Je oudste kan dus ook niet het colostrum ‘wegdrinken’…

Kraamhulp is een drol…

Succes ermee, het is super om te tandemen… :inlove:

@faizaa wrote:

Je lichaam past zich aan aan de beeb in je buik…

Vandaar straks misschien ook een dip, ik heb het ook gehad…

Straks als de beeb geboren is, geef je 100% colostrum…

Dan duurt een tijdje, het is tijdgebonden en niet aan hoeveelheid…

Je oudste kan dus ook niet het colostrum ‘wegdrinken’…

Kraamhulp is een drol…

Succes ermee, het is super om te tandemen… :inlove:




Ik wou het niet zeggen maar helemaal mee eens :lol:

@Fryskefaam wrote:

@faizaa wrote:
Je lichaam past zich aan aan de beeb in je buik…

Vandaar straks misschien ook een dip, ik heb het ook gehad…

Straks als de beeb geboren is, geef je 100% colostrum…

Dan duurt een tijdje, het is tijdgebonden en niet aan hoeveelheid…

Je oudste kan dus ook niet het colostrum ‘wegdrinken’…

Kraamhulp is een drol…

Succes ermee, het is super om te tandemen… :inlove:




Ik wou het niet zeggen maar helemaal mee eens :lol:




Een slappe drol… die je snel weg wilt spoelen… :mrgreen:

Nee geintje hoor, maar ik vind het erg erg jammer dat uitgerekend een kraamhulp dit verkondigd… zoals je zelf ook al zei… :thumbdown:

Nog beter is één die gewoon vanzelf wegglijdt… zijn we daar ook maar weer vanaf!



Neeeeee… nu gaan we te ver! :mrgreen:

@Fryskefaam wrote:

Nog beter is één die gewoon vanzelf wegglijdt… zijn we daar ook maar weer vanaf!



Neeeeee… nu gaan we te ver! :mrgreen:






:lol: :lol: :lol:

Dat bedoel ik… :thumbup:



TS, nog iets gevonden op BV forum?

ja daar werd ook al gezegt dat je lichaam zich aanpast, mooi zeg! zo`n slim lichaam… :wink:



ik heb idd al een dip gehad, veel aanleggen hielp helemaal niks… het begint momenteel al wat beter te worden alleen heb ik geen tsr meer :?

vink wel jammer… vond t wel een fijn hoogtepuntje :mrgreen:



ik hoop dat ik ook nog kan tandemen maar dat ligt echt aan silve… ze houdt nogal van tepeltrekken, klemt ze mn tepel in dr mond en dan heel hard trekken (en heel hard lachen als mama t uitgilt :shock: )

en ze krijgt nu net haar eerste tandje door (was al zo blij dat ze zo laat was)



we wachten alles maar af… t is nu nog voltehouden :wink:

Het is ook vaak zo dat er helemaal geen melk meer uitkomt die laatste maanden/weken maar als je toch je dochter gewoon aan blijft leggen zal ze de techniek iig niet verleren waardoor ze als er wel weer melk is gewoon weer mee kan drinken!

@Fryskefaam wrote:

Het is ook vaak zo dat er helemaal geen melk meer uitkomt die laatste maanden/weken maar als je toch je dochter gewoon aan blijft leggen zal ze de techniek iig niet verleren waardoor ze als er wel weer melk is gewoon weer mee kan drinken!






Ja precies, zo heb ik het ook gedaan… :thumbup:

fijn ben gerustgesteld, want zat ook met deze vraag in mijn hoofd.



Wanneer stopt de melk dan in de laatste weken maanden? Heb t idee dat DS gewoon nog drinkt 2x per dag maar dat kan dus stoppen begrijp ik? Moet ik hem dan wel aanleggen ook al komt er niks uit? Ben bang dat ie dan toch de intresse verliest :think: Tegen de tijd dat beeb komt is hij 1.5 jaar iets jonger kan ie t dan al verleren?

Het hoeft niet te stoppen, het kan wel… sommigen krijgen juist in de laatste weken vd zwangerschap weer erg veel melk… of hebben die dip helemaal niet… ik had het wel, maar ben mijn meisje toch blijven aanbieden… dus ja FLY, idd om die zuigtechniek toch niet te verleren… heb elke dag aangeboden, toen ik pas zwanger was, wilde ze helemaal niet drinken… toch sabbelde ze een paar keer… en op een gegeven moment dronk ze wel weer, maar droog… kwam geen druppel uit… ben toch blijven doorzetten ook al was het niet altijd even prettig… want het tandemen is ZOOOO leuk, en fijn… en gezellig ook… :inlove:

Als je BV wilt blijven geven, zou ik zeker elke dag aanbieden… paar keer per dag… ook al komt er geen druppel… gewoon eerst de borst aanbieden en dat aanbieden volhouden (dus niet dwingen, wel aanbieden… boob laten zien :mrgreen: ) verder gaf ik wel ander vocht bij… (flesje water)

:-* Dank je wel voor je duidelijke antwoord. Ik zal t blijven aanbieden voorlopig komt er nog melk uit dus op dat t zo blijft :slight_smile: