zucht....and the saga continues

Mijn kleine Pippie heeft dus kma en drinkt Pepti. Op zich leek het eerst stukken beter te gaan. Dronk beter en rustiger aan de fles.

Nu lijkt het alsof het weer minder gaat.Drinkt weer minder, zelfs na een nacht slapen van 23 tot 7 uur drinkt ze met veeel inspanning en aanbieden van onze kant maar 120cc. Ze is al dik 5 kilo en zou dus op een dag al zo’n 750 ml minimaal moeten drinken dit doet ze dus niet. Na een hele dag weinig drinken met op zn meest 150ml drinkt ze soms de hele fles leeg van zo’n 175cc a 180 cc. (dit is 160cc water (10 cc extra om makkelijker te poepen), 5 scheppen pepti en 2,5 schep jbpm) .

met inspanning drinkt ze 2a3 X 120 CC en dan misschien 2x 160cc (soms dus die uitschieter)

Ze groeit goed, slaapt goed behalve haar tussen de middag slaap dan wordt ze standaard tussendoor wakker en dan wieg ik dr weer in slaap meestal.



ik heb gewoon het idee dat de voeding niet lekker ligt…ze wordt onrustig…zie haar vaak wegslikken wordt vooral vlak na een voeding eersteen paar x huilend wakker (laat zich wel makkelijk troosten)…

ze maakt ook vaak zo’n hiephiep geluidje…



al met al ik maak me gewoon zorgen.Ze begon als een "hongerige"baby moest zelfs aan de forte voeding. In de eerste week dronk ze met gemak een fles van 100cc leeg en kwam dan na 2,5 uur weer. Dus toen moesten we de pepti proberen en drinkt ze minder. dacht dat het van de kma kwam maar zou er nog iets anders zijn.



ik vind het vervelend en maak me zorgen dat ze zo onrustig en ongemakkelijk drinkt. Lijkt me voor haar gewoon zo ongemakkelijk.



manlief haalt nu een papspeen om te kijken of ze daar beter uit drinkt ivm de jbpm dat wil niet gemakkelijk door speen 2. misschien helpt dikkere voeding tegen het omhoog komen/slikken en gaat het gemakkelijker uit de papspeen.





hebben jullie misschien ideeen? ben te overbezorgd?





misschien een beetje een chaotisch verhaal maar tik dit even snel tussen de bedrijven door…



alvast bedankt!!

waarom jpbm in de fles ( tegen het spugen ? ) en dan die 10cc extra water voor het makkelijker poepen ?



Dat is in mijn ogen een beetje dubbelop.



Ik zou die 10 cc water weglaten en misschien een afspraak maken bij de HA vanwege het vele slikken, dat lijkt erop dat haar voeding terug komt en dat is natuurlijk vreselijk zuur en vervelend voor haar…misschien heeft ze last van reflux?





sterkte voor je moppie :hug:

Mika kreeg hier ook juist problemen met poepen door het jbpm, vandaar kan ik me die 10cc wel voorstellen. Hier werkte een difrax fles met een 1-2-3 speen het beste voor de nutriton. (ik heb een hele collectie flessen daardoor :wink: vanalles geprobeerd)

nou ik heb meteen maar weeeer de ha gebeld…

inderdaad schoolvoorbeeld voor reflux…leuk die kunnen we ook toevoegen aan het lijstje :smiley:



voordat er met medicijnen gestart wordt jbpm gebruiken…goh doen we al.

maar wat blijkt het schepje bij de jbpm is vrij klein…schijnt dat 25% aan jbpm erbij moet…



dus inderdaad een flinke schep jbpm in de fles met een grote doorgang…



fingers crossed!! ik houd jullie op de hoogte.



enne bedankt voor jullie advies. het extra water is trouwens wel een beetje kul want de voeding moet dikker en dat extra water maakt het minder… dus een poepprobleempje kunnen we nog verwachten een dezer dagen…

ach er is nog ruimte op de lijst :roll: :mrgreen:



xoxox

KLinkt inderdaad als reflux hopelijk helpt de medicijnen en hebben jullie weer een rustig meisje :hug:

Bah, klinkt idd als reflux. Hier werkte goed indikken echt fantastisch. Nadeel was wel dat het gaatje in de speen nooit groot genoeg was, en we tussendoor steeds die fles om moesten schudden, zodat dat ding niet steeds verstopte. Toen ik nog bv gaf kreeg ze medicijnen, die hielpen heel goed tegen het zure, maar helpt niet tegen het omhoogkomen, maar het indikken wel. Toen we het beiden gebruikten kregen we een heerlijk tevreden meisje! Hoop dat je dat binnenkort ook hebt!

nou twee x geprobeerd en wat een ramp zeg…

ze krijgt het gewoon niet uit de fles.



gebruik n dr brown met een papspeen van de etos

ik zit te denken een s fles van difrax te kopen…



ze heeft nu vandaag

7u 120cc

11u 120 cc

15u 140 cc

19u 130 cc



heb net 3x een ander fles gemaakt omdat het tedik was. ze huilde enhuilde maar eerste ging het te snel toen kreeg ze niks…dus eerst maar 20cc gedronken…

ik huilde echt mee.

wat een ellende dit. word er gewoon moedeloos van.



we mogen geen medicijnen omdat dat alleen gedaan word bij kindjes die een afbuigende groeicurve hebben…dus eerst moet het zo ver komen…





ik ben even niet blij geloof ik…

en mijn jbpm is ook nog bijna op. man is aan t werk onderin t land heb geen auto…gggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Sterkte!



En geen medicatie… heeft ze er geen pijn van? mijn oudste had dat wel, eerlijk gezegd vind ik die groeicurve een rare reden om geen medicatie te geven. Als ik zo lees dat ze huilend wakker wordt, lijkt me dat ze pijn heeft, dat lijkt me toch voldoende reden om medicatie te geven :think: . Misschien nog eens op aandringen?

Wat ontzettend vervelend…Ik hoop dat het snel beter gaat. De reden dat ik reageer is dat ik meteen weer voel wat jij nu moet voelen, de frustratie over het moeilijke eten en je kindje pijn zien hebben. Dit heb ik met onze jongste ook meegemaakt. Met onderstaande verhaal wil ik niet suggereren dat jouw meisje hetzelfde heeft, maar wel aandachtspunten meegeven waar je op kunt letten. Als ik had geweten dat het bestond, dan had ik misschien eerder ingegrepen en had mijn mannetje niet zoveel pijn hoeven te hebben.



Mijn jongste kreunde in zijn slaap, had een hele zure adem en eten was een ramp. Met voeding dikker maken werd het alleen maar erger, en werd hij nog onrustiger, het werkte averechts. Hij was toen 4 weken. Mijn jongste spoog ineens in bogen zijn melk uit (wel een meter ver, zonder overdrijven) en bleek na onderzoek een verdikte maagsluitspier te hebben. Zijn voeding kon hierdoor niet doorstromen. Dit komt veel vaker voor bij jongetjes dan bij meisjes. Het is gelukkig vrij eenvoudig te verhelpen.



Mocht ze gaan projectielspugen (ineens met hele grote bogen en met kracht spugen), ga dan alsjeblieft meteen naar de huisarts.



Overigens vind ik het ook vreemd dat de groeicurve van je kleintje eerst zou moeten afbuigen voor ze medicatie tegen reflux krijgt, beetje raar komt dat op mij over (van de huisarts, niet van jou uiteraard).



Heel veel sterkte, niets zo frustrerend als zien dat je hummel moeite heeft met eten. Ik hoop dat het snel beter gaat. :hug: :hug:

@Taliet wrote:

nou twee x geprobeerd en wat een ramp zeg…

ze krijgt het gewoon niet uit de fles.



gebruik n dr brown met een papspeen van de etos

ik zit te denken een s fles van difrax te kopen…



ze heeft nu vandaag

7u 120cc

11u 120 cc

15u 140 cc

19u 130 cc



heb net 3x een ander fles gemaakt omdat het tedik was. ze huilde enhuilde maar eerste ging het te snel toen kreeg ze niks…dus eerst maar 20cc gedronken…

ik huilde echt mee.

wat een ellende dit. word er gewoon moedeloos van.



we mogen geen medicijnen omdat dat alleen gedaan word bij kindjes die een afbuigende groeicurve hebben…dus eerst moet het zo ver komen…





ik ben even niet blij geloof ik…

en mijn jbpm is ook nog bijna op. man is aan t werk onderin t land heb geen auto…gggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr




Mijn meisje had geen afbuigende groeicurve maar wij kregen echt wel medicijnen! 1 voor het maagzuur, 1 voor de misselijkheid en 1 voor een betere ontlasting.



Bij ons wilden ze reflux eerst niet erkennen omdat ze niet heel veel spuugde en niet afviel. daarentegen huilde ze wel heel veel en groeide ze niet heel veel per keer, en deed ze steeds kleine beetjes drinken.

Uiteindelijk bleek het verborgen reflux te zijn en door de medicatie kregen wij een ander kind. Ze huilde dus zoveel van de pijn door het maagzuur



O ja jhbpm deden wij ook niet zoveel in een fles hoor, dan wordt het net beton. ik zou echt wel aandringen op de medicijnen!

Wij kregen ook medicijnen omdat ik anders alles af moest kolven, en dat vond hij niet nodig. Maar ik vond indikken het beste helpen.

Je kunt zelf een groter gat maken in een speen, dat deed ik ook wel eens, dan krijgt ze het er tenminste uit.

Hier was 't ook verborgen reflux. Heel veel huilen, veel slikken, maar spuugde niet (kwam alleen omhoog, vandaar het vele slikken)

Indikken hielp niet voldoende, tenzij het idd tot beton werd gemengd…

Hebben ook medicijnen gehad (zantac en motilium), en hij had ook echt geen afbuigende curve.



Succes ermee :hug:

hier zantac gehad…en dat werkte heel erg goed

Hoe gaat het nu? :-*

ben benieuwd hoe het nu gaat.



hier namelijk ook een ventje met een behoorlijke reflux

en hij kreeg wel medicijnen ondanks dat hij niet achterliep op de groei curve