JAKARTA - Een Indonesische vrouw is bevallen van een baby van 8,7 kilogram zwaar. Het 62 centimeter lange jongetje werd maandag geboren door middel van een keizersnede, meldden de dokters woensdag. Het is de grootste baby die ooit in het land is geboren, aldus de artsen.
De baby, die nog geen naam heeft gekregen, is gezond. Volgens de artsen was het een zware operatie in een ziekenhuis in Noord-Sumatra. „Het gewicht van de baby maakte de operatie zeer zwaar, vooral het deel waarbij de jongen uit de baarmoeder gehaald werd. Zijn benen waren zo groot�, aldus gynaecoloog Binsar Sitanggang.
De baby was zo flink doordat zijn moeder suikerziekte heeft. Het komt vaker voor dat moeders met diabetes grote kinderen ter wereld brengen. De baby groeit te hard in de baarmoeder, omdat het kind te veel glucose krijgt.
De vorige baby die het record in handen had, werd in 2007 geboren in Jakarta en woog 6,9 kilogram. Normaal gesproken weegt een baby tussen de drie en vier kilo bij de geboorte.
:shock:
Jeutje
Melinda weegt nu net iets over de 8700 gram …
Jeetje , HIhi ivan is net zo zwaar :mrgreen: :mrgreen:
mag ze blij zijn dat het een ks is geworden
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
9 kilo wat een buik moet ze gehad hebben?
Heb je allerlei leuke kleertjes gekocht voor je kraamtijd maatje 50-52-56
past het niet
MENNNNNNNNNN :shock: Baby is zwaarder maar minder lang dan mijn kleine ventje nu is… :shock:
Zouden ze die vrouw dan niet aan de insuline en/of een dieet gezet hebben?? :think:
@ICL wrote:
MENNNNNNNNNN :shock: Baby is zwaarder maar minder lang dan mijn kleine ventje nu is… :shock:
Zouden ze die vrouw dan niet aan de insuline en/of een dieet gezet hebben?? :think:
ik dacht dat ze diabetisch was
@nijntje wrote:
@ICL wrote:MENNNNNNNNNN :shock: Baby is zwaarder maar minder lang dan mijn kleine ventje nu is… :shock:
ik dacht dat ze diabetisch was
Al voor de zwangerschap??? Maar weet je, dan nog…een kind van 8,7 pond is al zwaar… laat staan als je dat verdubbelt… Je zou toch zeggen dat dat met een dieet en insuline toch niet zo ver zou moeten komen… :think:
ik had ook diabetes in de zwangerschap, dan ga je op dieet en ga je insuline spuiten, ik heb dat zes maanden zelf gedaan, en dat ging prima, mn dochter woog iets meer dan zes pond
als t zover komt als dit dan is de diabetes niet onder controle geweest, dat kan natuurijk voorkomen, ook als er wel medische hulp is…maar misschien was die er gewoon niet?
:mrgreen: Dat woog Mirthe nog geeneens met een jaar.
Voor zover ik weet, is de medische hulp daar inderdaad bijzonder slecht…
En dan krijg je dus onder meer dit soort dingen!
Dat is gewoon ruim 17 pond!
Ik vond mijn ruime 8 ponder al heel wat, moet je voorstellen…
Prettig dat ze een ks heeft gehad… :shifty:
Denk eigenlijk dat het kind zonder sectio ook niet ter wereld was gekomen :mrgreen: