zwanger en antidepresieva

hoi allemaal,



ik heb een vraag daarover heeft iemand hier ervaring mee?

kan hier niet veel over op internet over vinden.

mijn dokter heeft het me voorgeschreven maar wil eerst weten hoe of wat.

ik ben nu voor de tweede keer zwanger de eerste keer is ons zoontje helaas overleden met 35 week in mijn buik ik heb hier heel veel moeite mee vandaar dat hij dit voorschrijft.



alvast bedankt willie

Je kunt het beste hierover even met je apotheek bellen!

Er zijn AD die je zonder bezwaar tijdens je ZW kunt slikken.

Maar ik heb nu ff niet mn kennis paraat om dat voor je uit te zoeken.

( werk namelijk bij een apotheek)

Ik slik ook dagelijks medicijnen (kalmeringstabl) en die konden ook veilig tijdens de ZW worden gebruikt.



Sterkte!

hoi,

ik heb wel ervaring met AD (ooit), maar niet tijdens de zwangerschap.

kan je dus niet helpen…



maar ik kom je wél een hele lieve knuffel geven, want kan me best inbeelden dat het moeilijk is nu…

:hug: :hug: :hug:



veel sterkte om het verleden een plaatsje te kunnen geven.

je :vlinder: kindje leeft verder in je hart.

jouw aanstaande beeb groeit momenteel onder je hart.

ik hoop dat jouw oudste kindje waakt over dit brusje en dat je zwangerschap en bevalling voorspoedig mag verlopen.

:pray: :pray: :pray:



liefs

Gerda

Hoi Meis,



Allereerst wat eem nare ervaring hebben jullie moeten doorstaan.

Ik snap dat de nieuwe zwangerschp een extra lading met zich meeneemt en hopelijk mag dit kindje bij jullie blijven met beschemengel zijn broertje :vlinder:



Er zijn verschillende medicijnen voor AD die je kunt gebruiken.

Hier moet je HA weten welke, alleen heb je bij gebruik tijdens de zwangerschap kans op ‘afkickverschijnselen’ bij de baby na de geboorte.

Verder is er nauwelijks bewijs dat de medicatie invloed heeft op de ontwikkelning van de beeb tijdens de zwangerschap dus ‘veilig’ genoemd voor je beebje.

Enige wat dus kan is afkick na de geboorte, maar ook dit is, mits men vooraf bedacht is met 1 a 2 daagjes over en geeft verder geen ‘schade’ aan het kindje.



Een gyn kan je ook goed informeren, wat me raadzaam lijkt, gezien je in het ziekenhuis zal bevallen, zij zullen dan ook de kinderarts betrekke na de bevalling om je kliene goed na te kijken en in de gaten te houden na je bevalling.



:-*