Dames,
Nog nooit eerder is hij zo hangerig geweest en trillerig…
Het lijkt wel de hele tijd… alsof hij extreem geschrokken is, ook voel ik zijn hartje tekeer gaan (alsof hij geschrokken is)
Tevens heeft hij koorts… 39.4
Moet ik me zorgen maken… of hoort dit als ‘normaal’ bevonden te worden… na een prikje…
(11maanden prik, Pnue DKTP en Hib)
tips advies welkom…
Als je het niet vertrouwd kun je altijd bellen naar het adviesbureau.
Hou hem maar wel goed in de gaten :hug:
De 11 maanden prik moet hier nog komen, dus ik weet niet of het erger is dan de andere prikjes . Had hij daar ook last van dan of niks? Hier niks, alleen slaperig…
Iets verhoging altijd wel… en slaperig ja…
nu slaapt ie overigens… en heb hem een paracetamol gegeven… ik hou het in de gate…
:-* bedankt voor je antwoord!
… is nu weer thuis vanuit KDV… volgens huisarts hoort meneertje bij de uitzonderingen die langer dan 24uur last hebben…
net 39.2 koorts, vandaar dat ik hem moest halen…
Hij is nu thuis met/bij papa…
Ach gossie, arme ventje… :hug:
Veel beterschap dan en hopelijk is hij er weer gauw vanaf…
Beterschap! De snelle hartslag komt waarschijnlijk door de koorts.
Dikke knuffel voor kleine grote Sem… :hug: gauw beter worden mannetje! :-*
Sem gaat niet zo lekker, gisterochtend huisarts geweest stonden op met 39.3 huisarts vond dat te hoog voor na vacinatie, te hoog voor tandjes, dus wilde hem helemaal nakijken. Vermoeden maar niet overduidelijk, bestaat nu dat ie oorontsteking (weer!) heeft/krijgt… Hij is nu weer de hele nacht aan het spoken geweest en elke 10min huilen. Heb als enigste advies para 240mg gekregen… Heb vannacht rond 5uur temp opgenomen 40 graden! Toen ook maar zijn slaapzakje uit (te warm) dus lag meneertjein romper onder laken en enkele handdoek, klein beetje melk en toen was hij even stil… De koorts was vanmorgen gezakt tot 38graden… en hij heeft net weer een paracetamol gehad… en is nu weer aan het slapen… met wat huiltjes tussendoor …
Wat een vaag gedoe he…
Ik hou er niet van hoor… dus waarschijnlijk… ‘toeval’ en deze reactie dus niet van de prikjes…
Jee meid, das geen leuk nieuws van die oorontsteking :hug: Heeft Sem ook al eerder gehad dus? Logisch ook dat mannetje van slag is Hoop voor jullie dat de koorts niet opnieuw gaat stijgen :hug:
Ga maar lekker met hem knuffelen op schoot :inlove:
Beterschap maar dan…
Groetjes Miranda
thanks miranda :-*
Arm ventje! Beterschap.
Wat je kun doen is zoutoplossing neusspray geven. Dit helpt bij een ooronsteking, dan blijven de buis van eustachius open en gaat de ooronsteking sneller over. Verder kun je zijn bedje schuin zetten, dan is er minder druk op zijn oren.
Kan hij geen antibiotica krijgen, meestal als het binnen een dag of 3 over is, is het viraal en hoef je geen antibiotica te geven. Als het langer duurt is het een bacterie en moet er wel antibiotica gegeven worden.
Mijn zoontje heeft al 9 ooronsteking achter de rug en dit zijn tips die mij gegeven zijn.
Ik hoop dat hij zich snel weer beter voelt!
Liefs Suzanne