nou de titel zegt het al ik weet het effe niet meer
lars verdomd het gewoon om op de wc/potje te gaan
heb echt werkelijk alles al geprobeerd
om de zoveel tijd op de wc te zetten
onderbroek onder de luier(zodat hij voelt dat hij nat is
in natte broek laten lopen
belonen (heeft heel effe geholpen tot de buit binnen was kunnen we weer
van voor af aan beginnen)
negeren
in de hemel prijzen enzz…
hij kan dus de hele dag zn plas ophouden he
dus dat betekent dat lars wel aanvoelt als hij moet plassen maar houd het gewoon op
van de week van 10 tot 6 geen druppel toen dacht ik doe maar een luier
om want het is niet goed als je het op houd nou binnen een half uur
luier helemaal vol
heeft iemand tips of moet ik het gewoon laten rusten een tijdje wil graag
dat hij zindelijk is voordat hij naar de kleuterschhok gaat ook al duurt dat nog wel even
Mijn advies zou zijn om het te laten rusten voor nu.
Wij waren er ook teveel mee bezig en op een gegeven moment ging Tim het ook ophouden, met obstipatie tot gevolg :?
Kijk maar in mijn banner hoe oud Tim is en die is er nu pas mee bezig. Omdat hij het nu graag wil en nu gaat het zonder strijd.
Hij is nu al 8 dagen zindelijk voor poepen zonder ongelukjes.
Jammer genoeg wil hij zijn luier nog niet af omdat hij plassen nog niet zo onder de knie heeft, maar we hebben nog 2 maanden om te oefenen.
Wij hebben het nooit gepusht (al vonden mensen uit onze omgeving dat het allang nodig zou zijn) maar we hebben gewoon gewacht tot hij het zelf aan gaf. En op een dag wilde hij ineens op de wc… En binnen 2 dagen was hij dag en nacht zindelijk! ( hij was toen ongeveer 3 en een half jaar!)
Best moeilijk he …
Je ziet zoveel kinderen zindelijk worden of je hoort hoe oud ze waren toen ze zindelijk werd. Dan denk je : is het niet eens hoogste tijd.
Toch bij Jelle, heeft het erg lang geduurd. Want hij had met zijn ontlasting vanaf zijn geboorte al veel problemen mee. Lopen ook nog bij een soort van poeptherapie. Wel wat goede adviezen gehad, maar uiteindelijk deden we toch wat we zelf wilden.
Dit loopt en een paar weken zo, we zijn een paar dagen begonnen een tijdje terug. Maar we merkten dat het nog niet ‘tijd was’. Nog niet echt, want met poepen gaat het zo moeilijk.
Dus toen kreeg ik een gesprek op school (zijn aanstaande basisschool) en daar willen ze wel dat je zindelijk bent. Zelfs zo erg dat je anders niet naar school kan. Ik schrok er van en ook uitgelegd van zijn situatie, luier is niet zo een ramp maar verschonen kan niet. Dus als hij veel poepluiers zou hebben wordt het wel een probleem. En ik wil Jelle niet zijn basisschooltijd en bij zijn vriendje weghouden. Dus meteen bij thuiskomst broek uit en hebben we doorgezet. En het ging super !
Ik heb gewoon geleerd, niet dwingen.
Komt vanzelf wel. Jelle is al over een paar maandjes 4 en hij is nu pas sinds 3 a 4 weken echt zindelijk. Doet het erg goed zelfs !
En het poepen … het gaat, als hij zijn poeder maar gebruikt om zijn ontlasting soepeler te maken, maar je moet eens weten, toen hij probeerde zindelijk te worden, heeft hij 1.5 week niet gepoept, want dat vond hij dus nog te eng. Daar sta je dan weer : luier aan …
Niet gedaan, want hij wilde ook zelfs vaak zijn luier uit, dus dat gaf hij ook aan en was een goed teken. Bij weggaan luier aan, maar hij ging nog vaak aangeven dat hij naar de wc moest. Dus heel goed. En sinds 1 week poept hij ook beter op de wc, dus kortom : het gaat goed komen allemaal !
Dus geef het te tijd gewoon nog eventjes ! Leuk is het niet, maar het komt goed !
Ik heb pas ergens iets gelezen over dat je ook een luier als potje kunt gebruiken. Dus een schone luier ergens klaar leggen en 'm om doen als het kind aangeeft dat het moet plassen. Daarna meteen weer uit doen uiteraard. Als het goed is komt je kind op een gegeven moment zelf die luier brengen als hij moet plassen.
Is dat dan misschien een idee?
Juul wil zelfs haar luier niet uit, die houdt zo vast aan structuur. Ik wacht dus ook maar rustig af tot ze aan geeft dat ze 'm niet meer aan wil, want ze kan het volgens mij wel. Ze geeft ook aan als ze een windje gaat laten, dus ze voelt het aan komen.
nou de wonderen zijn de wereld nog niet uit haha
jaj lars is zindelijk yeahhhh :dance: nu bijna 2 weken ongelukjes eigenlijk niet
ja wel es te laat dat er een drupje in zn onderbroek zit en moet dan ook meteen een schone aan vind meneer hihi en derest doet hij keurig op de wc en poepen ook dus :thumbup: :thumbup: voor mn ventje
alleen wil hij alles uit hebben en dat vind mama niet zo hendig he zeker als hij schoenen aan heeft maar voor zover ben ik happy :mrgreen:
Wat goed zeg!!! :dance:
Echt :thumbup: .
Hier hebben we ook een naaktloper overdag als we thuis zijn.
Dan kan ze ook zelf naar de wc gaan.
Wij hadden ook van alles geprobeerd,onze zoon werd er alleen maar dwars en boos van…
dus alles laten rusten…en ineens gaf hij vanzelf aan dat hij op de wc wou plassen…later gf hij aan dat hij geen luier meer om wou…stap voor stap maar echt op zijn tempo…