zorgen en angst...peuter weigert te eten.

dat vingers wegeten hebben wij ook gedaan…



voor de toekomst: emma eet momenteel als een beer… net of ze die jaren weinig eten inhaalt…dus er is hoop…



eet stijn ook wat hapjes zelf? Willemijn kickt er tegenwoordig op om gevoerd te worden, maar dan moeten we de lepel klaarleggen en dan eet ze hem stiekem toch zelf op! dikke pret…

dus jij voert stijn… je legt een hap klaar op een lepel en je kijkt de andere kant op, je man zegt dan ss… eten we m stiekem al op voordat mama het ziet… als jij dan kijkt en de hap is weg… oooohh dat zou ik toch doen… nou maak ik vast de volgende hap…

Ja dat soort trucjes werkt hier ook regelmatig, of juist zeggen dat hij het hapje NIET!!! mag pakken…Dikke pret als hij het toch doet.



en wat ook werkt is op allerlei plekken eten behalve aan tafel in zijn stoel. (op het aanrecht, in de zandbak enz.)



Een andere methode die nogal eens wil werken is als hij net wakker is een potje geven(voeren) en dan als we eten hapt hij nogal eens een hapje vlees of aardappel mee…

Hopelijk gaat hij idd ook nog inhalen, gisteravond was het weer even een mindere maaltijd, maar vanmiddag na school vroeg hij zelf om een appeltje!! Tuurlijk jongen, wel 2. :smiley:

dat deed ik bij emma ook. als ze vroeg om eten kreeg ze het ook… snoep met mate, deed het ook niet helemaal weg want dan is alles meteen zo’n straf en dan ben je er echt de hele dag mee bezig…daar wordt het ook allemaal niet leuker van…

maar boterhammen en fruit kreeg ze ieder moment hoor…

een tip voor de mensen met iets oudere kids 4/5 jaar als het gewone dwarskoppigheid is zet je gewoon geen bord op tafel voor je kind reken maar dat ze dan ineens wel willen eten want dat was natuurlijk niet de bedoeling!(ze willen wanhopige rood aangelopen gekke bekkende ouders zien en gen ouders die gezellig zitten te dineren :smiley: )

Even een update nu hij hier toch weer staat…



Stijn eet nu stukken beter. Welliswaar nog steeds met wat hulp trucjes en voor de tv, maar er gaan weer zonder tranen redelijke porties in.

Hij eet nu 's ochtend een bakje pap (180-6 scheppen) Speciaal van opvolgmelk want daar lijkt me toch ietsje meer inzitten…

's middags een stuk fruit, tussendoor een koek of zakje koekjes.

's avonds een potje van 12 maanden of een bordje zelfgemaakte macaroni, andere zelfgemaakte krijgt hij te weinig van op.

Een toetje, en daarna pikt hij bij ons nog wat hapjes mee.



Dit gaat dus al een tijdje redelijk, maar zijn gewicht blijft nog steeds op 11.5 kilo steken. Ik heb met het buro afgesproken dat ik hem eens kom wegen, en dan kijken ze even naar de verhoudingen in combi met zijn curve.

De truc is wel hem direct na het slapen te laten eten, als ik een half uurtje wacht is het drama…

myrna weegt ook ongeveer zoveel zou me er niet zoveel zorgen om maken joh! myrna weegt 12 kilo en is net zo oud…naat 98 heeft ze nu

heb hem gister nog eens gewogen op onze eigen weegschaal en hij is 400 gram bijgekomen :dance: . Hij is wat lengte betreft nu 91 cm. In gewicht komt hij nog niet onder zijn curve uit, maar als hij zijn eigen lijn had gevolgd had hij nu 14 kilo moeten wegen.

Zolang hij wat leeftijd betreft niet onder de curve komt laat ik het gaan, anders wil ik toch dat hij eens onderzocvht wordt door een arts, met name omdat hij snel en veel poept en veel onverteerde stukken. Heb dus oojk het gevoel dat hij zijn voeding niet optimaal gebruikt.

ik weeg mijn meiden eigenlijk nooit, alleen op het CB, myrna dus nog…

eten doen ze zowiezo slecht op deze leeftijd en dat komt vanzelf weer helemaal goed…en ik hou ook helemaal die curves niet in de gaten op het CB ook dan gaat het even niet volgens die curve en dan is er paniek, slaat bergens op, kinderen groeien nu eenmaal volgens een grafiek…



bij daphne ook steeds zeiden ze haar gewicht is veel te licht bij haar lengte, :doh:

Ik vind ook niet dat Stijn perse bij zijn lengte een bepaald gewicht moet hebben, maar zijn lengetcurve is dus wel omhoog gegaan, en zijn gewichtscurve al een jaar op hetzelfde blijven steken. In verhouding is hij dus behoorlijk afgevallen. Op het moment dat zijn gewicht onder de onderste lijn van de curve komt wil ik toch even na laten kijken of dat een oorzaak heeft en of dat zijn ontwikkeling niet in de weg staat.

Tja ik denk dat slechte eters altijd wel moelijk zullen blijven eten.



Amy is 105 en weegt 13,4 heb het cb zeiden ze ook zolang een kind gewoon is en niet suf en zo hoef je je geen zorgen te maken,ik doe dat bij amy ook echt niet.