Zoooooveel tandjes.....

Eind februari de eerste 2 (onder) en nu nog eens een stuk of 5 tegelijk! Boven komen er vier in 1x door en beneden zit er in elk geval nog een tand klaar om door te breken. Heb ik weer, zo’n baby die voor ze een jaar is “een bek vol tanden” heeft :mrgreen: . Bij Ruben was het precies zo overigens dus echt naast mijn stoel liggen van verbazing doe ik niet.

Wel grappig trouwens dat de verschillen zo groot zijn. De ene baby heeft met een jaar nog nauwelijks een tand en de ander al bijna een compleet gebit!

Mijn ouders hebben jammergenoeg niet bijgehouden hoe het bij mij ging (en van Peter weten we het ook niet). Iemand die een idee heeft of dit “erfelijk” bepaald is? Ik hou het wel keurig bij nu in het Groeiboekje :wink: maar het duurt dan nog tot ik oma ben voor ik antwoord krijg of snel tanden krijgen in de familie zit :wink:

milan is nu 7,5 maand en heeft al 8 tanden :shock:

Mijn dochter begon met 6 maand met haar tandjes,en toen ze een jaar was hoefde ze nog maar vier kiesjes…die er toen ook snel door waren.Ze heeft er wel veel last van gehad.

Tycho heeft nu sinds twee weken twee kiesjes,echt twee witte punten,ze moeten nu nog verder groeien,hij slaat de tandjes eerst over…hihi…

Mijn zoontje begon met 3 maanden, kreeg ineens 2 tanden.

Met 1 jaar had ie 8 tanden en was met anderhalf zompleet :smiley:

Heeft Tycho helemaal geen tandjes nog? Apart hoor dat hij eerst met zijn kiezen begint!

Bij Jeremy hebben wij net zijn 2e tandje ontdekt…

Hij is 7 maanden en 1 week…

Ruben heeft nog niets en is komende zaterdag 7 maanden.

Lasse kreeg met vier maanden zijn eerste tandje een week later gevolgd oor de tweede. Zijn vader was drie maanden en volgens mijn moeder ik vijf maanden dus zoonlief zit er netjes tussen in. Zijn nichtje van negen maanden heeft ondertussen nog geen enkele tand dus dat is wel een groot verschil.

Ik geloof wel dat sommige dingen erfelijk bepaald kunnen zijn. Bijvoorbeeld al snel lopen of juist helemaal niet snel, vroeg praten of juist helemaal niet. Vaak zijn er wel tekenen van herkenning binnen de directe familie.

Nee,Tycho heeft verder nog niks,alleen die witte punten van zijn kiesjes…gek he…maar ja,als ze nog maar komen die tandjes,hiihi

Sytze is 9 maand en heeft ook nog niks,begin haast aan een kunstgebit te denken :lol: :lol:

Hier ook eentje die mega snel is, hij heeft al een maandje 8 tandjes. Nu lijkt het een beetje rustig te worden met het doorkomen.

Bij Jayden nog steeds niks te zien wel gek hoor nog zo’n tandloos bekkie maar het is nu echt nog een babytje das wel lief.