Zou ik kunnen stoppen met kolven???

Pfff, kolven lukt niet meer goed. En volgens mij heb ik ook minder in de borst, onze Ralf drinkt steeds korter, echt nog maar een paar minuten per borst. Ik heb het idee dat het ineens snel aan het teruglopen is.

Nou zit ik met het punt dat ik op het werk bijna niet meer kan kolven, ik krijg gewoon geen tsr meer, vooral in de ochtend. Als ik een slaapdienst heb werk ik van 15:00 tot 10:00 de volgende dag. 's Avonds lukt het nog wel om te kolven rond een uur of 22:00, dan heb ik een schamele 80cc terwijl ik een paar weken geleden nog met gemak 120 had. Maar nu lukt het me 's ochtends dus niet meer voor ik opsta, ik zet de wekker een half uur eerder voor, maar er komt amper een druppel uit in een half uur tijd. Denken jullie als ik de ochtend niet meer kolf dat dit meteen gevolgen kan hebben voor mijn productie? Ik heb gemiddeld 1 slaapdienst per week.

Hoe vaak geven andere moeders met kids vanaf 10 mnd en ouder nog bv? En geven jullie elke dag even vaak bv?

Ik geef nu nog 2 keer: 's ochtends bij het opstaan en voor hij naar bed gaat. Hij lijkt vooral 's avonds steeds minder interesse te hebben :frowning: .

Als je geen toeschietreflex hebt, zou je je vlos/gyn of huisarts eens kunnen vragen om Syntocinon. Dit is een neusspray. Het heeft mij destijds heel goed geholpen om makkelijker te kunnen kolven.

Heb ik inderdaad in het begin ook gebruikt toen ik nog niet goed kon kolven, maar ik vraag me af of ik het nu nog wil (eigenlijk zou ik zo graag stoppen met dat rotkolven, maar ja, het hoort bij bv geven he).

Na een jaar bv geven (deed dat toen nog 4 keer per dag) waren mijn borsten wel zo flexibel dat ik best een avond/nacht niet kon voeden zonder dat t meteen op springen stond of opeens minder werd… De hoeveelheden zijn dan ook kleiner omdat de dreumesen de grootste hoeveelheid energie via vaste voeding binnenkrijgen.

Dus denk dat je het best kan proberen zonder kolven… Succes :thumbup:

(misschien voor de zekerheid wel kolf in tas stoppen de eerste keren :wink: )

groetjes!

die neus spray is ook niet zo fijn hoor, ik heb die gehad tegen hooikoorst en allergieen…