Helpppp,
Jesse is pas 2 en slaapt nu al een paar dagen in de middag niet meer :?
Hij doet het verder wel goed, alleen is hij druk.
Ik hoop eigenlijk dat hij nog even gaat slapen tussen de middag.
Wat is de gemiddelde leftijd dat kinderen wakker blijven???
vraag ik me dus ook af… dus lees even mee.
trouwens onze dochter van 2 jaar en 3 mnd heeft precies hetzelfde… heb ze in het begin in bed gelegd met een boekje en gezegd dat ze anders maar even ging spelen… heeft even gewerkt.
Ik weet niet wat de gemiddelde leeftijd is eigelijk maar Laurens slaapt al een paar maanden niet meer overdags. Ligt aan je kindje zelf denk ik, als hij het redt zonder slaapje overdag waarom niet?
Mevrouwtje is net 2, en wil ook niet meer. Meestal stort ze nu rond 16.00/17.00 uur even helemaal in.
Ik probeer haar nu op mijn vrije dagen toch even te laten slapen, wil ze niet dan niet. Gemiddeld slaapt ze nu om de dag niet meer…
Hier nog eentje die vandaag niet naar bed wil. Heeft een poos liggen zingen en kletsen, maar na 3 kwartier wou ze er uit…
Ik hoop ook dat het tijdelijk is, vind het wel even lekker 's middags . Sebastiaan hield er met 2 1/2 mee op, een week of 2-3 voor Annemieke haar geboorte :evil:
is per kind verschillend, maar misschien kan je hem om de dag de middag laten slapen??
Mijn apekop slaapt elke dag nog een uur of 2, heeft ook wel periodes gehad dat hij niet echt wou slapen. Maar na 3 dagen ofzo was het dan wel weer over, en sliep hij wel (gelukkig)
Anne was ook 2 toen het begon en met 2 jaar en 3 maanden (tegelijk met het dag en nacht zindelijk zijn) was het echt helemaal afgelopen met slaapjes. Als ik hoor van ouders dat hun kind nog een middagdut doet en die is dan 3.5jaar, dan ben ik best een beetje jaloers. Maar goed mevrouw zit nu op school :mrgreen:
Beide jongens bij mij stopten met net 2 jaar helaas al met slapen overdag.
Merijn een week of 2 nadat Xander geboren was, dus daar gingen mijn tussen-de-middag dutjes toen…
Xander was geloof ik 1j en 11 maanden ofzo… maar dat is altijd al een korte en slechte slaper geweest… Waar hij de energie tot nu toe altijd vandaan heeft gehaald??
Hier waren ze allemaal net 1 toen ze stopten met slapen. Ik was altijd jaloers op moeders die hun kind van 3 nog in bed stopten. Voor mij zou 2 jaar dus al een mijlpaal zijn geweest
Hier ook 2 kinderen die er mee stopten rond 1 jaar… SL doet nog wel vaak een dutje als we in de bus zitten maar anders heel soms als ze niet helemaal fit is.
Mijn dochter slaapt elke dag standaard om 12.45 en dan tot zeker 15.15.
Als we onderweg zijn en het is 12.45 dan slaapt ze in de wagen of in de auto.
Mijn zoon sliep ook lang. Ik heb hem een hele tijd toen hij 4 jaar 's middags thuis gehouden van school omdat hij in slaap was gevallen tussen de middag.
Maar misschien kan je het 3/4 keer per week proberen en niet meer elke dag
liefs anita
Hier is het op het moment ook zeer wisselend, ene dag drama en niet willen slapen en andere dag rustig 2,5 uur wegtukken in de middag.
Ik merk wel dat ie het nog écht nodig heeft, hij is zo wild als hooi aan het einde van de dag zonder middagslaap. Maar gok dat dit ook gewoon een fase is net als NEE NEE NEE
Ik lees hier wel dat ieder kind echt verschillend is.
Gister ben ik bij hem gaan liggen op het grote bed en hij heeft 2 uur geslapen…mama is na 20 min weer naar beneden gegaan :?
Meneertje hier wilt ook echt in de middag niet meer slapen en doet dat ook niet!
Ik breng hem wel naar boven, zodat hij wel de mogelijkheid krijgt. Maar dan gaat hij spelen en zo haha.
Ken ook kids die echt nog wel 2 uur slapen tussen de middag! Heerlijk denk ik soms :shifty:
Verschilt echt per kind, sommige kinderen hebben er al vroeg geen behoefte meer aan.
Je kunt het niet forceren, ze geven het meestal zelf ook wel aan als ze het net een dagje wel nodig hebben.
Nikkie begon ook van haar slaapje af te zien net na haar 2e verjaardag. Toen heeft ze een poosje om de 2 Ã 3 dagen overdag geslapen. In november is ze flink ziek geweest en toen heeft ze weer een week of 3 elke dag geslapen. Vorige maand weer rommelen en sinds vorige week is het echt afgelopen. Bo sliep nog 2 of 3 per week tot kort na haar 3e verjaardag.
Mischa vond het genoeg met 2 jaar en 2 maanden en Justin heeft niet meer 's middags geslapen vanaf 1 dag voor zijn 2e verjaardag.
Ik heb bij beide m’n grootst mogelijke truckendoos uit de kast gehaald om ze nog wel te laten slapen, maar ik kreeg het absoluut niet voor elkaar. Na een poosje heb ik het maar opgegeven en ze gewoon beneden gehouden.
Milan slaapt ook niet meer tussen de middag,best lastig maar weinig aan te doen !
Onze dochter vond het echt niet nodig meer. Ben groot riep ze naar beneden. Ze was toen 2 jaar en 3 maanden, tegelijk met zindelijk worden.
Na het middageten mag ze nu even op ons bed tv kijken. Dan rust ze wel uit en is dan vrolijker aan het einde van de dag.
Sander was 2 jaar en 4 maanden toen zijn middagslaapje verviel en Anna was 2 jaar en 1 maand toen ze haar middagslaapje voor gezien hield.
Maar er is geen standaardleeftijd. Ik ken ook kinderen van ruim 3 jaar die nog rustig een tukkie doen 's middags. Geen kind is gelijk!
hier een kindje van 15 maand die niet meer s middags een slaapje wil doen tuurlijk vindt mama dat wel vervelend was net even tijd om bv rustig schoon te maken maar een huil orkest op bed hebben we geen zin in als ze denkt ik ben de slaap niet nodig klaar dan niet als ik niet moe ben kan ik ook niet slapen