Zwanger & Echinaforce?

Hoihoi allemaal…



Even een vraagje: had van een paar mensen gehoord dat echinaforce wel mag tijdens de zwangerschap, en dus gisteren een potje gehaald omdat ik last heb van slecht weerstand. Op het potje staat “kan zover bekend volgens de dosering worden gebruikt”.



Nou belt mijn moeder me half hysterisch op dat op háár potje “echinacea-Forte” van het huismerk van Etos staat dat je dat niet mag hebben.



Dus…voor wie het weet…mag ik de gewone echinaforce van Vogel nou wél of niet hebben?

Ik zou het niet doen…

Ik heb het ook niet gebruikt, maar volgens mij mag het wel. (Volg je me nog? :shifty: )

ik heb het wel gebruikt, bij alledrie de zwangerschappen.

je moet natuurlijk niet overdoseren, ik heb gewoon sochtends en savonds het aantaldruppels min 5 druppels gedaan geloof ik. elk merk geeft een ander aantal druppels aan. en als ik me beter ging voelen dan alleen sochtends.

ik zou het niet doen, als er op een huismerkpotje staat dat het niet mag en je eigen potje dat het tot zover bekend is wel mag… wel link dan he… je weet niet wat het met de eerste weken van de ontwikkeling van niks naar een kindje gaat doen!

ff bellen met dr vogel! Dan weet je het zeker!

Hmm ja, maar dan leest zo’n telefoonmevrouw vast gewoon op wat in de bijsluiter staat, en die kan ik zelf ook wel lezen…



Ik heb ook de apotheek gebeld (mijn VK heeft geen spreekuur op woensdag) en die zeggen hetzelfde als de bijsluiter, maar dat klonk ook niet of iemand het gewoon wíst :?



@ mamavanesmee: je hebt gelijk hoor, maar ik ben 24 weken zwanger :wink:

of even een klassiek homepaath bellen. die weten het zeker :thumbup:

en anders lekker even extra sinaasappeltjes eten :wink:

Ik gebruik de Echinaforce druppels van Vogel en dat mag gewoon hoor.

Danielle

Ik heb het zowel aan huisarts gevraagd als aan verloskundige. Want ook bij mij was doseringadvies overal beetje tegenstrijdig. Maar die twee riepen allebei vol overtuiging dat het geen probleem moest zijn. Toch ben ik voorzichtig en slik ze alleen 's morgens in. Dus absoluut geen max. dosering.

Ik slik in deze zwschap ook echinaforce, zelfs de forte. Wel van dr vogel en daar staat idd op dat het geen kwaad kan. Ook ik heb het voor alle zekerheid nagevraagd bij huisarts, verloskundige én reformwinkel. Alledrei zeggen ze dat het geen probleem is, al adviseerde de verkoopster vd reformwinkel me wel om het voor alle zekerheid de eerste weken vd zwangerschap nog niet te nemen, omdat dat toch een kwetsbare periode vd ontwikkeling is. Maar ik ben ze pas begonnen met slikken met zo’n 15 weken en ben er erg tevreden mee, werken prima voor mijn weerstand en ik heb op geen enkele manier het idee dat ze mijn kindje kwaad doen…



:-* Jen

Ik heb zelfs nog geen seconde gedacht dat ik het niet mag!! Ik neem 6 tabletten per dag :D! (druppels heb ik niet in huis die lust mn dochter niet).



Maar ik heb wel aan mamma gevraagd, die is klassiek homeopaat :D! Dus dat telt ook wel hé! Hihi!



Groetjes!

er zit toch heel veel alcohol in?

je hebt ook tabletten :slight_smile:

@Wicky wrote:

Ik heb zelfs nog geen seconde gedacht dat ik het niet mag!! Ik neem 6 tabletten per dag :D! (druppels heb ik niet in huis die lust mn dochter niet).



Maar ik heb wel aan mamma gevraagd, die is klassiek homeopaat :D! Dus dat telt ook wel hé! Hihi!



Groetjes!




ooh, wat een mazzel heb jij :smiley: de dochter van mijn stiefvader is ook klassiek homepaath :thumbup: heb daar al heel veel baat bij gehad.

idd, bij mij ook deze vraag.

of ik echinaforce forte tabletten mag gebruiken… zit namelijk met keelpijn.

en zit nu op soort anta flu te zuigen.

maar idd de bijsluiter of wat op doosje staat kan je niet veel mee, ze raden het je aan, en dan toch weer overleg met ha.

dus ja wat moet je dan he

bij mijn vorige zs heb ik naar t nummer op de bijsluiter gebeld, en daar werd er verteld dat je per dag niet meer dan 60 druppels mag innemen normaal mag je er 100 druppels pd als je niet zwanger bent.

Ik zie geen datum bij deze berichten maar tegenwoordig staat er in de bijsluiter dat het gebruik van de druppels wordt afgeraden en het gebruik van de tabletten mag NIET tijdens de zwangerschap.
Bijsluiter tabletten
Bijsluiter druppels