*Zucht* Wie kan me helpen.... (laptop)

Hallo allemaal.



Aangezien onze PC zijn beste tijd heeft gehad zitten we eraan te denken om een laptop te kopen.

Natuurlijk zijn we op dit gebier eersteklas leek, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Waar moeten we allemaal op letten?

Welk merk is het beste, hoeveel geheugen, wat zou een goede prijs zijn, etc, etc…



De volgende dingen doen wij vaak met de PC:


  • DVD’s / CD-ROM’s afspelen en branden
  • Foto’s opslaan en bewerken met Photoshop
  • Muziek opslaan en afspelen
  • Internetten
  • Office
  • Filmpjes van het internet afspelen



    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.



    Liefs Esther :**:

geeeeeen idee, maar ik ga wel meelezen :wink:

Wil eigenlijk ook een laptop, hoeft niet veel functies te hebben, maar wel weer functioneel :smiley: voor mij!

Ja, precies, zo is het voor mij ook.

Ik wil een goeie laptop (ik betaal liever wat meer dan dat ik regelmatig terug moet naar de winkel) waarop ik de gewone dingen wat kan doen.

voor wat jij wil kun je best die laptops kopen die regelmatig in de aanbieding zijn bij gmma, ldl of *ldi, Medion geloof ik. Zijn prima en lekker betaalbaar(650 euri ofzo)! op tweakers is er een apart topic over.

je komt een heel eind met 1024 mb werkgeheugen en 60 gb harde schijf. Je gaat toch waarschijnlijk ooit een externe harde schijf kopen(500 gig voor 100 euri), want fotos en films die slurpen ruimte.

succes!

wil je een beetje echt goed aan de slag gaan met photoshop zou ik gaan voor 2048 werkgeheugen…

Mijn partner zegt ook, voor waar jij m voor gebruikt is de goedkoopste waar een brander in hangt voldoende, en dat hoeft niet duur te zijn…550 euro moet al te doen zijn.

:lol: ben best veel bezig geweest met photoshop (zie mijn website :wink: ) en ik heb genoeg aan 1024. tuurlijk, meer is altijd sneller, maar of je dat echt nodig hebt…niet echt. :slight_smile:

Bij de Gamma is NU een topaanbieding van een Medion die volgens mij precies goed is voor wat jij wilt!

Wij hebben hem in elk geval vandaag gekocht :thumbup:

Helaas, we waren al te laat voor de Gamma…

Iemand anders nog een idee?

Wat voor merk raden jullie aan?

Ik heb een Acer Aspire met 1 gig dual core geheugen, met Windows Media. Ik bewerk fotos en download muziek enzo.

Koste me £650 (900 euro ofzo?)

Het lijkt veel voor wat je nu wil doen, maar het is moeilijk om een laptop te upgraden, dus ik wilde iets waar ik in kon groeien.

Niet alleen naar het werk geheugen of opslag geheugen kijken, maar ook de graphics kaart (vooral als je filmpjes kijkt) en cd/dvd schrijf snelheid.

Wat je zou kunnen doen is naar de Dell website gaan en online je ideale laptop samenstellen. En dan verder zoeken naar een goedkopere laptop met dezelfde specificaties.

wij hebben een compaq met 259 gb haqrde schijf

2 gig werkgeheugen

athlon duolcore processor

15.4 clearvieuw beeldscherm



was slecht 680 euro, bij een winkel genaamt pc compleet…