zoveel spugen

Mijn kleine meid is over 2weken alweer 4maanden! Ik heb een moeilijke start gehad met de borstvoeding omdat ik 2,5liter bloed was verloren tijdens de bevalling en operatie erna. En ik zat ook nog eens onder allerlei medicijnen en narcose middelen… Het heeft een tijd, bijna twee weken geduurd met een kolfapparaat om het op gang te krijgen en mijn kleine meid viel alleen maar af. Maar daarna groeide ze ze goed! Per maand minimaal 1,5kilo! Ik was zo trots! Nu groeit ze nog goed denk ik… Het wegen wil ik deze week weer doen, alleen nu denk ik dat het minder is, want ze spuugt de laatste tijd super veel! Soms uren later of na het slapen komt er nog wat uit! Echt niet alleen een mondje terug maar gewoon hele golfen en plassen! Shirts kapot en door gelekt naar de romper! ik verkleed haar minstens drie keer op een dag… Als ik haar voed dan laat zij los en dan weet ik dat ze genoeg heeft… Soms is dat lang soms kort, ik voed niet op tijd, ik voed wel sowiezo om de 3 of 4 uur soms eerder, maar ze komt altijd zelf. In de nacht komt ze ook een aantal keren drinken, maar dan spuugt ze niet… Het begint gelijk als ze wakker is tou dat ze gaat slapen… Ik heb alles al geprobeerd. Recht op laten zitten, of gewoon plat houden, of op mijn schoot… Ik heb gehoord over johannes brood meel ofzo maar ook dat dat enorme krampen geeft.- wat moet ik nu doen? Ik wil absoluut niet stoppen met de borstvoeding! Ik heb mijn eerste meisje 2,5 jaar borstvoeding gegeven! Zonder enig problemen… En nu na deze zware start en wanneer iedereen de borstvoeding al had opgegeven, loopt de borstvoeding goed maar het spugen niet! En ik wil niet dat dat een rede word om te stoppen… Weten jullie raad? Ik hoor het graag…

JBPM is inderdaad niet echt aan te raden in combi met bv. Het is gewoon bijvoeding, en het is niet zeker of het echt wel helpt, het kan mogelijk klachten verergeren (doordat de voeding langer in de maag blijft, blijft het langer omhoog komen, en heeft je kindje mogelijk meer pijn).

Hier in elk geval een artikel over spugen bij bv: http://www.borstvoeding.com/kindjeaandeborst/al-even-bezig/spugen-1.html

Wat zie je verder bij je meisje? Je vertelt al dat ze erg goed groeit. Spuugt ze al langer? Hoe poept en plast ze?Heb je het idee dat ze pijn heeft van de melk die omhoog komt? En bij jezelf: heb je wel of geen last van stuwing, lekkage of andere problemen bij jou rond het voeden?

Je zou eens naar dit linkje kunnen kijken, of je er iets in herkent: http://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel2.html

Kun je hier iets mee?

Bedankt voor je antwoord. Ik heb de link gelezen en zie wel wat gelijkenissen, dus denk wel dat ik enorm veel melk in één heb, het spuit er letterlijk echt uit met een harde straal! En dat is sinds een paar weken zo… En sinds die tijd spuugt ze ook veel… Ik heb nooit geweten dat dat kon… Ze spuugt ook geen zuur of heeft geen krampjes… Ook heb ik geen stuwing maar heb ik altijd wel volle borsten. Ik ben begonnen met het liggend voeden… En ze heeft vandaag wel gespuugt alleen veel minder. Heb haar maa één keer verkleed! :wink: dus ik hoop dat dit het probleem was! Bedankt! Groetjes!

Mooi dat je er wat aan hebt. Blijf het gewoon in de gaten houden. Ik had ook aan één kant te veel, de andere kant was veel minder productief (nog steeds ongelijk trouwens). Ik deed dan: twee voedingen achter elkaar met de minst productieve borst als eerst voeden, daarna de overproductieve. En dan één voeding eerst de overproductieve.

Maar uiteindleijk ben ik toch gaan blokvoeden, en na elke regeldag (hadden wij vaaaaaak), kon ik weer beginnen met terugregelen.

Succes!

hier wel JBPM gebruikt. Eerst een spuitje met dit papje, dan gewoon de borst. Ging super, nog wel spugen maar veel minder. Geen krampen (extra) hierdoor. Dus je kan het zeker proberen!