zwakke baarmoeder

Misschien is er iemand die dit herkent?

Bij Lev had ik aan het einde van de zwangerschap een heel dunne baarmoederwand, helemaal verzwakt door o.a. harde buiken. Ik heb bijna geen weeen gehad, waarschijnlijk als bescherming want bij teveel wee-kracht zou er een scheuring op kunnen treden.

Daarom blijf ik nu bij de gyn en wordt de wand steeds gemeten.

Ik word er af en toe wel gek van, dan voel ik bandenpijn of een harde buik en dan twijfel ik wat het is, want ik ben gewoon bang voor harde buiken nu.

Er is ook gezegd dat het kindje ruim op tijd gehaald gaat worden met een keizersnee, en dat het desnoods prematuur gehaald wordt :?

Kent iemand deze situatie?

Ik heb doordat de plek van de keizersnede nooit goed geheeld is een hele dunne baarmoederwand. Daarom is nu al besloten dat als ik ooit nog weer zwanger wordt ze het kindje eerder halen dmv een keizersnede omdat er inderdaad kans is op het scheuren van de baarmoeder door weeën.

Ik heb dus nog geen ervaring met die dunne wand en een zwangerschap maar ik ben wel een beetje angstig voor een zwangerschap (die hopelijk ooit nog komen gaat). Er is mij wel op het hart gedrukt dat een zwangerschap best verantwoord is zolang ik maar een geplande keizersnede krijg.

@purpled82 wrote:

Ik heb doordat de plek van de keizersnede nooit goed geheeld is een hele dunne baarmoederwand. Daarom is nu al besloten dat als ik ooit nog weer zwanger wordt ze het kindje eerder halen dmv een keizersnede omdat er inderdaad kans is op het scheuren van de baarmoeder door weeën.

Ik heb dus nog geen ervaring met die dunne wand en een zwangerschap maar ik ben wel een beetje angstig voor een zwangerschap (die hopelijk ooit nog komen gaat). Er is mij wel op het hart gedrukt dat een zwangerschap best verantwoord is zolang ik maar een geplande keizersnede krijg.

Hoe ontdekten ze dat dan?

Want bij mij zagen ze het pas tijdens de keizersnede van lev, dat de wand zo dun was als een a4-papiertje.

De gyn had ook veel moeite met hechten.

Ik vind het geen fijn idee eigenlijk.

Ik krijg soms echt van die nachtmerries met scheuren en zo :oops: :frowning:

Hallo Lydia

Ik ben 12 weken geleden dmv een keizersnee bevallen van onze tweede zoon. Mij werd laatst bij de controle door de gynaecoloog verteld dat mijn baarmoeder ook erg dun is bij de wond van mijn 1e keizersnee.

Ik zou heel goed moeten nadenken over een evt. 3e zwangerschap, omdat dit risico’s met zich mee zou brengen. Ik was hier behoorlijk door aangeslagen, omdat ik altijd graag minimaal 3 kinderen heb gewild.

Nu lees ik dat jij wel een derde kind hebt gekregen. Fijn dat alles goed is gegaan. Was jij ook van tevoren gewaarschuwd? En hoe kunnen ze de dikte van de baarmoeder meten?

de gyn heeft af en toe gemeten via een echo. Daarop waren geen afwijkingen te zien.

Wel ben ik goed in de gaten gehouden door de gyn. Ik had veel buikpijn en heb vooral de laatste periode veel in bed gelegen. Ik weet niet of ik het je zou aanraden want het was gewoon spannend al met al.

Uiteindelijk is het allemaal goed gegaan misschien wel dankzij de nachtrust hoor.

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dus dat het wel erg tegenviel. Zou jij het eerder aan-of afraden? En weet jij misschien meer over de kansen dat het fout kan gaan?

Groetjes Eveline

Kunnen ze de dikte van je baarmoederwand meten via een echo??? Bij mij hebben ze dit helemaal niet gedaan :think: . Wel wilde de gyn bij mij eigenlijk ook een geplande keizersnede doen… maar ik wilde dit niet :angel: . Uiteindelijk ben ik gewoon vaginaal bevallen :inlove: :mrgreen:

@EvelineH wrote:

Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dus dat het wel erg tegenviel. Zou jij het eerder aan-of afraden? En weet jij misschien meer over de kansen dat het fout kan gaan?

Groetjes Eveline
over dat laatste durf ik niks te zeggen. Misschien is het handig om dat met je gyn te bespreken. Ik weet niet of ik het opnieuw zou doen… Vind ik lastig om achteraf te bepalen eigenlijk.

@lydia wrote:

@purpled82 wrote:

Hoe ontdekten ze dat dan?

Want bij mij zagen ze het pas tijdens de keizersnede van lev, dat de wand zo dun was als een a4-papiertje.

De gyn had ook veel moeite met hechten.

Ik vind het geen fijn idee eigenlijk.

Ik krijg soms echt van die nachtmerries met scheuren en zo :oops: :frowning:

Oh erg zie nu dat ik niet eens meer gereageerd heb :oops: Het maakt voor jou nu niets meer uit of ik de vraag beantwoord of niet maar zal het toch nog mar even doen :wink:

Bij mij zagen ze dat er een zwakke plek zit tijdens echo’s die we hebben voor onze IUI/IVF pogingen.

Was wel benieuwd of ze jullie derde kindje nu vervroegd gehaald hebben?