Even een korte vraag: Jille duimt sinds een paar dagen. Hij is ook net ziek geweest met veel spugen en diarree. Dat lijkt nu over, maar ik merk dat hij nu veel minder vaak komt voor eten. Wel ligt hij dan te duimen in bed. Zou het kunnen dat hij door het duimen hij minder honger heeft en dus minder eet? Kan dit kwaad?
Of is het puur dat hij minder honger heeft doordat hij last heeft van zijn maag na het ziek zijn?
Duimen er nog meer kinderen die ook bv krijgen?
Jille is nu 3 maanden oud.
Ik denk niet dat het kwaad kan…Anders even bellen met het cb…
Wel lief zo’n duiment kleintje. A zit ook vaak te zoeken naar der duim maar krijgt het maar steeds niet te pakken.
De mijne duimt ook al een tijdje. En nope hij blijft echt wel ‘boos’ als hij merkt dat er geen melk uit zijn duim komt dus qua signaal best duidelijk. :mrgreen: Het is wel zo dat ergens tussen maand 3 en 4 het aantal voedingen minder wordt. Jille slaapt ook al door dus die voedingen zijn al een tijdje weg, maar er kan er ws nog 1 tot 2 voedingen afvallen overdag. Ik vermoed (ik tel ze niet heeft hij honger dan leg ik hem aan) dat Floris tegenwoordig ongeveer 6/7 voedingsmomenten totaal heeft. Daarbij clustert hij een beetje in de ochtend dus dat tel ik dan als 2 voedingsmomenten maar kort op elkaar (lekker bij mama in bed :inlove: ) en in de middag komt hij veel minder vaak maar dan vraagt hij wel wat vaker een tweede borst erbij terwijl hij alle andere voedingen genoeg heeft aan 1 kant. En heel soms wordt hij wakker als wij naar bed gaan en wil dan nog een voeding, andere keren slaapt hij daar doorheen en meldt zich pas weer ergens tussen 5 en 6 in de ochtend. En duimen…iedere keer als hij slaperig wordt dan gaat die duim erin. 8) En hij doet nog veel slaapjes op een dag hahaha. Sommige kindjes hebben nu eenmaal meer zuigbehoefte dan andere.
Wat schattig :inlove: J.asmijn heeft ook veel zuigbehoefte en is altijd op zoek naar haar duim als ze moe wordt. Tegenwoordig krijgt ze steeds vaker een vinger te pakken, maar de duim is nog een beetje moeilijk. Oftewel, ze zuigt wel maar dit heeft volgens mij geen invloed op hoeveel ze drinkt.
Ik heb het besproken met de lactatiekundige en die vertelde dat het zeker geen kwaad kan, hij zal echt wel aangeven als hij honger heeft! Dus dat is fijn om te horen. Ik liep net terug uit de stad, en meneer begon te krijsen!! Niet stil te krijgen, dus thuis direct aangelegd…dat was dus honger!! hahaha…
Zie je wel babies hoeven niet te kunnen praten om te communiceren! :inlove: moet nog wel even kwijt; LOVE, LOVE, LOVE die heerlijke spekbeentjes van Jille :inlove:
@Rhiannon wrote:
moet nog wel even kwijt; LOVE, LOVE, LOVE die heerlijke spekbeentjes van Jille :inlove:
En zoals hij zijn duim in zijn mond heeft, gewoon práchtig aangehapt
ik heb geen advies, maar wat een prachtig plaatje zo’n kleintje met een duimpje… :inlove:
Hier ook een duimertje. Jodie duimt ook al sinds een tijdje maar komt nog steeds zo’n 150 a 200 gram per week aan door de bv. Dan ga ik er maar vanuit dat ze genoeg binnenkrijgt