Zucht ene ellende na de andere ?? word er niet vrolijker op

Ik dacht laat ik maar even van me afschrijven want ik zit nu met zoveel gevoelens :frowning:



Voor de gene die mij niet zo kennen .



Ik ben een moeder van 6 kids heb PCOS en 5 kinderen zijn door middel van clomid geboren .



Ik zou graag nog een wondertje willen krijgen voor het echt niet meer kan .



Nu hebben sommige mensen tegen me gezegt ah wat zeur je nou je hebt toch kinderen dus ??? er zijn mensen die geen kinderen hebben of mnaar 1 of 2 en hun dan ? Tja alsof ik dus dan niks meer mag hopen of ik dan geen gevoelens mag hebben ? Kan ik me echt heel boos om maken en doet ook best pijn !



Natuurlijk is het erg als een vrouw geen kinderen kan krijgen of al 1 of 2 kinderen heeft en dan niet meer lukt dat schuif ik ook niet aan de kant , het gaat om de gevoelens die er bij komen en die zijn lijkt me toch wel allemaal het zelfde. De teleurstellingen , de pijn je machteloos voelen somber worden etc , en gevoelens kan je nu eenmaal niet zo 123 uitschakelen .



In middels zit in ronde 14 en zou deze maand starten met IUI heb al 6 maanden clomid gehad zonder resultaat ik had veel bijwerkingen en zat op de hoogste dosis. ik moest ook afvallen voor verdere behandeling en ook dit is me gelukt ondanks dat er een kink in de kabel kwam dat ik 1 dag voor mijn verjaardag in december het gips in kwam met mijn enkel .



Semen van mijn partner werd gecontroleerd en deze keer met opwerken om te kijken hoe en wat nu blijkt dat hij 60 miljoen zaadcellen heeft genoeg dus zei ze me want 30 was voor zijn leeftijd voldoende maar het is ook maar 30 % bewegelijk ook dat was wel goed omdat het dubbele zaad is zou het andere opheffen . Maar nu na het opwerken is er maar 1 miljoen over en dat blijkt dus niet genoeg te zijn voor IUI :frowning: ze begon snel over IVF

Moest ook Prog prikken en deze was ook laag 7.2 ze wist niet of ze nu te vroeg had geprikt ( dag 21) of dat mijn ongi er aan gaat komen over een aantal dagen … pffffff geen echo niks gedaan verder .



Nu word het semen nog een keer gecontroleerd en we hopen natuurlijk op een beter resultaat ze had het over tussen de 4 en 6 miljoen . Maar wat ik nu lees op internet is dat een heleboel vrouwen toch met 1 miljoen IUI hebben gehad en sommige ook zwanger zijn geworden .



Eigenlijk lopen er allemaal vragen door me heen ? zijn er vrouwen hier op forum met IUI met de zelfde aantal als mijn partner en toch IUI gehad met 1 miljoen zaadcellen ? stel ik ga IVF doen eitjes oogsten of aanprikken weet niet hoe het heet :frowning: doet dat veel pijn ? waar moet ik aan denken ?? me hoofd loopt over



en waar ik bang voor was komt nu toch wel dichterbij dat het me niet zal lukken , ik weet dat ik hoop moet blijven houden maar soms word het zo moeilijk en na 14 maanden zie ik het somber na dit ook nog eens :frowning:

IK hoop een beetje positieve dingen te mogen lezen hier wat mijn hoop weer op volle sterkte kan brengen .



bedankt voor het lezen en natuurlijk voor het antwoorden



liefs Natas

Ik heb geen antwoorden maar wil je wel een dikke :hug: Geven.

Ik heb zelf ook pcos en heb twee geweldige zoontjes gekregen mbv Clomid.

Ik weet hoe heerlijk Clomid kan werken qua hormoonhuishouding en kan je alle frustraties goed voorstellen!

In de tijden dat je het echt niet meer ziet zitten, vergeet asjeblieft niet wat voor moois je nu allemaal hebt. Ik stond hier eigenlijk nooit bij stil tot dat bij de geboorte van onze tweede.

:hug: :hug:

hai catty had niet zo snel een antwoord verwacht :oops: :oops: :oops: dank je wel vind ik erg lief van je .



Ik sta zeker stil met wat ik al heb ben ook zeer gelukkig , alleen de teleurstellingen keer op keer breekt me een beetje op het is niet alleen dit hoor maar ook nog wat andere dingen :frowning: al is het niet alleen kommer en kwijl hihihi )



Liefs Natas

:hug:

Alle gevoelens mogen er zijn! Of je nu een eerste kindje wenst of je 6e/7e/of 8e. :-*

Maar meis echt zet de IVF nog even uit je hoofd! Een arts die op basis van 1 sementest je al richting IVF duwt…no way! Ik zeg altijd; minstens 2 sementesten met ong 3 maanden ertussen. Ook een man heeft nl een soort cyclus en dat is voor hun 3 maanden. In die periode worden er nieuwe zaadjes aangemaakt dus mocht er iets van verhoging, verkoudheid oid tussen hebben gezeten dan zijn die ‘defecte’ zaadjes weer vervangen door nieuwe. En ja 3 maanden is wel verrot lang…je kunt overwegen om je man op wat extra zink te zetten en foliumzuur en over een ruime maand nogmaals te kijken wat het doet na opwerking. Extra zink kan hij binnenkrijgen door noten ed te eten (zonder zout bij voorkeur :wink: dus doppinda’s bv) en folium met jou meeslikken.

En ik vind je reuze stoer hoe je ondanks de tegenslag toch zo super bent afgevallen! Niemand kan ooit beweren dat je geen doorzettingsvermogen hebt! :thumbup:

Goedemorgen



dank je wel dames:)



Rhiannon wat ben je al ver wow gaat snel zeg :slight_smile:



dank je voor je bericht nee ivf is even uit mijn gedachten echter de volgende semen test wilde ze al snel hebben volgende week dus . als het weer niet goed is ga ik wel over 3 maanden nog een keer vragen . Wel heb ik het lab gesproken en deze zei mij dat ze wel degelijk daar ook met 1 miljoen werken dus het kan wel . Ook vroeg deze vrouw me om byzonderheden ik zei huh ? welke ze begon ziek geweest uhhh ja vorig jaar nov en heeft ook best veel pijnstilling geslikt voor zijn kies afgelopen maand en dat kan dus mooi mee werken aan slechter zaad zei ze me :shock: + dat het waarschijnlijk toch net te lang in potje heeft gezeten , ik bij sommige ziekenhuizen tegen binnen een half uur hier was een uur en dat red ik net krabjes aan .



Nu heb ik gelijk de byzonderheden op papier gezet + medicatie zodat ze weet nu dat het ook daar door kan komen . de 27ste moet ik terug komen en dan horen we meer. zit nu te wachten op mijn ongi :slight_smile: waarvan ik denk dat die wel gaat komen hahahah

:thumbup: De volgende test kan al zomaar weer beter zijn! Mag hij niet in het ziekenhuis produceren? Niet ieder ziekenhuis heeft een semenkamertje maar meestal toch wel een invalidentoilet bv. Primitief maar wel handiger qua tijd tussen productie en testen. Voordeel van opwerken is overigens wel gelijk (voor IUI ed) dat je de beste zaadjes overhoudt. Dat geeft vaak ook al meer hoop voor een goeie bevruchting.

Heel veel succes met de komende test en ik duim dat het dan iig zonder twijfel mbt de IUI is zodat jullie weer verder kunnen. :-*

Hoi meid,



heb helaas geen antwoorden op je vragen maar wel zou ik idd niet gelijk naar ivf gaan eerst maar eens een paar keer goed testen. en desnoods een second opinion vragen voor de iui.



dikke knuffels :hug: :hug: :hug: :hug:

dank je wel dames



inmiddels in ronde 25 beland en morgen dus semen onderzoek dan weer 2 weken wachten op de uitslag want dan pas heb ik weer een afspraak staan .



nou ja tis niet anders ik moet ook hier door heen blijkbaar :slight_smile:

Al dat wachten is zo frusti, maar heeeeel mss betekend het ook een klein stukje hoop dat jullie alsnog de IUI kunnen ‘omzeilen’. :pray:

Rhinoion Ja dat is waar :slight_smile: gister is het LOVE zaad hahaha ja sorry was Valentijnsdag ook nog eens hahaha weg gebracht en nu maar hopen op een goede uitslag althans zeker niet minder dan 1 mil !



nog 1.5 week wachten en mijn cyclus is in volle gang ook weer ze dacht deze cyclus dan wel mee te kunnen nemen maar dan is ze ook weer te laat :frowning: misschien maar ja we zien wel



de ovu testen zijn binnen :slight_smile:

Blijkbaar word ik nu weer ongesteld en dat na 2 weken ? ik snap er niks meer van heb bruin verlies en soms beetje rood heb ook krampen in me onderbuik-rug … heb al migraine gehad ( wat ik meestal heb voor mijn ongi) vond het al zo gek . Een midden bloeding kan het denk ik niet zijn en me ei ook niet ? want ik heb afgelopen 4 dagen getest met clearbleu ovu test allemaal neg … of zijn dit geen gevoelige testen …



Nou ja in ieder geval ik baal behoorlijk hopen maandag op goed nieuws !!