Zuurbranden/brandend maagzuur

Ik heb sinds vorige week last van zuurbranden,het word steeds erger.

Dit had ik bij mn eerste zw pas aan het eind,dus dit is nieuw voor me.

Vanille vla heb ik al geprobeerd,werkt dus niet(word alleen maar erger).

Heeft iemand tips?

Zou de ha misschien iets voor kunnen schrijven? Iemand een idee??

Alvast bedankt!

De ha kan je eventueel antagel voorschrijven. Dit is volgens mij overigens hetzelfde als bv gaviscon. Ook zou je een rennie kunnen nemen.

Gaviscon, rennie…

Heb er ook last van, heb bij de apotheek een goedkopere variant gehaald van Gaviscon. En het helpt! Succes!

dit is mijn tweede zwangerschap en idd ik had er ook al zeer vroeg last van… ook zo rond twee maanden…

Ik kan je aanbevelen… rennie… maalox… gaviscon… Ik zelf heb van mijn gyn zantac gekregen… maar ik woon in belgie. weet niet of dat te krijgen is in nl… dat zijn maagtabletten die werken wel goed.

kan je heel veel dingen opnoemen wel/niet eten … als je tips wilt dtuur je maar een pb.

suc6

Zantac is ook hier in nl te krijgen…

Mok warme melk wil bij mij ook wel helpen.

Recht op zitten en ik slaap al een paar maanden recht op, ik heb wel een electrisch bed, dat scheelt.

's avonds niets meer eten en alleen maar water drinken. Dingen zoals chocola en sterk gekruid eten vermijden.

Succes ermee, het is geen pretje…

Uhm, bij mij werkte vanillevla geweldig goed!!

Inderdaad Antagel, hielp bij mij redelijk goed. Dronk het als limonade :oops:

En die kauwtabletten, oh kom alleen niet meer op de naam :think:

Beker warme melk hielp ook goed bij mij evenals een snee droog wit brood.

Gaviscon werkte hier heel goed.

Antagel… was hier echt een succes!

Bij mij helpt het drinken van gewone melk.

Warme melk drinken en vla eten.

Chocolade en koffie/zwarte thee en gekruid/vet drinken en eten achterwege laten.

Waar ik pas veel later achter kwam is dat een lege maag bij mij juist ook meer zuurbrand gaf. Dus kort voor het slapen gaan nog iets eten/drinken dat je maag vult hielp bij mij ook.

Mijn man heeft hier altijd heel veel last van gehad.

Bij hem hielp volle melk beter dan halfvolle

Omeprazol hielp ook wel maar weet niet of je dat bij een zwangerschap mag gebruiken

Ik moest met de omeprazol stoppen als ik zwanger wilde worden… hoewel ik ook wel eens hoor dat het in de zwangerschap wel gebruikt mag worden. :think: