zorgverzekerings vraag

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag…

In april dit jaar zijn wij begonnen met ivf.

Tot we op een zeker punt zaten dat we dus een punctie konden verwachten was er dus niet meer als 1 eicel op grote.

Dus mijn gyn kwam met het bericht dat ze voor 1 eitje geen punctie deden omdat het een te duren bedoeling werd dan. (wat ik ook begrijpen kan)

Mijn vraag was gelijk blijft dit allemaal onder onze eerste ivf poging vallen??? Ja hoor was haar antwoord zolang je geen punctie heb gehad blijft het de eerste poging. (wij blij)

Maar nu we weer begonnen zijn met de hele bedoeling stuurde ze voor de zoveelste keer de papieren weer terug met antwoord dat er dus iets niet ingevuld was.

Ik vanmiddag met de papieren naar de gyn en laten invullen.

Nu zei de assistent van de gyn heb jij ooit weleens naar gevraagt of hun dit als eerste poging blijven beschouwen omdat hij dus afkapt is maar zonder punctie.

Ik dus net gebeld wat blijkt… ben gewoon een poging kwijt volgens de telefoniste omdat ik er wel aan begonnen ben :shock: :shock: :shock:

Heeft ooit van jullie dit ook meemaakt of gehoord.

Vergeten te vertellen… omdat ik dus maar een eitje had heeft de gyn wel een inseminatie gedaan omdat ze het zonde vond om die zo te laten gaan.

Ik vind dit niet normaal eigenlijk als ik er nou echt verder mee was gegaan oke maar nu ik ben niet verder gekomen als hormonen en de rest spuiten plus de inseminatie :?

Het is een beetje lang verhaal geworden maar hoop dat iemand van jullie hier antwoord op weet want mevrouw aan de telefoon werd aardig kriebelig van mijn vragen :naughty: en deed een beetje vreemd misschien dat ze door al mijn vragen het verkeerd begrepen heeft en er dus naast zit ik hoop het zo :pray:

Groetjes van Patty

Jeetje, ik zou het zo niet weten. Belachelijk he, die verzekeringen en maar roepen dat ze er voor de consument zijn…jajaja.

Kun je het niet navragen bij de consumentenbond ofzo? Of in het ziekenhuis zelf? De assistenten zijn daar vaak wel goed op de hoogte van de verzekeringen.

Vind het ook zo vervelend dat je dit soort dingen niet duidelijk kunt krijgen.

Suc6 ermee. hoop dat je nu gauw zwanger zult raken en die pogingen helemaal niet meer nodig zult zijn!

Hoiiii,

Heb net weer een keer gebeld naar de gyn assistente en die zei ja dat is echt iets tussen jou en de verzekering :wall: :wall:

Maar ze zegt vraag is aan de telefoniste of je niet een klachten brief kan sturen en zeg er bij het is geen ivf geworden maar een iui.

Oke ik net gedaan menzis telefoniste heeft alles naar gevraagt en nu moet ik een verklaring van het ziekenhuis sturen naar een bepaalde afdeling met daarin zowel hun als mijn verklaring dat het dus een iui behandeling is geworden inplaats van ivf.

Dusssss die ga ik morgen gelijk ophalen en stuur hem zo gauw mogelijk op :slight_smile:

Ik hoop zo dat ik een goed bericht krijg vind het zooooooo oneerlijk dat ze je op zo,n manier een ivf poging afpakken. als of je er al zoveel krijgt.

Zo ik ben mijn verhaal weer even kwijt :smiley: :smiley: :smiley:

Groetjesssss patty

Nu, het moet zo toch goed gaan komen? IUI is geen IVF dus duidelijk als wat! Ik zou alsnog een melding maken bij de consumentenbond zodat ze daar misschien aandacht aan kunnen besteden. Heb ik ook gedaan met mijn declaraties waarop ik 8 maanden heb moeten wachten! Toen ik een officiele klacht indiende kon het opeens wel iets sneller!

Suc6

Ja ik hoop zo dat het duidelijk genoeg is voor ze straks en dat ze er wat aan doen ga zeker kijken of ik hier verder mee kan.

Jullie gaan dus 28/8 voor het eerst naar de gyn?

Ben je al lang bezig?

Groetjesssss