Zusjes (3) zonder toezicht vallen uit raam
Uitgegeven: 2 mei 2010 14:23
Laatst gewijzigd: 2 mei 2010 14:47
WAALWIJK - Twee zusjes van drie jaar oud zijn in de nacht van zaterdag op zondag uit een raam op de eerste verdieping van een rijtjeshuis in Waalwijk gevallen.
© NU.nl/Marco ScheermeijerHet lijkt goed met hen te gaan na de val van vier tot vijf meter, ze worden nog onderzocht in het ziekenhuis. Op het moment van het incident, rond 03.30 uur, was er niemand anders in de woning aanwezig, meldde de politie zondag.
De politie heeft de 27-jarige moeder via familieleden kunnen opsporen, waarna ze naar huis kwam. De recherche onderzoekt haar verklaring over haar afwezigheid.
Of de vader ook op het adres woont wist een politiewoordvoerder niet, wel dat ‘‘die niet bij het verhaal is betrokken’’.
Voorbijgangers
Twee voorbijgangers verklaarden dat ze de kinderen hoorden schreeuwen, een van hen op straat stond en haar zusje in de raamopening. Vervolgens zagen ze ook haar uit het raam vallen, aldus de politie, die de woning betrad en er verder niemand aantrof.
De politie heeft contact opgenomen met jeugdzorginstellingen over mogelijk te nemen maatregelen.
HOpelijk geen ernstig verwondingen voor de meisjes
Hoe haal je het in je hoofd om 's nachts weg te gaan en je kinderen alleen te laten :wall:
belachelijk he :evil:
Die was zeker gezellig stappen in de kroeg op dat tijdstip…
Wat een maf mens zeg! :evil:
Idd…hoe haal je het in je hoofd om kids snachts alleen te laten…
“nee hoor, als ze slapen,dan kan ik gerust even weg, babyfoon bij me en kan binnen 5 minuten thuis zijn” Tjonge jonge…
Daar heb je nu wat aan…
Oke…dit kan ook gebeuren als je wel thuis bent,maar zoiets is in alle gevallen gewoon ongelooflijk…hoe makkelijk zou dat raam gegaan zijn??? Dat zou je als je thuis bent kunnen horen…mocht dat niet zo zijn,dan ben je er iig om ze bij te staan…
vind het zowiso al heel wat dat het mogelijk is om uit het raam te komen. hier is het raam dus zwaar beveiligd
Nou ik ben ook uit het raam gekukeld toen ik 3 was. Mijn moede was thuis hoor. Daarna was het raam ontzettend beveiligd :mrgreen: mijn knuffel was uit het raam gevallen en die wou ik pakken. Heb aardig wat mazzel gehad :oops:
Uit raam gevallen zusjes voorlopig niet naar moeder
(Novum) - De 3-jarige meisjes die zondag van vijf meter hoogte uit een raam in Waalwijk vielen gaan voorlopig niet terug naar hun moeder. Dat is de 27-jarige vrouw duidelijk gemaakt in een overleg, laat de Raad voor de Kinderbescherming woensdag weten.
De Kinderbescherming heeft de zaak van Bureau Jeugdzorg overgenomen. “Jeugdzorg wil dat wij onderzoeken of uithuisplaatsing nodig is”, legt een woordvoerder uit. “Natuurlijk willen we die periode zo kort mogelijk houden.”
Bij de val van de tweeling liep een van hen een gekneusde heup op. Er was op dat moment geen toezicht op de kinderen. Getuigen waarschuwden de politie.
De moeder is eerder al in de gaten gehouden door Bureau Jeugdzorg. Na een melding van huiselijk geweld vertrok de vader uit het gezin. Vorig jaar zou de moeder moeite hebben gehad zich aan afspraken te houden, maar aan het einde van het jaar ging het beter en werd het toezicht beëindigd.
@Rooike wrote:
Die was zeker gezellig stappen in de kroeg op dat tijdstip…
Wat een maf mens zeg! :evil:
Tsja ik snap deze reactie, gezien het vervolg bericht dat Mw al eerder onder jeugdzorg heeft gestaan zal er mogelijk meer aan de hand zijn.
Misschien kon zij voor haar idee niet anders dan deze uren werken om rond te komen en overdag te kunnen zorgen voor haar kinderen??
Er blind vanuit gaan dat ‘ze gezellig is stappen’ vind ik wat kort door de bocht.
Daarbij is het natuurlijk vreselijk dat de meisjes zich in zo’n huishouden verkeren, helaas is dat nu eenmaal realiteit binnen sommige gezinnen binnen ons “goede” Nederland :roll:
Ik ga er ook zeker niet vanuit dat ze gezellig aan het stappen is…maar eerlijk gezegd…vind dat er ook helemaal niet zo toe doen.
Alsof werken wel een excuus is…
Vind beide behoorlijk ondoordacht…
Ja natuurlijk moet je rond zien te komen als je alleen bent met 2 kids,maar legio moeders (alleenstaand) redden zich ook prima door te werken EN hun kids verzorgd en beheerd achter te laten…
Waar een wil is…
Ik denk niet dat een kinderrechter daar nu zo gevoelig voor gaat zijn.
Stappen: NEE…werken? Oh mevrouw, dan mag het wel…
Heeft alles te maken met je gezond verstand gebruiken…zat banen overdag te bedenken (ja ook op lagere niveau’s) waarbij je kids gewoon opgevangen kunnen worden…
Nu maak ik uit dit verhaal en andere berichten echt op dat ze tot op heden moeite heeft met naleven van afspraken. Denk dat dat nog zacht uitgedrukt is misschien…het klinkt natuurlijk best onschuldig,maar als een hulpverlener het heeft over “niet naleven van afspraken” dan zitten daar vaak echt de meest waanzinnige verhalen achter…maar dat gaan ze niet drukken…
Kortom…een kind wordt echt niet zomaaaar weggehaald…daar gaan vele kansen aan vooraf. Snachts je kind alleen laten is dus oerstom.
Heb eerder in een discussie gezeten waarin iemand aangaf dat het makkelijk kon…met babyfoon ben je zo thuis (om de brokstukken op te rapen :twisted: :evil: ).
Dat zal deze dame ook gedacht hebben…
Zeker als er sprake is van een gewelddadige vader, zou je je toch 10 x bedenken nietwaar??? Als deze man van kwade zin is en weet dat zijn kids daar alleen zijn…vul maar in…
Hoe dan ook zeer triest zoiets…voor alle partijen. Ook voor moeder…
Tja het is misschien voorbarig maar iets zegt mij ook dat ze niet gewoon op haar werk was ofzo - bovendien op welk werk kan je aankomen met een babyfoon ofzo. Er vanuit gaand dat niemand met zijn gezonde verstand lang weggaat zonder enige vorm van toezicht.
Ik had vroeger ook een buurstel die de kids alleen lietten en dan zaten zij om de hoek in de kroeg - en die kinderen overkwam af en toe ook de vreemdste dingen :shifty:
Kom op zeg, als je snachts moet werken laat je je kinderen toch niet alleen??
Dan werk je maar niet!
Kan me niet indenken dat ze aan het werk was, echt niet!
Desnoods moest ik de buren vragen om op te passen als ik dan zonodig mn geld moest verdienen maar alleen laten??? Nooit!
zo erg voor die kinderen he?
naast een klote-situatie thuis (want pa ook al weg?)… nu ook nog een uithuisplaatsing… in ieder geval tijdelijk…
moet je eens nagaan wat dat betekent voor hun basisgevoel.
3 jaar en mama is nergens… (fysiek en mentaal).
snap ook niet erg dat die kinderen alleen thuis waren 's nachts
Luna is hier ook een keer bijna uit het raam gevallen :thumbdown:
het is dat voorbijgangers haar zagen zitten in het open raam
maar goed ik was ervan overtuigd dat het raam op slot zat alleen was manlief vergeten ook daadwerkelijk het raam op slot te doen sja… dan zit een ongeluk in een klein hoekje :doh: