Hey,
Ik ben de gelukkigste moeder van de wereld…maar zoooo moe! Ik ben moe van mezelf, moe van de verantwoordelijkheid, moe van de zorgen, moe van de veranderingen, moe van mijn lelijke lijf, moe van het weer moeten werken, moe van het moezijn en eigenlijk gewoon moe van alles.
En terwijl ik werkelijk NIKS te klagen mag hebben :oops: .
Ik heb echt het allermooiste meisje van de wereld gemaakt :inlove: (sorry andere moeders :mrgreen: ), ze eet goed, slaapt al heerlijk door sinds ze 4 weekjes oud was, is hartstikke gezond, er zijn geen gekke dingen…
Hoe kan dat nou…dat ik zo moe ben en het soms echt niet zie zitten, zijn het die verschrikkelijke hormonsters nog steeds?
Sorry dat ik er een onderwerp van maak, maar helaas behoor ik niet tot een kletsgroepje…toen ik zwanger was had ik geen tijd om mee te schrijven, en in mijn verlof durfde ik me ook niet meer aan te melden bij de nov of dec mama´s, die hadden al genoeg te verduren op dat moment
ik denk dat je vast nog wel mee mag praten als je dat zou willlen…
Maar los daarvan; lekker klagen joh :mrgreen:
Die hormonen zijn niet ineens weg.
Je bent weet ik hoe lang gewoon jezelf geweest en ineens ben je een moeder. Nou dat is niet niks he
Je bent verantwoordelijk zeg je zelf al, dus je kunt niet zomaar de trein pakken naar Parijs. Je lijf is niet dat lijf wat je voorheen kende, de kleren passen niet meer zoals jij wilt, je leven is gewoon helemaal anders.
En dan kun je ook nog knap onzeker worden of je het wel goed doet.
Word je toch ook moe van
Dan kun je nog wel 100 keer zo gelukkig zijn, maar het is allemaal gewoon zo anders en daar moet je aan wennen. Dat lukt de meesten niet in vier maanden.
Bij mijn dochter had ik dat meer dan nu.
Ineens zag ik dat de stapels glossy bladen waren vervangen door Ouders van Nu en zo… Die heb ik weggegooid, en heb weer gewoon de Elle gekocht en nog meer van dat spul, ik ben gaan shoppen, ik ben leuke dingen gaan doen, gewoon om iets meer weer bij mezelf te komen.
Ik weet niet wat jij voor je mama-zijn graag deed, maar kun je daar weer iets van terughalen?
Zoek iets waar je energie van krijgt en maak daar tijd voor.
:hug:
zijn het die verschrikkelijke hormonsters nog steeds ?
Ja, hoor ! Dat zijn ze nog steeds ! Het is niet zomaar dat men zegt: negen maanden zwanger én negen maanden om te ontzwangeren.
Probeer te aanvaarden dat het zo is, want als je in de weerstand gaat tégen de vermoeidheid dan wordt het alleen maar erger.
Sorry dat ik er een onderwerp van maak, maar helaas behoor ik niet tot een kletsgroepje....toen ik zwanger was had ik geen tijd om mee te schrijven, en in mijn verlof durfde ik me ook niet meer aan te melden bij de nov of dec mama´s, die hadden al genoeg te verduren op dat moment
Hey meis, je kan toch gerust vragen of je alsnog mag meebabbelen bij hun. Bij ons (nov 2005) is er enkele weken geleden ook nog een mama bijgekomen en we hebben haar allemaal heel erg verwelkomt hoor.
Ik kan me voorstellen dat je met vele vragen zit én dat het gewoon leuk is om bij de maandmama's van jouw kindje te horen.
Dus: trek aan die stoute schoenen van je en laat er een berichtje na.
lieve knuffel
Gerda
Lydia,
Telepatie??? :lol:
liefs
Gerda
Kan je niet eens iets plannen voor jezelf. Lekker een dagje winkelen ofzo, met een vriendin. Even je gedachtes ergens anders op focussen.
Ik had het vorige week… even een dip! Ik was écht moe, zoontje slaapt nog steeds niet door, ondertussen onregelmatige diensten werken, weekenden etc etc. Geen tijd voor mezelf, geen tijd voor m’n vriend en mij samen. Gewoon ‘niet eens tijd’ om wat voor onszelf te plannen!! En nu kwam ik er gister achter dat ik weer zwanger ben! Gáán we weer :mrgreen:
Ach, soms moet je het ook gewoon relativeren, het eerste jaar noemen ze toch ook tropenjaar ofzoiets? Het is prachtig allemaal maar het is zo makkelijk nog niet! Mag je best toegeven en af en toe even lekker klagen, even lekker alles eruit huilen, dan tranen drogen en er weer heerlijk met frisse moed tegenaan! Succes!!
het is ook allemaal heel vermoeiend hoor!
dat is niets om je voor te schamen.
probeer idd ook tijd voor jezelf te maken als dat kan. als je het echt niet ziet zitten ga dan naar de ha die kan je verder helpen.
en idd je mag vast nog wel meepraten met de meiden die in dezelfde maand een baby hebben gekregen…
Hier precies hetzelfde hoor meis!
En je bent zeker weten van harte welkom bij de nov. mama’s! :mrgreen:
Wat anderen ook al zeiden, probeer wat leuks voor jezelf in te plannnen. Slapen misschien :mrgreen: Of een verwendagje, filmpje kijken, winkelen enz. Ik baal soms ook van mijn lijf. Maar geef het de tijd en laat ook de minder leuke gevoelens er zijn. Het is niet elke dag feest. Praat er hier lekker over dat lucht ook op. :hug:
OT: Fryskefaam gefeliciteerd!
Liefs Moirah
MOEder he :mrgreen: enne klets lekker mee hoor bij de nov. mama"hoe meer zielen hoe meer moeheid huh… vreugd :mrgreen:
Je mag ook bij ons (=decmapa’s) meekletsen hoor Ik kwam er ook pas later bij en er zijn er meer!
Nu moet je nog gaan kiezen :mrgreen:
@Moirah wrote:
Wat anderen ook al zeiden, probeer wat leuks voor jezelf in te plannnen. Slapen misschien :mrgreen: Of een verwendagje, filmpje kijken, winkelen enz. Ik baal soms ook van mijn lijf. Maar geef het de tijd en laat ook de minder leuke gevoelens er zijn. Het is niet elke dag feest. Praat er hier lekker over dat lucht ook op. :hug:
OT: Fryskefaam gefeliciteerd!
Liefs Moirah
Dankje, moet er nog wel even aan wennen :o
Hey
Iedereen hartstikke bedankt voor jullie lieve reacties :mrgreen:
En ik zal me zeker aan gaan melden bij een babbeltopic…nu nog even bedenken welke 8) .
(was uitgerekend voor 30-11, Isa is geboren op 01-12…dus ben ik nou een nov of dec mama :think: :mrgreen: )
@mayo28 wrote:
Hey
Iedereen hartstikke bedankt voor jullie lieve reacties :mrgreen:
En ik zal me zeker aan gaan melden bij een babbeltopic…nu nog even bedenken welke 8) .
(was uitgerekend voor 30-11, Isa is geboren op 01-12…dus ben ik nou een nov of dec mama :think: :mrgreen: )
hahahaha :lol:
Jij hebt je eigen topic nodig :mrgreen:
:mrgreen:
zal dan een hele gezellige boel worden in het topic “uitgerekend 30-11/geboren 01-12 mama’s” 8) Ben ik nog alleen :oops:
Ahw, das sjielug!
Kom dan maar gezellig bij ons! :inlove:
*** ik kom eraan! ***