zorgverzekering is oke,apotheek doet moeilijk

Hallo,



Ik moet even mijn gal spugen. Wij hebben 6 juli te horen gekregen dat we met ICSI mogen starten.Meteen de machtiging naar ONVZ gestuurd,heb daar het Topfit pakket,dus alles wordt vergoed.

De week erop had ik nog niks gehoord,dus gaan bellen.Ip wordt het vergoed,maar ze willen nog wat dingetjes weten.Geen probleem.Krijg ik vorige week vrijdag(14/7) papieren die binnen 14 dagen terug moeten.Heb ik per fax gedaan omdat wij 28 juli al starten met de Lucrin.Ik wilde op tijd de medicijnen bestellen,zodat ik daar geen stress over heb. Bel ik woensdag hoe het ermee staat,ik kreeg akkoord.Ik zou nog een brief krijgen.DUs gisteren kwam de postbode en er was post van ONVZ,bleek dat ze een machtiging voor IUI hadden afgegeven.DUs weer bellen,een foutje van hun.De nieuwe brief komt er aan.Ik vandaag naar de apotheek ,krijg ik daar eigenlijk op mijn kop dat ik wel laat ben met bestellen.Ik moet ze volgende week donderdag in huis hebben.Ik die man geprobeerd vriendelijk uit te leggen van hoe en wat .Wil hij mij niet geloven dat ik de eerste poging vergoed krijg.Zei hem bel dan met de verzekering,maar dat wilde hij niet.Ook moet ik volgens hem een deel zelf betalen,terwijl ik alles vergoed krijg van ONVZ.Dit ook weer uitgelegd.Maar hij wilde het niet weten.

Maar de verz zegt dat de apotheek altijd betaalt krijgt en dat de verz het wel regelt met zijn klanten.DUs hij liep een partij moeilijk t edoen.

Ik weer bellen met ONVZ en zij hebben de brief per fax aan mij gestuurd zodat ik deze weer door kan faxen naar de apotheek.

Nu i s het nog afwachten of alles wel op tijd is.Je begrijpt dat ik nu erg boos en gestressed ben. En dan wordt notabene geadviseerd om zo ontspannen mogelijk de behandeling in te gaan.Nou daar ga je dan.

Het zal allemaal wel goed komen zegt mijn man,maar ik baal er wel van.

Het is wel een lang verhaal,maar moest het even kwijt.

En dan die bijkomende hitte,dat doet je ook niet goed.





Groetjes CLaudia

hoe bedoel je bureaucratie!!!

succes!

advies: bel een andere apotheek!

JUIST,wat Kiddo zegt, bel een andere apo

Wij hebben voor hetzelfde probleem gestaan, van apo naar CZ en weer terug.

Ik stond bijna huilend in de apotheek, terwijl IK alles goed geregeld had.



Blijkt dat onze apotheek geen risico wilde nemen, er zijn mensen die het niet vergoed krijgen en dan lopen ze soms maanden achter hun geld aan te rennen.

Niet mijn probleem toch??? Hebben we ook aangegeven en we hebben toen een andere apotheek gebeld, Daar was het geen probleem, dat weer voorgelegd aan onze apo en toen hadden ze er geen moeite meer mee… kon het opeens wel…:eh: :think: :evil:



Succes en doe het rustig aan.

Nog een tipje, als je Lucrin Depot hebt, laat m rustig zetten. Het is een beetje dikkige vloeistof, dus de spuit niet te koud en langzaam spuiten, dan valt het mee… :thumbup: Good luck!!!

hoi!



Andere apotheek… Dat is een leuke, ik woon in een dorp, met 1 apotheek.



Ik had ook de machtiging gekregen, en heb mezelf enorm verzekerd, dus ook voor de 1e ivf. Dat ging allemaal goed. Kreeg binnen een dag de brief dat ze alles vergoeden en ze wensten ons succes. T zal heus een standaardbrief zijn, maar toch… Hulde aan IZZ



Toen bracht ik mijn receptje (a4tje…) naar de apotheek. De juffrouw was erg blij dat ik m zo op tijd had gebracht!

Word ik een uurtje later gebeld… Vroeg die $*#@$%&^ ‘weet u zeker dat u deze medicijnen wilt, ze zijn heel duur hoor…’ Toen viel ik stil… Dus…

Ik weer op mn fiets, met de brief naar de apotheek. Juffrouw was weer blij, kon ze t gelijk bestellen en declareren…

Na een aantal dagen had ik nog niks gehoord. Ondertussen moest ik al bijna beginnen, ik had nog 2 dagen! Ik bel dus maar weer en vraag of de icsi medicatie er al is. ‘u bedoelt uw medicijnen voor hooikoorts’???

Ze ging ze direct bestellen (dat hadden ze dus nog niet gedaan…!!!) en woensdag kon ik het halen… Joepie hoor, daar breng ik t toch niet anderhalve week van te voren voor?

Dus ik zeg dat, als ik ze kom halen, vinden ze me vervelend, ‘t is er toch op tijd’… Toen ik zei dat dat niet door hen kwam, gaf ze geen antwoord meer…

dusssss… zuchtend ben ik maar naar huis gegaan…

mmm das lastig ja, maar 1 apotheek… verwend ding dat ik ben, hier in de grote stad :wink:



En het ergste van alles vind ik wel, dat je al zo onzeker en emotioneel bent. En als er iemand in de apotheek staat uit de buurt, die er niks mee te maken heeft, wil je het helemaal zsm afhandelen…



Gewoon mopperen, als je er recht op hebt, helpt dat het beste!!! :wink:

Hallo bedankt voor de tips allemaal.

Ik word door de apotheek gebeld als het binnen is. Ik wacht tot woensdag en als ik dan nog niks gehoord heb,dan ga ik heel boos worden.

Ik moet het donderdag in huis hebben,want ik moet vrijdagochtend de eerste spuit zetten.

Maar dat heb ik niet tegen de apotheek gezegd.Ik wil niet die dag nog heen moeten om het op te moeten halen. De lucrin moet ik voor 12.00 uur spuiten.

En zoals Nicje zei,moet het ook nog een beetje warm worden.Nou ja dat is nu geen probleem 8) .



Ik hoop dat het allemaal goed komt,ik heb nu helemaal geen zin in stress.

Ik zal jullie op de hoogte houden.



Groetjes Claudia

Hallo,



Goed nieuws.

Ik heb de medicijnen!!!

Alleen de progestan is nog niet helemaal compleet maar de rest is er donderdag.

Ik ben erg blij.



Groetjes Claudia