zucht wat voel ik me stom stommer stomst

Ik wilde diksap maken voor Ivan, sap in flesje zit er opeens een wesp bij in. Kijk ik even in de fles diksap drijven er wel 5 wespen in de diksap :sick: :cry: zondag zat er ook opeens een wesp in het flesje maar manlief heeft daar verder geen aandacht aan geschonken. Ik heb de fles weggooid maar wat voel ik me kaauuutttttt

oh jee dat meen je niet in de fles diksap heb je die open laten staan of zo?

gelukkig kwam je er op tijd achter

waarschijnlijk heeft de dop er niet goed opgezeten :cry: :wall: :wall:

Gatverdamme! :shock:

Die gore beesten ook brrr…

De wespen dit jaar zijn echt aso en agressief vind ik.



Karin meid, je wist t niet, dus ga je niet schuldig voelen, die beesten zitten erg genoeg overal, ik had er van de week 3 in de suikerpot in t keukenkastje zitten, vraag me niet hoe ze erin zijn gekomen, maar heb heel de suiker weg gepleurd :evil:

@Tamara30 wrote:

De wespen dit jaar zijn echt aso en agressief vind ik.







Mee eens. Wij hadden zo’n wespenvanger geplaatst in de tuin met een laagje, jawel, diksap erin, en binnen een dag hadden we een plaag :shock: Wespenvanger was tot aan de nok toe gevuld met dooie en half dooie wespen, en er zaten er tientallen omheen. We konden dus niet meer in de achtertuin, de kids werden gestoken, toen hebben we de bestrijdingdienst maar gebeld, en die heeft er 's avonds gif op gespoten zodat de wespenvanger met wespen en al in een vuilniszak konden en richting de stort ging :shifty:



De wespenbestrijdmeneer adviseerde om geen wespenvangers te gebruiken, omdat ze nu in grote aantallen zijn.

ok dan halen we die dus meteen weg



bedankt voor de tip

Hier ook hoor Karin, hoe ze het doen doen ze het, ook fruitvliegjes waar je ze niet wilt hebben

Hier vind ik het tot nu toe erg meevallen met de wespen…

Wij eten en drinken bewust niet buiten nu…



Op het werk eten wij met het personeel wel altijd buiten en daar zie je er wel geregeld 1 rondvliegen tijdens onze pauzes maar niet echt heel veel vind ik…



Karin: kon je toch niet weten :hug:



grts patricia

Dat kon je toch niet weten meid :hug:

Ik snap niet goed waarom je je zo rot voelt.

Dreven de dode (?) wespen in de diksap en je zoontje heeft daarvan gedronken?

Ik begrijp ook niet zo goed hoe er wespen in een fles dixap komen? Die bewaar je toch ook in de koelkast?

de diksap heeft even op het aanrecht gestaan.

Zonder dop en in die tijd konden er 6 wespen in drijven?



Vervelend dat je je zo naar voelt erover. Ik zou voortaan wat beter opletten en de diksap direct afsluiten of gelijk in de koelkast doen.



De wespen van deze zomer zijn inderdaad erg agressief.

Ik let dan ook extra op.

@Ceinwyn wrote:

@Tamara30 wrote:
De wespen dit jaar zijn echt aso en agressief vind ik.







De wespenbestrijdmeneer adviseerde om geen wespenvangers te gebruiken, omdat ze nu in grote aantallen zijn.




die tip hebben wij idd vorig jaar ook gehad, wij hadden er 4 hangen en ook elke dag vol, bleek helemaal achterin de tuin een nest te zitten

die man die het nest weg haalde zei ook, je trekt er wespen uit de wijde omtrek mee aan als je een vanger op hangt!