Hoi dames,
in maart ben ik bevallen van een zoontje op 22 weken. Tijdens de 20 weken echo werd geconstateerd dat hij ernstig ziek en niet met het leven verenigbaar was.
Nu deed ik vorige week een zwangerschapstest, omdat ik misselijk en moe was. Ook had ik van die rare steekjes in mijn lies als ik een verkeerde beweging maak. (Dit had ik nooit, maar wel in mijn vorige zwangerschap)
Alle testen (heb er rond 15 gedaan) waren licht positief. Ik heb mijn verloskundige gevraagd om een HCG waarden bepaling. Ik ben bloed wezen prikken, en mijn HCG waarde was 1.2. Nu moet ik aanstaande vrijdag weer om te kijken of de waarde nu 0 is, of gestegen is.
Er zijn twee mogelijkheden:
- Ik heb een late eisprong gehad en ben weer terug zwanger, maar nog in een heel vroeg stadium.
- Het HCG hormoon zit nog in mijn bloed vanwege mijn vorige zwangerschap.
Nu lijkt mij dat de tweede optie onzin is. Ik heb mijn dokter gebeld en hij zei (net als mijn verloskundige) dat het HCG hormoon uiterlijk drie weken na de bevalling uit mijn bloed moest zijn. Vorige zwangerschap had ik ook lage HCG waarden.
Wat denken jullie? Het is niet zo dat ik van alles zie omdat ik graag een kindje wil. Ik zou het heel erg leuk vinden (wel snel), maar als het niet zo zou zijn, dan zou ik er ook vrede mee hebben.
Ik hoop op enkele reacties.
Liefs,
Nicole