zwakke baarmoeder

Misschien is er iemand die dit herkent?

Bij Lev had ik aan het einde van de zwangerschap een heel dunne baarmoederwand, helemaal verzwakt door o.a. harde buiken. Ik heb bijna geen weeen gehad, waarschijnlijk als bescherming want bij teveel wee-kracht zou er een scheuring op kunnen treden.

Daarom blijf ik nu bij de gyn en wordt de wand steeds gemeten.

Ik word er af en toe wel gek van, dan voel ik bandenpijn of een harde buik en dan twijfel ik wat het is, want ik ben gewoon bang voor harde buiken nu.

Er is ook gezegd dat het kindje ruim op tijd gehaald gaat worden met een keizersnee, en dat het desnoods prematuur gehaald wordt :?

Kent iemand deze situatie?

Ik heb doordat de plek van de keizersnede nooit goed geheeld is een hele dunne baarmoederwand. Daarom is nu al besloten dat als ik ooit nog weer zwanger wordt ze het kindje eerder halen dmv een keizersnede omdat er inderdaad kans is op het scheuren van de baarmoeder door weeën.

Ik heb dus nog geen ervaring met die dunne wand en een zwangerschap maar ik ben wel een beetje angstig voor een zwangerschap (die hopelijk ooit nog komen gaat). Er is mij wel op het hart gedrukt dat een zwangerschap best verantwoord is zolang ik maar een geplande keizersnede krijg.

@purpled82 wrote:

Ik heb doordat de plek van de keizersnede nooit goed geheeld is een hele dunne baarmoederwand. Daarom is nu al besloten dat als ik ooit nog weer zwanger wordt ze het kindje eerder halen dmv een keizersnede omdat er inderdaad kans is op het scheuren van de baarmoeder door weeën.

Ik heb dus nog geen ervaring met die dunne wand en een zwangerschap maar ik ben wel een beetje angstig voor een zwangerschap (die hopelijk ooit nog komen gaat). Er is mij wel op het hart gedrukt dat een zwangerschap best verantwoord is zolang ik maar een geplande keizersnede krijg.

Hoe ontdekten ze dat dan?

Want bij mij zagen ze het pas tijdens de keizersnede van lev, dat de wand zo dun was als een a4-papiertje.