Zuivelmerk reclame start met bv... opgevallen?!

Goh… zag vandaag een reclame voorbij komen van een groot zuivelmerk die start met een bv’ende vrouw. Oké, gevolgd door een koe en een drinkend kalf :roll: :mrgreen:, maar later werden allerlei voorbeelden tegenover een koe gezet (stratenmaker met bilspleet tegen een grote koeienkont, wandelende mensen tegen een peloton wandelende koeien, etcetera) dus het paste wel in het hele plaatje. Vind het best noemenswaardig dat nou juist een zuivelmerk zo’n reclame begint met een duidelijk bv’ende vrouw :thumbup: .

Ja ik ken m…en ze voedt ook nog in het openbaar :clap: :thumbup:

Ja ik zag hem vanavond ook! Goede reclame! :thumbup:

Ja kende hem al…Jammer dat het een net pasgeboren baby is…



Ik heb ook altijd wat te zeiken he… :roll:



Maar goed, laatst was er namelijk een discussie over die reclame van Nutrilon (of welk merk dan ook) waar ze duidelijk zeggen dat bv het beste is voor een kind en daar zie je ook een moeder duidelijk voeden. Eerst een klein babietje en dan groter, tot zeker een half jaar en volgens mij nog groter…



Ik vind dat dus veeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter…



Maar goed, borstvoedende vrouwen op tv zijn altijd goed… :dance:

@Marlous wrote:

Maar goed, borstvoedende vrouwen op tv zijn altijd goed… :dance:
Ja, vind ik dus ook. En je hebt natuurlijk gelijk dat ‘hoe langer, hoe beter’ promoten ook vaker zou moeten, maar het feit dat er weer een bv’ende vrouw regelmatig in beeld komt vind ik alvast een eerste goede stap :thumbup: !

hij is wel geinig he, maar bij mij schoot gelijk binnnen heee ik ben geen koe.

@yvette26 wrote:

hij is wel geinig he, maar bij mij schoot gelijk binnnen heee ik ben geen koe.
Had ik ook, maar ik had ook direct zo’n strijdvaardig gevoel, zo van: “zie je wel, wij bv moeders voed(d)en gewoon lekker in het openbaar, ongeacht de publieke opinie!” :wink: :mrgreen:

Ik interpreteerde het dus ook negatief… Nou ja, negatief ook weer niet, maar niet zo positief als jullie. Dacht ook meteen, ben toch geen koe?

@Marlous wrote:



Maar goed, borstvoedende vrouwen op tv zijn altijd goed… :dance:


Ligt aan de context waarin de vrouw borstvoeding geeft.

In het spotje waar jij het over hebt, vind ik het juist niet goed, bij reclame voor kunstvoeding hoort helemaal geen borstvoeding.

Volvo maakt toch ook geen reclame om juist veel minder auto’s te gaan kopen en maar vooral te blijven fietsen?

Verder heb ik bij RTL een paar docu’s gezien de afggelopen tijd waarin ik borstvoeding niet mooi neergezet vond, juist een beetje freaky, zeg maar en dan vind ik het ook niet zo.



In de reclame van het zuivelmerk waar het hierover gaat vind ik het niet hinderlijk.

Ook het wereld natuurfonds heeft een reclame met borstvoeding.

En Agis een reclamespotje met borstvoeding.

Die vind ik allemaal wel goed.

Nou ben ik het niet mee eens…



Het gaat er namelijk om dat een borstvoedende vrouw niet als raar of vies wordt bekeken…



Dus hoe meer op tv in welke situatie dan ook vind ik positief…

@Marlous wrote:

Nou ben ik het niet mee eens…



Het gaat er namelijk om dat een borstvoedende vrouw niet als raar of vies wordt bekeken…



Dus hoe meer op tv in welke situatie dan ook vind ik positief…


Juist in die documantaires werden ze wel als raar neergezet, zeker niet normaal.



Tja, de reclame van het kv-merk is heel gewiekst, het lijkt alsof het pro-borstvoeding is, maar dat is het absoluut niet, immers, waar borstvoeding zit kan geen kunstvoeding zitten, dus stoppen ze die voedende vrouw er echt niet in om meer baby’s aan de borst te krijgen of te houden.

En de reclame werkt, want anderws gaven ze er geen miljoenen (als het geen miljarden zijn) aan uit.

Ja ik begrijp wel wat je bedoelt, maar ik vind persoonlijk een kind van 7 aan de borst ook niet ok…

Niet vanwege de voeding die heus nog wel goed is, maar vanwege het koelkastgehalte…Dat is mijn persoonlijke mening, hoef helemaal geen discussie over te beginnen…

Ik vind dat als pro-bv’er dus ook raar…



Waar het mij om gaat is dat bv (bij jonge kinderen dan) altijd een goede stimulans is voor moeders die twijfelen. Ook al is het maar een half jaar voeden… 8)



Dus ook de reclame met de koeien vind ik goed…

Vind de reclame met de koeien leuk, bv wordt daar vergeleken met drinkende kalfjes, die drinken bij de koe, baby’s bij mama.

In de kv reclame wordt het neergezet alsof het betreffende merk kan tippen aan de bv want ze versterken ook het afweersysteem. Datzelfde merk heeft ook al herhaaldelijk dubieuze reclame gemaakt dat bv dus niet meer nodig is… Kijk en in zo’n geval vind ik de vrouw in kwestie die meewerkt aan die betreffende reclame ook nog eens dubieus. Hoe kun je nu al voedende reclame maken voor kv???

Vandaag bij de Teletubbies :thumbup:



Ook een beeb aan de borst…En tepel full frontal… :dance:



Ja Inge, ook jij hebt gelijk, al denk ik dat ik liever in het begin van een kv-reclame een borstvoedende moeder zie dan helemaal niet… :think:

Ik snap wel dat weer een voedende moeder weer eens eentje is en dat door het te zien er moeders zijn die toch voor borst kiezen.

Toch is de boodschap van de reclame dat de kunstvoeding (bijna) net zo goed is als bors. En sommigen kunnen daar gelukkig doorheen kijken, maar de meesten niet.

Hoeveel mensen (want het gaat niet alleen om moeders, maar over de hele maatschappij) denken wel neit dat kunstvoeding bijna net zo goed is als borst.

Er zijn maar zat moeders die overstappen, terwijl het allemaal lekker en goed loopt, want de fles is toch ook goed?

En hoevaak wordt je dat wel neit veteld door anderen als je worstelt met kloffjes, spruw, onsteking of hele kleine ongemakjes?

Het is een algemeen iets en daar maakt de reclame dus misbruik van de borstvoeding en daarom ben ik erop tegen.



Ik vind overigens een kind van 7 aan de borst, hoe natuurlijk ook, ook raar om te zien, ik zie het namelijk nooit en iets wat je nooit ziet komt toch al gauw gek over. Ook al hoeft het dat natuurlijk niet te zijn, iets raars.

Bijvoorbeeld: 2 vrouwen die trouwen, beide in het wit, is tegenwoordig best gewoon, toch vind ik het raar als ik dat op het bordes van het stadhuis zie, ik ben er toch nog niet aan gewend.

Hetzelfde geldt voor kinderen van 7 aan de borst. Ik ben er niet aan gewend, ook als is het natuurlijk.

@tejo wrote:

Ik snap wel dat weer een voedende moeder weer eens eentje is en dat door het te zien er moeders zijn die toch voor borst kiezen.

Toch is de boodschap van de reclame dat de kunstvoeding (bijna) net zo goed is als bors. En sommigen kunnen daar gelukkig doorheen kijken, maar de meesten niet.

Hoeveel mensen (want het gaat niet alleen om moeders, maar over de hele maatschappij) denken wel neit dat kunstvoeding bijna net zo goed is als borst.

Er zijn maar zat moeders die overstappen, terwijl het allemaal lekker en goed loopt, want de fles is toch ook goed?

En hoevaak wordt je dat wel neit veteld door anderen als je worstelt met kloffjes, spruw, onsteking of hele kleine ongemakjes?

Het is een algemeen iets en daar maakt de reclame dus misbruik van de borstvoeding en daarom ben ik erop tegen.




Ja, daar heb je gelijk in..

Maar eh....Zou het dan voor jou (in jouw ogen) beter zijn als ze dus geen borstvoedende moeder laten zien in die reclames?

Ik bedoel. Ik snap wat je bedoelt, maar helemaal niet :think:

Niet in kunstvoedingsreclames nee, wel in de gewone cmpn* reclame, of in de reclame voor spa reine, of in de aankondiging van een tv-omroep… dus best vaak wil ik bv op tv zien, maar niet in een reclame van de concurrent

ja, wat Inkie zegt, niet in reclame voor kunstvoeding wel op andere momenten. Ligt natuurlijk ook aan hoe het is toegepast, maar de voorbeelden die zij noemt vind ik heel goed.



Voor kunstvoeding zou ik het liefst helemaal geen reclame zien. Ik zou willen dat men in nederland de WHO-code als wet aanneemt. Ze hebben immers de code wel ondertekend, waarom voeren ze hem dan maar half door?

@tejo wrote:



Voor kunstvoeding zou ik het liefst helemaal geen reclame zien. Ik zou willen dat men in nederland de WHO-code als wet aanneemt. Ze hebben immers de code wel ondertekend, waarom voeren ze hem dan maar half door?




Nee, dat sowieso.



Ik ben voor de rest nog niet helemaal overtuigd…

Ik hoor wat jullie zeggen, ben het er mee eens, maar denk daarna gelijk: ja maar… :roll: