zorgen over opvoeding; herkenbaar?

Een derde ouders heeft zorgen over opvoeding

DEN HAAG (ANP) - Ruim een derde van alle ouders met thuiswonende kinderen heeft zorgen over de opvoeding. Van alle ouders heeft 11 procent zelfs het gevoel de opvoeding niet goed aan te kunnen.

Deze onderzoeksresultaten presenteerde het CBS woensdag in het Jaarrapport 2008 van de Landelijke Jeugdmonitor van het CBS. Minister André Rouvoet (Jeugd en Gezin) heeft het rapport in ontvangst genomen.

Ouders maken zich vooral zorgen over emotionele problemen, gedragsproblemen en ongehoorzaamheid. Alleenstaande ouders zijn doorgaans minder tevreden over de opvoeding dan tweeoudergezinnen. Meer dan de helft van de ondervraagde eenoudergezinnen gaf aan zich in het afgelopen jaar zorgen te hebben gemaakt over de opvoeding. Bij tweeoudergezinnen ging het om ongeveer een derde.

herkenbaar?

Soms…

En dan vooral in het geval van mijn oudste. Dat ligt puur en alleen aan het feit, dat zijn vader en ik al ruim 13 jaar niet meer samen zijn, maar Aschwin wel heel regelmatig bij zijn vader is.

Zijn vader is een hele fijne vader voor hem, daar zul je mij niet over horen, maar toch is ons verschil in opvoeding heel groot. En daar maak ik me weleens zorgen over. Vooral nu Aschwin de puberleeftijd bereikt heeft en gebruik weet te maken van de verschillen tussen zijn vader (en zijn vrouw) en mij (en mijn vriend).

heel herkenbaar :oops:

soms vraag ik mij zelfs af waarom ik in hemelsnaam een 2e wou

vanmiddag was ook weer zo’n moment :wall:

Luna slaapt de laatste tijd echt slecht dus overdag is ze dan een kreng 1e klas :silenced: :oops:

ik dacht kom we gaan gezellig naar het tuincentrum kijken naar de kerstdingetjes FOUTJE!!

mevrouw luisterde dus echt voor geen meter

overal aanzitten en gillen enz enz

en als je dan al die mensen ziet kijken naar je kind en dan naar mij en weer terug naar Luna :lol: :lol: :lol:

en als je d’r een standje geeft kunnen ze nog veel lelijker kijken want das toch wel heel zielugh hoor een kind op d’r lazer geven terwijl ze de hele winkel op stelten zet :lol: :lol:

dus ja af en toe twijfel ik weleens aan of ze ooit gaat luisteren of dat die oren er echt alleen voor de sier zitten :wink:

Zelf een pittige periode met Lasse achter de rug. Flinke puberende peuter terwijl zwanger of nena net geboren. Het was echt even alle zeilen bij.

Ik ben blij dat Roel en ik opvoeding 50/50 doen en 95% op 1 lijn zitten en zo niet daar alsnog we op gaan zitten en beide de nodige pedagogisch inzichten hebben. Daardoor heb ik het gevoel dat we er wel gaan komen en leuke kinderen die het goed doen kunnen bewerkstelligen.

@Angel & Luna wrote:

dus ja af en toe twijfel ik weleens aan of ze ooit gaat luisteren of dat die oren er echt alleen voor de sier zitten :wink:

Haha

Lasse kreeg zo’n doktersetje voor zijn verjaardag en toen heb ik zijn oren maar eens ‘onderzocht’ :mrgreen:

@Angel & Luna wrote:

heel herkenbaar :oops:

soms vraag ik mij zelfs af waarom ik in hemelsnaam een 2e wou

vanmiddag was ook weer zo’n moment :wall:

Luna slaapt de laatste tijd echt slecht dus overdag is ze dan een kreng 1e klas :silenced: :oops:

ik dacht kom we gaan gezellig naar het tuincentrum kijken naar de kerstdingetjes FOUTJE!!

mevrouw luisterde dus echt voor geen meter

overal aanzitten en gillen enz enz

en als je dan al die mensen ziet kijken naar je kind en dan naar mij en weer terug naar Luna :lol: :lol: :lol:

en als je d’r een standje geeft kunnen ze nog veel lelijker kijken want das toch wel heel zielugh hoor een kind op d’r lazer geven terwijl ze de hele winkel op stelten zet :lol: :lol:

had mijn verhaal over Jeremy kunnen zijn… :oops:

heel herkenbaar dus.

Wij hebben afgelopen woensdag ons eerste gesprek gehad bij een orthopedagoog.

Veel tips gekregen en nu maar hopen dat het helpt.

groetjes Bianca

Ik, soms…

Dat ik ze niet de goede normen en waarden bij breng en ze later totaal de verkeerde weg in slaan…

Maar moet eerlijk zeggen dat ik gisteren de film ‘thirteen’ weer eens heb gezien en daarbij mijn gedachten naar mijn eigen zoons ging.

Ik ben best consequent. Heel soms zie ik dingen door de vingers, maar vaak niet. Ik ben verder niet streng, laat ze vrij en geef mijn grenzen goed aan.

Maar het gevoel het niet aan te kunnen? nee niet meer…

Heb ik wel gehad toen de jongste net geboren had hoor. Het eerste jaar vond ik ware hel.

Ik heb wel eens op zolder gezeten, bijna mijn haren uit mijn kop getrokken en jankend mijn man gebeld met de mededeling dat hij moest komen…Dan trok ik het echt niet meer…

Maar nu ze ouder zijn gaat het prima…

@Madre wrote:

Heb ik wel gehad toen de jongste net geboren had hoor. Het eerste jaar vond ik ware hel.

Ik heb wel eens op zolder gezeten, bijna mijn haren uit mijn kop getrokken en jankend mijn man gebeld met de mededeling dat hij moest komen…Dan trok ik het echt niet meer…

Maar nu ze ouder zijn gaat het prima…

Wij hebben geen zolder maar ik zat wel ergens in huis met mijn handen in het haar.

Nu gaat het hier ook weer beter. Zal ook wel specifiek met zo’n periode rond zwangerschap en nieuw brusje te maken hebben. Iedereen in huis is dan even de weg kwijt.