zucht help borstweigeraar

Mijn jongste zoon (volgende week 3 maanden) wil sinds een week mijn linkerborst niet of moeizaam. Eigelijk alleen liggend (wij samen) of als hij rustig is (na de rechterborst).

Links is altijd mijn stieftiet geweest (beetje ingetrokken tepel) maar helemaal weigeren zoals hij nu doet hebben mijn andere kinderen nooit gedaan.

En vandaag doet hij zelfs moeilijk met rechts :frowning: .

Ik heb wat gekolfd en dat in de fles gegeven, ging wel redelijk maar ook dan is hij behoorlijk onrustig.

Ik zie niks geks in zijn mondje (dacht even aan spruw)…

IEmand enig idee? Kan het de 12 weken sprong zijn?

Ik heb niet zoveel zin om links constant bij te moeten kolven (maar merk nu al dat links terug loopt).

O bah, ik wil zo graag maar als het zo gaat als vandaag heb ik echt de neiging om te stoppen…

Hai,

het is ook een beetje de leeftijd he. Veel kindjes gaan rond de drie maanden lastiger doen bij het drinken. Alles is leuker/interesanter dan de borst en ze zijn al snel ergens ontevreden mee.

Wat je zou kunnen proberen is links borstcompressie toepassen. Misschien drinkt hij wel als er meer/makkelijker melk komt? (even aangenomen dat hij ontevreden is met de melkstroom nu)

Hier vind je meer info

http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/borstcompressie.html

Ook helpt het vaak om slapend aan te leggen, dan zijn ze niet zo kritisch :wink:

Kijk eens of het op die manier beter gaat…

Over borst/fles. Ik weet niet of het echt nodig is dat hij uit een fles kan drinken (werk je?) maar anders kun je een paar dagen alleen de borst aanbieden, en kijken of dat verbetering geeft. Het is wel verstandig om met het flesje te blijven oefenen. Want als je een keer weg wilt, ook als je niet zou werken, dan is het praktisch dat hij uit een fles kan blijven drinken. Doorgaans is 1 tot 2x per week oefenen genoeg.

dank voor jullie reacties. snachts gaat het vaak wel goed. vannacht en vanochtend niet. ik sta dan op het punt om te stoppen met BV MAAR DAT WIL IK HELEMAAL NIET!.

ik blijf maar proberen. ik vind dat kolven niks (moet wel straks met werk, fles dus ook)…ik kies voor bv omdat dat fijn en makkelijk is, en dat is niet zo als je ook nog moet kolven…

zucht, we ploeteren nog wel even verder, hopelijk gaat het SNEL over!

net de rugbyhouding geprobeerd (tja je moet wat he :roll: ) en dat ging eigenlijk best redelijk.

nu ben ik bang dat het toch iets in zn nekje is waardoor hij niet in die houding wil drinken…zou dat kunnen?

Ik twijfel om naar de osteopaat te gaan, wil wel maar zo’n consult kost 80 euro!!! niet niks, helemaal als je twijfelt toch?

iemand tips/ervaringen??

Mijn dochter heeft ook echt een fase dat ze alleen rustig liggend op bed wil drinken. Als er al iemand binnenloopt dan laat ze al los en drinkt pas weer als er weer stilte is.

Dat begon ook ongeveer met 3,5 maand, er valt dan zoveel meer te ontdekken.

Mijn dochter drinkt niet uit een fles (dat weigert ze :roll: , maar dat is weer een ander verhaal)…dus als we weg zijn dan houdt ze erg lang haar honger op. Uiteindelijk lukt het soms om haar ergens te laten drinken maar soms drinkt ze pas weer als we thuis zijn.

Ik oefen nu bijvoorbeeld steeds maar weer met drinken in de huiskamer, maar gister weigerde ze dat ook zittend. Toen ik ging liggen op de bank pakte ze de borst wel. Het kan dus ook gewoon zijn dat ze sommige houdingen fijner vinden om te drinken.

Misschien niet de fles geven als alternatief maar toch de borst blijven aanbieden. Wil hij niet…oke dan leg je hem weg…en probeer je het even later gewoon weer. :hug:

Moeilijk he…ik geef ook de borst omdat het zo makkelijk is…maar als die kleintjes niet meewerken valt het soms toch niet mee.

Ik vind het zo lastig ook omdat ik er al twee heb rondlopen, en dus eigenlijk helemaal geen tijd heb om te gaan liggen :wink: :roll: .

nou ja, we proberen zometeen we weer, wie weet gaat het gewoon goed…

dank voor jullie tips en ervaringen, dat helpt!! :-*

Em heeft weleens gehad dat ze last had van haar oor en dat ze daarom niet op een bepaalde kant wilde liggen tijdens het drinken. Rugby-houding werkte dan inderdaad.

Ik heb de laatste paar maanden maar 1 borst gevoed, de ander deed voor spek en bonen mee. Melktoevoer paste zich daar heel snel op aan.

het gaat weer goed, het zal wel een tijdelijke fase zijn (geweest)…gelukkig weet ik nu dat er ook anderen zijn en dat het vaak tijdelijk is…(ik las op internet al weer enge dingen als ‘eenzijdig weigeren kan een teken zijn van borstkanker = zeldzaam hoor’)

maar goed ik ga vrolijk verder met BV-en!

dank dames!

Ook bij Sofie en Suzanne ging het met 3 maanden erg moeizaam.

In mijn oei ik groei bijbel :mrgreen: staat ook dat er rond die periode een sprongetje is.

Wat bij Suus heeft geholpen, is de ketting om mijn nek in het zicht te leggen en haar daar aan laten friemelen.

Ze drinkt nu vaker niet dan wel bij me :frowning: , maar als ze drinkt is dat de enige manier om haar bezig te houden.

En ik heb bij alle drie (Thomas heeft helaas maar heel even BV gehad) een borst gehad waarbij ze minder dronken en per kind verschilde de borst.

Veel BV plezier nog! :inlove:

@Ninja wrote:

Ik vind het zo lastig ook omdat ik er al twee heb rondlopen, en dus eigenlijk helemaal geen tijd heb om te gaan liggen :wink: :roll: .

hebben je oudste twee iets speciaals dat ze kunnen doen als je voedt? Soms helpt het om ze speciaal speelgoed te geven waarmee ze mogen spelen als jij aan het voeden bent, zolang ze rustig spelen. Of je parkeert ze -opvoedkundig misschien niet zo verantwoord- voor de TV met een DVD voor een half uurtje.

Hoi,

wat balen dat het nu zo moeilijk gaat. Je hoort/leest wel vaker dat een kindje een voorkeur voor een borst heeft en er zijn zelfs moeders die maar met een borst voeden.

Zou het zo kunnen zijn dat je kindje aan het regelen is? Dan kan je proberen wat vaker aan te leggen. Je kindje gaat nu ook de omgeving verkennen en de borst is niet het enige meer wat hij leuk vind om naar te kijken.

Hoe is je kindje verder? Produceert hij voldoende luiers? Is hij vrolijk en tevreden? Of is hij tussen de voedingen door ook onrustig?

Je schrijft dat je een flesje afgekolfde melk gegeven hebt. Ik zou dit zo min mogelijk doen omdat het drinken uit een flesje veel makkelijker gaat dan aan de borst. En als je het wel doet zo moeilijk mogelijk maken. Dus de fles zo strak mogelijk dichtdraaien en een speen met een zo klein mogelijk gaatje. OP die manier moet je kleine echt moeite doen om er wat uit te krijgen, net als aan de borst.

Wat je ook zou kunnen proberen is voor de voeding een lekkere warme douche nemen of je borst warm maken met warme doeken. Of wisselvoeden. Dan geef je eerst je meest royale borst en daarna de andere, dan weer je royale borst en dan weer je andere borst!

Groetjes van Marloes