Mijn zoontje heeft een aantal dagen geleden de BMR Men C vaccinaties gehad, en nu is hij, zoals ze al hadden gezegd, ziek geworden. Hij spuugt, en wil niet meer eten. Hij drinkt wel, maar sinds gister eet hij niet veel. Hij weigert gewoon. We dwingen hem maar niet, als ie niet wil eten, dan niet. Als ie maar drinkt.
Maar, hij eet dus vanaf gister (zondag) Alleen maar hier en daar een lange vinger, of een enkel stukje brood. Vandaag heeft ie alleen maar 2 of 3 lange vingers op, een paar hapjes banaan en wilde zn brood niet.
Ik maak me wel een beetje zorgen, hoe lang kan een kind zonder eten?? En, je kunt m niet dwingen. Dus: wat nu?
Gisterochtend spuugde hij de pap (pepti 2 met Nutrix) weer uit, dus daar kon zn maagje nog niet tegen.
Vandaag heeft hij niet gespuugd, maar dus ook amper wat gegeten.
Nu is mijn vraag: Wat kan ik hem te eten geven, wat licht verteerbaar is? Gewoon een flesje melk?? Of juist sap? Een boterham hoeft ie dus niet, en een appel wilde die vandaag ook niet.
Iemand tips of ideeen??
danoontje schijnt heel licht verteerbaar te zijn! overigens moet je hele kleine beetjes tegelijk geven, dus theelepeltje, half uur later, weer een, idem met drinke, alskleine beetjes erin blijven ben je al aardig opde goede weg!
beterschap!!
beetje yoghurt met eventueel wat diksap, of een cracker ofzo proberen
Hier heerstte een buikgriep en Dylan was 2 weken terug ook aan de beurt. Maar hij hield dus niets binnen, heb naar de huisarts gebeld en zetpillen gehad tegen de misselijkheid en het overgeven. Dat ging wel beter. Af en toe een beschuitje met basterdsuiker en thee ging er goed in. Niet alles bleef er ook in (flesje melk 'smorgens terwijl ie zo’n honger had was geen succes :sick: ). Hier dus vooral beschuitjes, thee en verdunde appelsap.
Als het drinken er in blijft zou ik me er niet druk over maken, maar als dat ook niet meer wil zou ik de huisarts even bellen ivm. uitdrogen.
Hij is nu nog wel met een inhaalslag bezig lijkt wel… hij was al niet dik, maar nu is ie echt mager en hij heeft honger als een paard :mrgreen: .
Beterschap ermee.
Cola en chips. Klinkt gek, maar daarmee heb je in 1x zijn suiker en zout aangevuld (en lekkerder dan ORS). Suikerklonje in de cola om de prik er af te halen. Ik heb het aan de ka gevraagd toen ik met Sem tegen uitdroging aan op de EHBO zat en het kan echt.
Verder kleine beetjes aan blijven bieden en als ie wel drinkt gewoon goed vocht blijven geven. Dat eten komt wel weer dat is niet belangrijk, drinken dat is belangrijk. Als je last van je maag hebt valt een papfles behoorlijk zwaar dus niet gek dat die er weer uit kwam. Misschien kan je dan beter een beschuitje of droge boterham proberen.
Zolang hij natte luiers houdt, tranen heeft als hij huilt heeft hij voldoende vocht en dat is het allerbelangrijkste!
Sterkte!
Denk niet dat je je al te druk hoeft te maken, zolang hij wel drinkt en dit ook binnen houdt kan hij best even met iets minder eten.
Zelf ga ik, als 1 van onze meiden dit heeft, af op wat mijn moeder vroeger zei: “als je ziek bent en ergens wel trek in hebt, datgene gewoon eten” Dat kan van allles zijn. Bij jouw kleine is dat momenteel lange vingers. Bij Nikki was het bijna een week lang alleen maar Bambix pap. Terwijl ze normaal gesproken echt eet als een bouwvakkertje. Ik zou denk ik wel gewoon alles blijven aanbieden. Bij het warm eten alleen erop letten dat het niet te vet is.
Misschien in plaats van brood met bijvoorbeeld kaas, een cracotte met boter en jam of appelstroop? In plaats van 1 soort fruit een bakje fruit aanbieden met wat verschillende soorten erin (stukjes banaan, appel, peer, druiven)? Verder geen grote hoeveeelheden tegelijk maar bijvoorbeeld de helft van wat hij normaal krijgt en pas als dat schoon op gaat een tweede portie aanbieden?
Hoop in ieder geval dat hij zich snel beter gaat voelen! Zo sneu als die kleintjes ziek zijn he :hug:
oh wat sneu je kleintje die ziekjes is :hug: dat is nooit leuk.
als hier 1 van de kindjes ziek is en niet echt willen eten ben ik blij met dat wat ze willen als is het smorgens vroeg chip of bv ijs zolang er iets in het maagje komt ben ik blij natuurlijk wordt er wel bij vertelt dat het mag omdat ze ziek zijn en er geen misbruik van mogen en kunnen maken.
als ze ziek zijn vragen we meestal wat wil je eten waar heb je zin in en gaan we na de winkel mocht het nodig zijn om het te halen en vaak gaat het dan ook goed en eten ze het.
natuurlijk is het moielijk met een kindje die dat nog niet goed kan aangeven maar gewoon steeds van alles aanbieden op een gegeven moment krijgen ze heus wel zin en gaan ze wat eten.
beterschap
Misschien een tip, voor tegen het spugen.
Jan ais een tijd terug ziek geweest en toen spuugde ze ook alles uit en hield niks binnen, we zijn toen naar de huisarts gegaan en hebben toen op advies van haar Kindigest van VSM gekocht.
Dat werkte hier echt meteen, ik vind het super spul.
Kindigest tabletten
Toepassing
VSM Kind 0-6 Kindigest tabletten is een homeopathisch geneesmiddel voor gebruik bij misselijkheid en een verstoorde spijsvertering.
Samenstelling
Per tablet (100 mg): Arsenicum album D6 20 mg, Croton tiglium D6 20 mg, Okoubaka aubrevillei D4 20 mg, Veratrum album D12 20 mg. Hulpstoffen: cellulose (E 460), magnesium stearaat (E 572) en talk (E 553b).
Dosering en gebruiksaanwijzing
Kinderen van 0 tot 1 jaar: In acute gevallen elk uur 1 tablet innemen, maximaal 6 tabletten per dag. Daarna 4 maal daags 1 tablet. Kinderen van 1 tot 6 jaar: In acute gevallen elk uur 2 tabletten, maximaal 12 tabletten per dag. Daarna 4 maal daags 2 tabletten. Kindigest tabletten bij voorkeur een half uur voor/na de maaltijd in de mond uiteen laten vallen, even in de mond laten houden en dan laten doorslikken. Voor baby’s kun je de tabletten fijndrukken tussen twee schone lepeltjes.Prijs
€6,95 (120 st)
Bedankt voor alle antwoorden! Ik heb er echt wat aan
Ik vind het altijd zo zielig als ie ziek is. Hij is dan zo hulpeloos. Hij kan sinds kort lopen, maar dat gaat ook wankel, omdat ie natuurlijk niet zoveel voedingsstoffen binnen krijgt. Zielig hoor!
Hij is normaal gesproken dol op Makreel en mandarijn, maar dat eerste wilde hij nu ook niet.
Maar zou ik hem nu wel wat mandarijn kunnen geven, of gaat het dan helemaal fout??