Zucht.. moet het even kwijt...

Is het nou zo erg dat ik wil wachten met bijvoeding tot de jongste 6 maanden is?



Mijn ouders kijken me aan of ik gek ben??? heb al uitgelegd aan hun dat de darmen pas met 6 maanden genoeg gerijpt zijn.



Hun opmerking was… ja maar met je oudste begon je wel met ongeveer 4 maanden… Ja en??? Toen was alles zo nieuw en vond ik het allemaal erg spannend etc etc… maar nu met de jongste heb ik zoiets van… Ik wacht het allemaal lekker af en zolang het nog niet moet… wacht ik ermee.

Dus wou ik pas ongeveer met 6 maanden beginnen.





Zucht :roll:

Ja is zeker frusterend :evil:



Ik heb die fout wel eens gemaakt met Danoontje toetjes. Ik dacht: oh die zijn wel gezond, wist ik veel dat die dingen boordevol suiker zitten :shock:



Dus nooit meer gegeven maar vervolgens haalde mijn schoonmoeder ze wel in huis om ze aan mijn dochtertje te geven. Aan de andere kant kon ik het haar ook niet kwalijk nemen natuurlijk…

Kijk, vanaf 6 maanden vind ik het niet erg als ze bijvoeding willen geven… maar VOORdat hij 6 maanden is wil ik het gewoon niet hebben.



Mijn oudste is binnenkort jarig en ze vonden het heel jammer dat hij geen halve taarthapje mocht hebben.



Nou sorry hoor… ik wil toch echt wachten tot hij 6 maanden is. Potjes heb ik wel al in huis(aanbieding) en ik wil de eer hebben om zelf zijn eerste hapje te mogen geven…



ben ik nou zo egoitisch?(hoe schrijf je dat??? )



Danoontje heeft me oudste nooit gehad… heb hem altijd gewoon yoghurt gegeven of kwark.



Zo komen mijn ouders ook vaak aan met kinderkoekjes… nou… mijn mening is dat ze ook gewoon bitswie mogen hebben… zit ook nix in en wordt ook gegeten door suikerpatienten (oa mijn opa vroeger)

Nee hoor meid, niks mis met je instelling toch? Wij zijn hier ook begonnen rond de 6 maanden, dan is pas het spijsverteringsstelsel klaar voor andere voeding. Dat je dat met je vorige kind niet hebt gedaan is toch geen reden om dan nu hetzelfde te doen? Je kunt veranderen van inzichten toch?



Ik heb ook oma’s wel moeten afremmen hoor, maar ik heb ze heel duidelijk mijn standpunt verteld en daar hebben ze zich aan gehouden. Ook nu heb ik dingen die ik niet wil dat Yvan het krijgt (suiker) en daar houden ze zich ook aan (dus ook niet het likje slagroom etc.). Het is ONS kind, dus wij zijn de baas! :mrgreen:



niet twijfelen… JIJ bepaalt!

Ik zou ze toch wel even heel duidelijk maken dat het jouw kinderen zijn en dat jij dus bepaald wat ze wel en niet mogen. Als jij wilt wachten zou ik dat lekker doen en dat hebben ze maar te accepteren.



Ik ben heel duidelijk in dat soort dingen tegen mijn moeder hoor. Zo houden wij ons aan een bepaald regelmaat en daar ga ik haar niet uithalen omdat mijn moeder haar graag wil zien. Ik zie aan mijnmoeder dat ze het op zo’n moment wel jammer vindt, maar ze respecteerd het wel als ik duidelijk uitleg waarom ik het zo wil. En ook al zou ze dat niet doen… dan heeft ze vette pech. Ze heeft haar kans om kinderen op te voeden gehad, nu is het mijn beurt.

Sophie eet ook nooit meer die zoete papjes hoor!!! Ze eet nu gewoon yoghurt of kwark zonder iets gezoets erin! Gaat zeker net zo goed.



En je bent niet egoisisch hoor. t Is JOUW kind niet dat van hun!!!





maar goed ik moet ook regelmatig de discussie aan met weet-ik-veel-iedereen waarom ik haar geen zoetigheid wil geven (lange vingers, diksap, gewoon sap enz). Heel vermoeiend!!



Dus ook jij gewoon bij je standpunt blijven. Gewoon zeggen dat het statistisch bewezen is dat je beter met 6 mnd kan beginnen (laat het ze desnoods lezen mss helpt het?)

Dreamer, er is niks mis mee om te wachten tot 6 maanden met bijvoeding. Het is jouw kind en je moet je gevoel volgen.



Ik had geen keus om te wachten tot 6 maanden met bijvoeding, omdat Bas niet voldoende had aan 5 flessen van 200 cc, maar anders had ik ook gewacht. Bas is nu 8 maanden en heeft afgelopen week voor de eerste keer een half theelepeltje ijs gehad, maar verder pak ik alles suikervrij. Er zijn een soort van dannoontje toetjes die geen toegevoegde suiker bevatten en alleen op basis is van de suiker uit het fruit zelf, die krijgt Bas sinds gisteren.

Dreamer: ik krijg vaak de reactie als Sarah wat fruit eet of het niet al te vroeg is dus wat dat betreft is het toch nooit goed. lekker wachten tot 6 maanden en zelf het eerste hapje geven hoor!!!

Dreamer, gewoon lekker doen wat jij wilt hoor, het is nooit goed.

Er is altijd wel iets.



Groetjes Chico.

ik wil ook wachten tot 6 maand hoor!

mijn moeder wilde alex toen ie 3 maand oud was al softijs geven en vorige week appelkoek :wall:

als ik dan zeg dat ie dat niet mag, kijk ze even raar…

maar ik bepaal want het is mijn kind!

Zo moet dat ook!



Heb met 5 maanden wel kleine potje gegeven… maar meneer wou hem absoluut niet hebben :hand:



Dus ben nu weer gestopt en straks is hij halfjaar en dan probeer ik het weer.



Overigens hebben mijn ouders gelukkig mijn mening gerespecteerd en de kleine niets gegeven behalve flesje kv :slight_smile:



Nu nog ff me schoonouders duidelijk maken dat de kleine as weekend niets anders mag dan flesje en als ze toch willen vertroetelen doen ze het maar met de oudste en kleine met knuffeltjes :stuck_out_tongue: