zou het al kunnen?

hallo,

Ik ben op 18 februari gestopt met de anticonceptiepil, heb dan mijn pilvrije week gehad(met menstruatie) en moest normaal de 24ste herbeginnen maar heb dat niet meer gedaan.

biedt de pil een zekere bescherming die eerste dagen na je pilvrije week? Ook als je niet herbegint met je strip?

Ik vroeg me dat gewoon af.

Hoi,

Een cyclus duurt gemiddeld 28 dagen, waarvan de eerste dag van je menstruatie als dag 1 telt.

Ongeveer 14 dagen voor je ongesteldheid heb je een eisprong. Het is dus handig om te weten hoe lang je cyclus duurt, zodat je kan ‘voorspellen’ wanneer je eisprong ongeveer gaat plaatsvinden.

Stel je voor dat jij nu zonder pil gewoon een gemiddelde cyclus hebt. Volgens mij zit je dan nu ongeveer op dag 10 van je cyclus, terwijl je eisprong pas rond dag 14 gaat plaatsvinden. In principe kun je nu dus niet zwanger zijn.

In de eerste week van je strip zorgt de pil ervoor dat er geen eitje gaat rijpen, dus dit proces is nu gewoon in gang gezet bij jou en zou je deze cyclus gewoon zwanger kunnen raken.

Groetjes Saskia

en het kan best even duren hoor voor alles weer normaal is , mijn echte menstruatie kwam pas op dag 72 na dat ik ongesteld was geweest nog van de pil… dus laat je niet gek maken als je niet op tijd bent maar wacht het rustig even af…(al kan het natuurlijk wel :wink: )

Zodra je gestopt bent met de pil, kan je meteen vruchtbaar zijn. Ik was in maart 2005 gestopt en op 1april (geen grapje) testte ik positief en was ik dus zwanger.

bedankt voor jullie reacties, dat wordt dus spannend, helaas ben ik heel erg onregelmatig als ik de pil niet neem dus ik weet niet goed vanaf wanneer ik kan testen :frowning:

daarnet naar de huisarts geweest voor een bloedafname, voelde me al een tijdje niet lekker en ze wou mijn bloed controleren. Vanaf wanneer kan je dat in je bloed al zien? Ik ben er zeker van dat het nog te vroeg is, we hebben nl nog maar maandag betrekking gehad. Ik ben nog geeneens overtijd.

ik weet het niet meis moeilijk hoor allemaalmet je cycles, ms willen ze wel totaal onderzoek doen ook te ziennaar hb b12 en eandere dingen ?

wrm op zaterdag, kan dat bij jullie hier niet nl,

wanneer krijg je uitslag?

hallo

ze heeft die bloedafname gedaan omdat ik me niet zo lekker voelde, niet omdat ik misschien wel zwanger zou kunnen zijn. Ze weet er trouwens niks van, euh ik weet dinsdag mijn uitslag.

Ik vroeg me alleen af vanaf wanneer zwangerschapshormoon in je bloed aanwezig is, ja je ziet vele vragen hé, maar ik weet graag hoe het ineen zit. Ik heb nl nog tijd genoeg om zwanger te worden.

En ja hoor hier kan je gewoon ook de zaterdagvoormiddag naar de huisarts op consultatie gaan, bij jullie dan niet?

nee hier kun je niet op zaterdag naar de ha alleen voor spoedgevallen , een speciaal nummer de assistente gaat telefonisch na of je mag komen of niet,

fijn dat het daar wel kan bij jullie, ben benieuwd naar de bloeduitslagen

welja zoals je bij een huisarts kan gaan tijdens de week, 's morgens en 's avonds als die consultatie heeft, kan je hier ook bij sommige de zaterdagvoormiddag tsn 9-10 uur gaan. Nadien moet je een dokter van wacht bellen of naar het ziekenhuis gaan. Zo zit dat hier ineen.

Wou het gewoon effe laten weten :mrgreen:

maar woon je in belgie of zo dan, hier kun je ookniet savonds naar een huisarts door de weeks ihhi ook idd een achterwacht, maar das heel moelijk om er door te komen, blij toe dat je nu iig terechtkon, je weet immers nooit wt er is,.

Wb je zwangerschapshormoon heb ik geen idee, als je je ei sprong hebt gehad moet het eitje en zaadje bij een komen en samen smelten dat duurt iets van een dag ofzo, en dan nog op reis naar de bm tijdens de tocht delen de 2 samengesmolten dingen en als het in de bm is dan kleeft het in de wand maar volgend mij als ei en zaad elkaar vindt en het deelt maakt zwangerschapshormoon aan maar geen idee wanneer het dan in het bloed te meten is wel eerder dan in het urine iig, in bloed 3 dgn eerder dan urine

ja ik woon in Belgie, wat raar dat je 's avonds ook niet bij je huisarts terecht kan ,vreselijk is dat toch, als je je vertrouwde dokter niet hebt als er wat scheelt.

Maar ze komen toch ook aan huis of niet?

huisarts heeft mij net gebeld om te laten weten dat er geen hcg in mijn bloed werd gevonden, wachten dus tot eind van de maand of ik al dan niet overtijd ga. :drool:

succes meis :-*