Zou jij hormonen willen doneren voor een ander?

Ik heb nog één vergoede poging over. Dus alles wordt nog een keer vergoed. NA deze poging houdt het voor ons op. Wij hebben samen besloten dat het dan voor ons klaar is en wij heel gelukkig zijn met ons drietjes.



Nu heb ik een vriendin die al jaren bezig is voor een 1e kindje. Ze heeft hier al 3 ivf gehad en nu in dusseldorf ook al 3 pogingen. Ze zijn allemaal niet gelukt.

Van de week zei ze me dat ze nog op zoek gaat naar medicatie voor de voor hun echt allerlaatste poging. Ze moet dus alles als zelf betalen.



Ik kwam echt aan het nadenken en heb haar gevraagd welke hormonen ze moet gebruiken.

Ze moet dus pregnyl, menopur en DHEA hormoon hebben.

Ik heb zelf ook nog medicatie in huis . En heb haar gezegd dat wat ik nog heb dat ze dat mag komen ophalen. Ik heb voor haar nog 12 ampullen menopur en 1 ampul pregnyl.



Ze was zo blij met mijn aanbod. Tja wat meer kan ik doen?

Nog 1 ding meer! Deze hormonen zijn natuurlijk niet genoeg voor een poging.

Is er iemand die een dan deze hormonen over heeft en die wil doneren?

Ik zou het heel erg gaaf vinden dat je zo een ander zou helpen om toch mama te kunnen worden.



Liefs Chantal



Oh je hoeft natuurlijk niks. En als je mijn verhaal leest en je besluit om iemand in je eigen omgeving zo te helpen dan is mijn bericht al geslaagd.

wat lief van je Chantal!



je weet het, ik heb niks, maar als ik het wel had gehad, had ze het zo mogen hebben van me…



Ik duim dat haar wens in vervulling komt, en die van jullie ook!!! :pray: :pray: :pray:

Wat lief van je Chantal!



Ook ik kan je helaas niet helpen met deze hormonen, maar wil gewoon even benadrukken hoe lief dit is.

wat lief zeg , ik heb helaas zelf deze hormonen niet , mocht ik ze gaan krijgen dan zou ik er zeker een ander mee helpen !

Fijn dat jullie het lief vinden, maar heeft niemand wat over? :pray:

Chan openbare ‘oproepen’ voor het inzamelen van voorgeschreven medicatie (dus ook hormonen) mogen niet. Niet enkel als regel voor het forum hoor maar bij wet. :-

De enige plaatsen die dat ‘mogen’ (wordt oogluikend toegestaan) is dat ziekenhuizen je restant hormonen van (heeeeel belangrijk!) onaangebroken verpakkingen aannemen. Je begrijpt dus al wat ik heb gedaan en wat ik als tip zou hebben voor je vriendin. :-


Dit hebben ze overigens meestal als reserve liggen voor wanneer iemand in het weekend bepaalde hormonen nodig hebben en de apotheek toch tegen een levertermijn van een dag of 3 oploopt bij bestellen.

Maar vragen staat vrij. Overigens zijn veel ziekenhuizen genegen een betalingsregeling te treffen voor de overige kosten die gemaakt worden op de DBC’s. (facturering gescheid sowieso vaak bij ziekenhuizen eens per 3 maanden omdat veel DBC’s zoveel tijd in beslag nemen om afgerond te worden ook het navragen waard).

Ow nog als aanvulling, aangebroken ampullen van bv Puregon als vulling van de pen, en aangebroken voorgevulde pennen kunnen nog zoveel hormonen bevatten. Eenmaal door 1 iemand gebruikt zit daar het hele grote risico aan dat er bloed IN de ampul of pen beland. En ja ik weet dat er bij de IVF-ers etc ws geen ernstige SOA’s ed in het bloed zitten, maar let wel, Creutzfeld Jacob is NIET op te testen daarom geldt ook voor mensen die bloeddonor willen zijn en urine willen geven voor MvM na een bloedtransfusie een niet geven beleid omdat er niet op te controleren is. Dit kan zich dus ook in ampullen en pennen bevinden van mensen die wel in aanmerking komen voor IVF/ICSI en vergeten te vermelden dat ze ooit een bloedtransfusie (pre 1992) hebben gehad. :-* Het beleid is er dus niet enkel om de verkoop van hormonen te bevorderen maar strikte veiligheid. Voor je eigen evt volgende eigen te betalen poging prima te bewaren maar never nooit niet aan iemand anders doorgeven.

Dag dames,
In België worden de ivf medicijnen terugbetaald.
Ik heb er over en het ziekenhuis wil ze niet terug.
Bij deze heb ik in de aanbieding: 2x menopur ferring 1200 IU, 1 maal menopur ferring 600 IU, triggershots: 2x gonapeptyl, 1xovitrelle 250microgram, 7x orgalutran 0.25mg/0,5ml.
Indien iemand deze medicatie kan gebruiken dan hoor ik het graag. Ik ben woonachtig in Lokeren( ongeveer 20 minuten van Gent)
Je kan me bereiken op mijn gsm nummer: 0032484441623
Of via mail: ruth.deblieck@hotmail.be