Zou ze wormpjes kunnen hebben?

Rhodé klaagt al een tijdje over kriebel bij haar poepertje. Eerst dacht ik dat het met de onderbroekjes te maken had, maar nu nieuwe broekjes gekocht, en toch nog last.

Ik heb al goed gekeken omdat ik aan wormpjes dacht (ze speelt veeeeeel in de zandbak en duimt gerust daarna…) maar kan niets zien.

Haar ontlasting valt meteen in de (plons)wc dus daar kan ik niets aan zien en op het potje wil ze niet poepen…

Hoe moet het eruit zien als ze wormpjes heeft? Moet je uberhaupt iets zien?

Het ziet er gewoon rustig en roze uit, geen wondjes, geen rare dingen, maar toch klaagt en krabt ze veel…

Een schimmeltje heb ik ook al bedacht, maar ze wijst echt gericht naar haar poepert…

Het zouden wormpjes kunnen zijn… lastig controleren als je de ontlasting niet ziet…

Volgens mij kan het geen kwaad om voor de zekerheid een wormenkuurtje te halen bij de apotheek, kan zonder rececpt. (en neem er zelf ook een want het is megabesmettelijk)… Is ze daarna van de klachten af weet je het zeker, en blijven de klachten kan je altijd even langs de huisarts gaan

Ik zou, hoe onschuldig zo’n kuurtje ook lijkt, toch liever eerst langs de huisarts gaan dan dat ik medicatie toe zou dienen zonder adequate diagnose.

Ik niet :slight_smile:

Maar ik ben ook een ontaarde moeder :wink:

Dat zijn jouw woorden! :mrgreen:

Ach ja, ik ken mezelf het beste…

Ik weet dat jij eigenlijk gelijk hebt hoor Ruud :lol: , en is ook het beste advies wat je kan geven…

Maar ik ben er bijna zeker van dat als je met die klachten naar de huisarts gaat hij/zij zal zeggen, wormen en je een kuurtje voorschrijft…

En ik (laks en lui als ik ben) bespaar mij dan een tripje huisarts…

Maar idd, jou advies is verstandiger 8)

Ondanks het ontaarde antwoord :wink: toch bedankt!

Ik geef mijn meiden liever niets als ik het niet zeker weet…maar Rhodé is echt panisch voor de dokter (hoe lief dat mens ook is…) dus ik kijk het nog even aan, en ga misschien ook maar de ontaarde moeder spelen door mijn dochter te chanteren…(“je moet op het potje, anders gaan we naar de dokter”) :shifty:

Het lijkt mij dat als je last van wormen heb dat het wel te zien is toch? Of is het alleen te zien in de ontlasting?

Heeft niemand hier ervaring mee?

Wormpjes zijn in de ontlasting duidelijk te zien, en heel soms kan je ze ook zien rond de anus… maar dat hoeft dus niet altijd… dus voor zekerheid heb je echt die ontlasting nodig…

Maar misschien kan je het checken als rhode ergens anders moet drukken die geen plons toilet hebben…

Ach ik weet niet of het ontaard is om te chanteren met het potje, misschien doet ze het wel als je het op die manier brengt en heb je meteen zekerheid! Succes joh

wormpjes kun je ook zien rond de poeperd…het zijn heel kleine witte draadjes . Jesper had ze ook laatst. Heb gewoon een kuurtje gehaald bij de Etos. Geen jeuk meer nu :thumbup:

wormpjes komen vooral in de avond naar buiten gekropen en dan

krijgen ze dus kriebels. Als je tegen bedtijd haar billen goed afveegt,

heb je kans dat je ze ziet mocht ze ze hebben.

anders kan je bij de apotheek een soort plastic halen met een plak randje en deze in je wc plakken om zo de ontlasting op te vangen…

of het potje in de wc zetten?

klinkt vies maar ja van de ha krijg je waarschijnlijk zo’n zakje mee wat om de huid moet

@MamaMarianne wrote:

anders kan je bij de apotheek een soort plastic halen met een plak randje en deze in je wc plakken om zo de ontlasting op te vangen…

Goed idee! Dank je.

Vandaag heeft ze er nog geen last van gehad…

En 's avonds en 's nachts helemaal niet naar mijn weten :think:

Ik ga gewoon naar de apotheek om het zeker te weten, en als het zo is een kuurtje voor ons allemaal halen…(lees ik dus op wikipedia :sick: ).