Zorgen

Ik maak me onwijs zorgen om de ontwikkeling van Noah. Hij is de laatste tijd erg onrustig, huilerig, niet tevreden lijkt.

Zijn ontwikkeling stagneert al 1,5 maand zit totaal geen vooruit gang in.

Hij kruipt in zijn achteruit komt wel op zijn knietjes maar vooruit doet hij niet.

Hij heeft fysio gehad vanwege zijn helm maar die maakt zich nog geen zorgen de fysiotherapie is ook afgerond.



Ik zit dus in twijfel om na het broodje en rond 16:00 fles voeding te geven. 'S ochtends nog voeden, na de warme hap en voor het slapen .



Is dit haalbaar? Ik wil nog niet stoppen :cry:

@Karin1981 wrote:



Hij kruipt in zijn achteruit komt wel op zijn knietjes maar vooruit doet hij niet.

:


Katie kroop ook achteruit. Weet niet meer op welke leeftijd maar echt voorruit kruipen deed ze pas na 1 jaar…



Denk je echt dat hij ontevrede is door de borstvoeding?

Als je niet wilt stoppen, dan gewoon geen kunstvoeding geven, klaar :slight_smile:



Misschien ken/snap ik de situatie niet zo goed, maar wat heeft zijn ontwikkeling te maken met wel of geen fv willen geven? Op de leeftijd die ik in je ticker zie kon Kaya net fatsoenlijk zitten wanneer ik haar neerzette, ze ging nog nergens heen. Kruipen heeft maanden op zich laten wachten, tot dr 14e maand ofzo. Maar daar had de borstvoeding echt niks mee te maken.



Is het niet gewoon even een fase van het meer willen dan je kunt, waar iedere baby wel eens in zit? :slight_smile:

Ik dacht omdat hij zooo onrustig, huilerig is na de voedingen dat hij niet meer verzadigd is en meer zijn energie in steekt om zijn groei op orde te houden. Weinig energie meer heeft om zich te ontwikkelen.

Welnee meid… Qua drinken of voeding heeft niets met ontwikkeling te maken. Elk kind ontwikkeld op haar/zijn eigen manier en dat doet Noah dus…



Katie trok zich op toen ze 1jaar was… Ze liep pas toen ze 19 maanden was. Kruipen deed ze ook veel later :wink:

Niet meer ontwikkelen door ondervoeding kan natuurlijk wel, maar dat merk je dan wel aan hem hoor.

Ik vind wel dat je hem weinig voedingen geeft en in die zin niet gek dat hij ontevreden lijkt soms. Misschien wat vaker aanleggen? Ook voor de bijvoeding lekker laten drinken en de bijvoeding dus echt BIJvoeding laten zijn.

@Lune wrote:

Niet meer ontwikkelen door ondervoeding kan natuurlijk wel, maar dat merk je dan wel aan hem hoor.

Ik vind wel dat je hem weinig voedingen geeft en in die zin niet gek dat hij ontevreden lijkt soms. Misschien wat vaker aanleggen? Ook voor de bijvoeding lekker laten drinken en de bijvoeding dus echt BIJvoeding laten zijn.




Neeee ik voed hem nu veel vaker :mrgreen: maar dat was een hersenspinsel

Joh, Lynn is 14 maanden en die tijgert/kruipt nog geen eens (en gaat dat ook niet meer doen gok ik zo). Evenals zelf optrekken tot staan, zelf gaan zitten of een eerste stapje (doet ze dus allemaal nog niet). :slight_smile: En hier zowel BV als FV ervaring (10 maanden BV, toen gestopt wegens zwangerschap) en dat heeft echt geen verschil. :slight_smile:

Was Lynn bij de BV ook onrustig dan? Hongerig?



Nu heeft hij in het begin problemen gehad met zijn darmen, toen moeite met zijn helm (was echt een rem) daarna vermoedelijk kinkhoest en nu dus bronchitis, waarvan hij nu net weer hersteld is maar nog wel aan de antibiotica zit.





Het begint nu wel een probleem te worden om tijdens mijn werkdagen 400cc te kolven , kolf nog 1x op het werk met moeite 175 cc. :cry: voorraad slinkt natuurlijk wel zo.

kolf je ook op vrije dagen? ik kolf standaard smorgens en savonds (en typ dit met kolf aan tiet :D) erg fijn voor de vriezeer!!

Zitten er niet gewoon tanden of kiezen aan te komen.

Bij S had dat ook een enorme aanloop met jengeligheid voordat het echt doorbrak. En vaak juist ook na eten, maar dat vind ik op zich niet vreemd.

En zijn energie kan maar naar één ding tegelijk, dus als tandjes/kiezen aan het rommelen zijn dan kan het goed zijn dat hij qua ontwikkeling even trager gaat.



S begon enkele weken geleden zelfstandig te lopen, maar nu heeft hij de griep gehad en sindsdien deed hij dat niet meer.

Nu begint het weer een beetje te komen dat hij wil proberen.

Maar als hij net ziek is geweest en nog aan de AB zat, dan vind ik het eigenlijk niet zo raar dat hij uit zijn doen is :slight_smile: AB is ook een behoorlijke aanslag op je lichaam, ook op de darmen.

Ik denk dat Karin het niet erg vindt dat ik het even hier meld.

Maar Noah is opgenomen in het ziekenhuis met een longontsteking.

Ik denk dat dit veel van het bovenstaande verklaard.



Sterkte met je kleine mannetje Karin! :hug:

Ojee, dat is geheel andere koek. Nou, ik hoop dat hij snel weer er boven op komt, sterkte.