Zwaan doodt man

AMSTERDAM - Een man uit Letland is om het leven gekomen nadat hij werd aangevallen door een zwaan toen hij zijn zwangere vrouw te hulp schoot.

Het agressieve dier viel de echtgenote van het slachtoffer aan terwijl die in een rivier aan het zwemmen was. De man probeerde haar te redden, waarop de zwaan de man aanviel. Verschillende omstanders snelden te hulp en sleepten het slachtoffer naar de kant, maar hulp mocht niet meer baten.

De Let overleefde de aanval niet. Zijn vrouw bleef ongedeerd .

Wat erg…

Ik vind ze altijd al erg beangstigend.

Prachtig wel, dat wel… maar ik bekijk ze altijd op een eerbiedige afstand met mateloos respect.

Nu weet ik waarom.

Dat beest weet niet beter. Zwanen voelen zich snel bedriegd. Maar wel erg triest voor die man die alleen maar wilde helpen en zo aan z’n einde moest komen! :kaars:

Mijn man is bang voor zwanen, ik doe altijd een beetje lacherig, maar snap hem nu beter. :eh:

Hier zitten ook zwanen in het park en zodra hij iets wits ziet draait hij om.

Ooit als kind heeft er ook eentje achter hem aangezeten.

Schijnbaar kunnen ze met 1 klap van hun vleugels je nek breken.

volgensmij is de nek van de zwaan heel sterk.

ben ook bang voor die beesten.

dat we kleinwaren en de zaanse schans overgingen hebben we echt een half uur moeten wachten tot dat die beesten voorbij gingen.

nee ik blijf er bij uit de buurt.

Ik ben er niet bang voor, maar blijf altijd op afstand en leer dat mijn kinderen ook.

Dit omdat ik weet hoe sterk ze zijn en mensen gewoon zo kunnen ‘breken’…

Vandaag waren we we met een radiobestuurbare boot bezig en 2 zwanen kwamen op ons af, tja dan peer ik hem dus.

Je weet namelijk ook niet echt wanneer ze zich bedreigd voelen. :shifty:

ben dr ook neit bang voor. maar dit is wel heel erg.

ik heb er vele gehanteerd in de vogelopvang of zelfs gewoon op straat. maar een agressief mannetje dat zijn nest verdedigd op het water tegen boten. dati s onwijs gevaarlijk idd.