Hallo,
mijn zoontje van 7 en halve week gaat al niet lekker vanaf t begin.Moet erg veel huilen.We denken zelf krampjes.In t begin spuugde hij erg veel.Op aanraden van buro nutriton toegevoegd.Spugen werd stukken minder,huilen bleef wel.Of hij heeft diarree of harde ontlasting.Maar sinds een paar dagen spuugt hij weer zoveel.Ik snap er nix van…
Ook komt voeding omhoog waar hij ook onrustig van wordt.
Wat te doen?
Overstappen op andere voeding?
Klinkt mij bekend als reflux. Mijn dochter heeft een verborgen reflux, wat inhoud dat ze niet spuugt, maar wel dat er veel voeding en zuur omhoog komt en die ze weer terug slikt.
Daardoor was haar slokdarm erg ge-irriteerd. Va dat ze 5 weken is krijgt ze losec en motilium en idd voeding indikken met nutriton en nu geen huilbaby meer, maar een heel tevreden kindje.
De wisselingen in ontlasting komt waarschijnlijk van de nutriton, kan tegelijkertijd verstoppen als laxeren.
Welke voeding gebruik je nu? Tes krijgt nutrilon HA + Nutriton. Je hebt ook speciale AR voeding (anti-reflux)
Tips die ik je nog mee wil geven: Bedje aan het hoofdeinde schuin zetten zodat je kindje niet plat ligt en na de voeding zeker een half uur wat rechterop houden, bv in een wipper.
Als je het niet vertrouwd zeer zeker de huisarts bellen, reflux doet erg veel pijn.
Succes
Ik ben met Juul al vroeg naar de ha gegaan, hij heeft er in het begin niets aan gedaan. Uiteindelijk heeft hij ons doorverwezen naar een ka. Juul kreeg toen Zantac voor geschreven en dat heeft goed geholpen.
Het is niet leuk om je kindje zo te zien… Heb je het matrasje al iets schuin liggen, dat wil ook wel eens helpen, en zo lang mogelijk rechtop houden na de voeding…
Ik raad je aan om even naar de ha te gaan, of aan te geven bij het cb.
Succes ermee!!
amy had dat ook
heb 5 weken zitten klooien met voedingen
ben naar de osteophaat geweest nu 2x echt super
en heb orthiflor junior meegekregen is voor darmkrampen
en van het cb werd me lactulose aangeraden
en ik gebruik nutriton door dr fles en ze spuugd ook bijna niet meer.
moet zeggen heb nu een tevreden meisje
amy zat erg vast in dr nek te gespannen en de osteo probeerd dat los te maken waardoor (zo zegt hij) de weg naar dr maagklepje en darmen weer optimaal gaan werken met 4 behandelingen moet ze er vanaf zijn helamaal maar tot nu toe gaat het super
ik hoop dat je er wat aan hebt
osteopaat ,daar zijn we nu 1 keer geweest,vrijdag gaan we voor de 2e keer.Tot nu toe nog geen verandering .
bedje hoger bij hoofdeinde hebben we ook,wat raden jullie aan over hoe hoog?
En morgen ga ik idd maar naar de ha./vandaag was t weer hommeless:huilen huilen huilen.En op zn rug liggen wou hij vandaag helemaal niet,iemand hier ervaring mee?
@Sunce wrote:
osteopaat ,daar zijn we nu 1 keer geweest,vrijdag gaan we voor de 2e keer.Tot nu toe nog geen verandering .
?
wij zijn met mara ook geweest en het deed niets af, toen een andere en na 2 keer een andere meid dus niet elke osteo kan hetzelfde betekenen blijkbaar!
bedje zo schuin als kan(liefst 45°)! inderdaad een half uur rechtop houden na eten en zo rechtop mogelijk voeden. Verschonen voor de voeding ipv erna,…misschien vind je nog wat tips in het topic “reflux help”!