Hoi allen,
Wie heeft er hier ervaring met slecht drinkende baby’s.
Mijn dochter drinkt al ruim 6 weken de fles niet meer leeg. Ik maak flesjes van 165 cc waarvan er gemiddeld 120/130 cc op gaat. Toch blijft zij groeien.
Zij weegt nu ongeveer 5500 gram en is 3.5 maand.
Aan de speen ligt het niet, fles ook niet en ben ook al over gegaan op hypo-allergeen voeding ( vader heeft veel allergiën).
Ik maak mij er wel zorgen over!!!
Yeline heeft ook altijd heel slecht gedronken ze wou gewoon niet meer. Met 2,5 maand zat ze al op 4 flesjes van 150cc en dat ging met moeite soms. Ze zit nu nog maar op 2 flesjes per dag van 210cc. Heb even snel gekeken maar Yeline was net zo zwaar als jou meisje met 3,5 maand ze is 3 weken te vroeg geboren . Ze is nog niet zwaar vorige week was ze 7800 gram.
Hoeveel flesjes krijgt ze dan per dag? Maar ik zou zeggen als ze geen honger heeft dan hoeft ze het ook niet de ene drinkt meer dan de ander.
Bedankt chantal voor jou reactie. Fijn om te lezen dat er meer kinderen zijn die slecht drinken. Dan is Yeline nu inderdaad nog niet echt zwaar.
Hoe gaat het nu met de vaste voeding dan?
Siënne is 4 weken te vroeg geboren
Zij krijgt 5 flesjes op een dag van 165 cc (die zij niet leeg drinkt) om de 4 uur.
Met vaste voeding gaat het goed dat eet ze nu wel. Maar dat heeft ook 1,5 maand geduurt in het begin wou ze maar 5 kleine hapjes nu eet ze 1 broodje, 1 stuk fruit, 2 eetlepels groente en tussendoor water en een meelkoekje.
Zolang je meisje vrolijk en alert is en genoeg plasluiers heeft dan lekker zo laten ze heeft dan genoeg aan de voeding.
Ik heb in het begin ook grote zorgen om haar gemaakt omdat ze niks wou drinken of dagenlang had dat ze flessen weigerde ben al een keer bij de dokter geweest omdat ik bang was dat ze uitdroogde. Heel normaal dat je zo denkt ze zijn nog zo klein en teer.
:-*
Hier hetzelfde verhaal. Ik las overal lijstjes van hoeveel kindjes moesten drinken bij een bepaald gewicht en Noa zat daar altijd ver onder. Heb dat op een gegeven moment aangekaart bij de kinderarts (daar was ze onder controle ivm met het feit dat ze 6 weken te vroeg was) en hij zei dat ik moest kijken of ze plaste, poepte en tevreden was. Het groeien was geen goeie graadmeter zei hij, want door een sprong in de ontwikkeling kan het zijn dat ze een tijdje op hetzelfde gewicht zitten.
Proberen dus om je geen zorgen te maken zolang je kindje tevreden is. Je kunt het er toch niet inproppen.
Hoi,
bedankt voor jullie reactie.:thumbup: Ik was het belangrijkste eigenlijk vergeten erbij te vermelden en dat is dat Siënne bij bijna elke voeding samenkrimpt en heel hard begint te huilen. De ene keer denk ik dat het de darmpjes zijn de andere keer dat zij moeite heeft met het slikken. Met speen S van alle merken gaat het haar al veel te snel.
Ben inmiddels na veel gebel eindelijk iets verder. Heb een paar x cb gebeld. Werd iedere keer niet terug gebeld.:evil: Nu voor de derde keer vandaag ha gebeld. Deze wist er ook geen raad meer mee.
Nu heb ik een verwijzing naar de kinderarts gekregen. Deze kent Siënne al vanaf de geboorte (vroeggeboorte + sondevoeding). Hoop dat ik nu eindelijk eens een wat verder kom. Vind het zo zielig voor mijn kleintje en ik ben mijn huilbuien en frustraties ook onderhand zat!
nog even een vraagje!
ons dochtertje heeft nu de hypo allergeen voeding van nutrilon. Deze voeding is erg dun. Ik gebruik nu de difrax dental speen maat M. S gaat veeeeeeeel te langzaam. M gaat weer veeeeeeeeeeeeel te snel met deze voeding.
Hoe kan ik deze voeding dikker maken. Heb nu 1 schepje nutrix er door gedaan. Dit gaat al veel beter met de M speen of kan ik beter nutriton gebruiken. Ik heb gelezen dat deze de voeding ook dikker maakt en dat dit meer voor spugende baby’s is. Siënne spuugt niet echt veel. Af en toe komt er een mondje naar boven en vaak komt er wel wat naar boven maar slikt zij dit weer door.
Jiiiiiiiiiiiiipppppppie Siënne drinkt weer!!!
Wat is dit een opluchting. Sinds ik die hypo-allergeen voeding + een schepje nutrix gebruik drinkt zij weer supper goed. De krampjes worden ook al veel minder.
Er valt een hele hoop stres van mij af. Helemaal nu ik dinsdag weer moet beginnen met werken! Ik zag het nog niet zo, omdat Siënne zo slecht dronk.
YES!!! FIjn voor jullie, Je kunt daar zó wanhopig van worden , he!!
Joost dronk niet echt heeeel slecht, maar was vaak erg verdrietig, en verkrampt, nauwelijks een ontspannen roze wolkje . hij ging het later goed doen toen we op koemelkallergie -voeding over gingen (pepti)
Het scheelt echt,Het blijft me ook nu nog verbazen (ook goed om op te vertrouwen voor het bijvoeden) Op de een of andere manier eten ze het niet als het niet goed voor ze is. En hoe ze het klaarspelen dat te weten :shock: ??? geen idee
Maarre dit terzijde HEerlijk dat je poppie weer lekker drinkt!
Leuk outfitje heeft ze aan trouwens Nathalie heeft hem ook in de kast hangen.
Onze dochter krijgt nog steeds nutriton door de voeding maar dit puur omdat zij anders veel teruggeeft. Woensdag wordt ze 5 maanden en ook ik heb net als Chantal even teruggekeken maar ook Nathalie woog zoveel als jouw meisje rond die leeftijd. En ook ons dametje drinkt lang niet altijd haar flessen leeg, maar ze groeit goed, is vrolijk en gezond en bovenal tevreden. Niet teveel zorgen maken, ze geven het zelf wel aan.
Marieke
Maar hartstikke goed dat ze drinkt :thumbup:
Hoi,
Onze Britt drinkt ook zéér slecht en langzaam. Ze krijgt dan wel afgekolfde moedermelk, maar we proppen het er wel met de fles in .
Ze krijgt ook de difrax dental speen, maartje M. We zijn eigenlijk al zeer snel overgstapt een een groter speengat. Eerder dan de boekjes aangeven. Ze stopt gewoon met drinken als het haar teveel moeite kost!
Succes ermee, gelukkig gaat het nu al wat beter.
hoi hoi
hier ook zeer slecht drinken hij heeft vandaag nog niet eens 500 cc op in totaal ??? en ze moeten en liter drinken dacht ik ?
karim zit op de neocate met nutris en nutriton heb geprobeerd om de nutriton te stoppen gaat die toch weer meer spugen .
nou ja hij is een flinkerd daar niet van maar zo vol zijn ze luiers niet meer :shock:
Siënne drinkt inmiddels al veel beter. Wel goed om te lezen dat er veel meer beebs zijn die minder goed drinken.
Vanaf dat ik die nutrilon + 1 schep nutrix doe gaat het goed. Ze drinkt nog wel eens haar fles niet op, maar dat is totaal geen punt meer. Ze heeft zelfs een dikker hoofd gekregen. Wel lachen hoor die dikke rooie appelwangetjes.
Ik hoop dat het bij de rest ook al weer wat beter gaat. Het is behoorlijk stresvol als je kleintje slecht drinkt/ eet.
groetjes,
Debbie
ooooo zo herkenbaar ik heb met kick echt enorme strijd gehad met de fles hij liet gerust de helft staan …echt met 4 maanden ben ik ge2woon aan het fruithapje gegaan puur omdat hij dan iets meer vocht naar binnen kreeg …
slapeloze nachten hed ik er van …maar ja hij groeide goed hij was langer dan gemiddeld en gewicht is altijd net onder gemiddeld geweest …
ik heb het met 10 maanden los gelaten en hem laten drinken tot wat hij wilde …
nu heb ik stein en die drinkt ook niet alles op laat van zijn flessen van 120 cc gerust soms 60 cc staan en tja er in proppen heeft echt geen zin maar ik weet dat die het goed doet want op dag 15 woog hij al 4800 gram 200 gram boven zijn geboortegewicht …
dus nu maak ik me er niet zo heel erg druk over en laat het varen … alhoewel het soms heel moeilijk is hoor …