zoveel onrust...advies gevraagd.

Sinds bijna 2 weken is mijn kleintje erg onrustig.

Ze slaapt niet meer zelf in en nu is het zelfs zo dat ik haar ook niet niet meer weg kan leggen als ze bij mij in slaap is gevallen.

Ze huilt best veel.

na een voeding blijft ze onrustig, draait en trappelt veel wat mij aan krampjes doet denken.

Ze houdt nu met moeite 2 a 3 uur tussen een voeding…of ik geef haar dan maar omdat ik anders ook niet weet wat ze heeft.

haar luirs zijn ng gewoon goed vol, wel laat ze veel scheetjes.

Ik ben bang dat ze te weinig melk krijgt, al drinkt ze echt vaak op een dag.

wat kan ik doen?

@ollie wrote:

Sinds bijna 2 weken is mijn kleintje erg onrustig.

Ze slaapt niet meer zelf in en nu is het zelfs zo dat ik haar ook niet niet meer weg kan leggen als ze bij mij in slaap is gevallen.

Ze huilt best veel.

na een voeding blijft ze onrustig, draait en trappelt veel wat mij aan krampjes doet denken.

Ze houdt nu met moeite 2 a 3 uur tussen een voeding…of ik geef haar dan maar omdat ik anders ook niet weet wat ze heeft.

haar luirs zijn ng gewoon goed vol, wel laat ze veel scheetjes.

Ik ben bang dat ze te weinig melk krijgt, al drinkt ze echt vaak op een dag.

wat kan ik doen?
hoi lievemede maand mama,

Hier precies hetzelfde met adam gehad, alleen vanaf zijn geboorte. Hij was erg onrustig en huilde de hele dag door, ook sliep hij nauwelijks. Hij lag de hele dag in mijn armen of aan de borst, ik was echt wanhopig. Uiteindelijk naar de huilpoli geweest in het ziekenhuis, wat bleek…hij heeft verborgen reflux, om de pijn te verzachten dronk hij veel…waardoor hij nog meer klachten kreeg, ik overvoede hem…

In overleg met de ka een behandelplan gemaakt om de 4 uur voeden, mocht hij eerder behoefte hebben dan de borst goed leegdrinken waar hij al eerder uit had gedronken…blokvoeden noemen ze dat. Sindsdien gaat het veel beter. Daarnaast baker hem ook in, ook dit helpt…

Hij slaapt nu meer en is veel vrolijker.

Succes en sterkte.

(Veel typfouten maar typ met de ipad :slight_smile:

bedankt voor je antwoord.

F kan ook wel vrolijk zijn, maar maar heel kort.

slapen doet ze per half uur, zelf inslapen doet ze niet.

Vandaag is ze anderhalf uur tevreden en begint dan toch echt te zoeken.

Vind het maar weinig aan op deze manier, begin me te irriteren aan het voeden.

Gebruik je al iets tegen de krampjes? Bijv. Infacol?

Als je je afvraagt of ze voldoende krijgt, dan misschien even laten wegen op het inloopspreekuur van het cb? Mogelijk hebben zij ook goede tips/adviezen voor jouw situatie.

Het is moeilijk om je te adviseren, omdat er zoveel kan spelen.

Heb je bijv. een speentje voor haar?

Krijgt ze veel prikkels? Of juist heel weinig? (een baby kan zich ook vervelen)

Wil ze echt voeding? Of is het mama-honger? Of wil ze juist clusteren?

ik geruik niks tegen kramjes.

het cb hier heeft geen inloopspreekuur dus dat schiet niet op, verder heb ik zelf geen goede klik met dit cb.

Ze heeft een speentje.

en al je andere vragen…geen idee het enige wat ik weet is dat ze veel huilt alleen stil is als ze drinkt dan misschien evebtjes bij me slaapt.

ze is wakker zodra ik dr wegleg en dan gelijk onrustig.

ik geef dan wel geen bv, maar heb hetzelfde probleem als jou, erg onrustig, tussen het huilen door is ze vrolijk en lacht ze, maar dat is steeds 10 min en dan is het weer mis :? ik overweeg zelf een osteopaat, misschien heeft jou meisje er ook baat bij

ik weet hoe je je voelt, maar ik heb verder geen tips, sterkte :hug: :*

een mede maandmama

Huilt ze ook veel?

Als dat zo is, dan doet dat, in combinatie met al het andere wat jij omschrijft, me ook aan verborgen reflux denken.

Kun je het cb bellen of naar je huisarts ermee?

Bij verborgen reflux willen kindjes vaak drinken omdat dat de pijn verzacht, maar intussen hebben ze daarna juist weer meer pijn. Je kindje geeft dan dus eigenlijk erg onduidelijke signalen af, heel lastig.

ollie; het kan goed zijn dat ze een regeldag heeft…bij 3 maanden om en nabij is er vaak weer een regeldag, dan komt ze heel vaak om te tanken bij je tot ze tevreden is…dit is puur om je productie op peil te houden! Het kan wel een dag/nacht of misschien zelfs 2 duren, maar daarna zul je zien dat ze tevreden is en ineens minder vaak komt en of ineens hele andere dingen kan.

Bij beide kids heb ik dit ook bij deze leeftijd gehad…en na 1 dag/nacht was het vaak over…mijn advies…geef je er aan over en als ze wil drinken/sabbelen laat het toe…het wordt echt minder…het is wel een dagje doorbijten, maar laat de boel de boel thuis, zodat je er aan over kan geven. Je zult zien dat het na een dag of 2 heel erg veranderd is :-*

dat zou dan een regeldag van 2 weken zijn Kloos.

Verborgen reflux heb ik ook aan gedacht, ik doe haar nu na een voeding wat meer rechterop. Bijvoorbeeld in een wipstoeltje.

Slapen op dr rug gaat sowieso niet lang goed.

Hou nu maar een wat strakker ritme aan.

eten, 'spelen tot ze gaat huilen en moe is en dan slapen.

Probeer qua voeding ook niet teveel op de klok te letten, levert veel stress op.

woensdag baar het cb, hopelijk is ze goed gegreid dan kan ik het te weinig binnenkrijgen iig wegstrepen.

Wilde even zeggen dat ik gisteren begonnen met de Swaddle me en ze nu voor het eerst in weken helemaal zelf slaapt.

Al een uur.

Hopelijk was het gewoon letterlijke onrust in dr lijfje.

Morgen CB, hopelijk is ze goed gegroeid.