Ikmaak me een beetje zorgen over mijn zoontje.
Hij is nu 7 maand en hij kruipt in een rap tempo de hele kamer door trekt zich overal aan op tot staan en kan dan met 1 hand los blijven staan als je hem bij zijn handjes vast houd zet hij stappen.
hij rolde al om met 1 maand kon al zitten toen die 2 maand was.
ik ben gewoon bang dat hij veel te snel gaat en dat strax zijn lichaam en/ of zijn hersentjes het niet aan kunnen.
zijn er moeders met ervaringen met snelle kinderen
:shock: Sjonge…wat is hij ontiegelijk snel zeg!
Hebben ze het er op het cb niets over gezegd? Anders moet je het daar even bespreken joh.
Ik denk overigens dat je zoontje er niets aan over houd hoor. Hij doet het gewoon zelf, en hij kan echt niet staan als z’n spieren nog te slap zijn. En z’n hersentjes zetten hem er zelf toe aan toch? Nee, je hoeft je wat dat betreft geen zorgen te maken hoor, maar voor alle zekerheid zou ik het gewoon even aankaarten bij het cb.
ja doe ik even 2 feb moeten we weer heen zal eens vraggen hoe ze er over denken
Onze oudste kon met 7 maanden ook al 'lopen", heel iets nog een vinger vast… Daarentegen sprak hij met 3 nog nauwelijks. Inmiddels is hij 5,5 en alles loopt prima. De jongste precies andersom, liep laat, sprak vroeg, nu 3,5 alles redelijk volgens het boekje. Ach je kind is je kind, je kunt hem niet vastbinden zodat hij niet loopt. Geniet van de dingen die hij kan, en ook van de dingen die hij niet kan!
Als kinderen het zelf doen niks aan het handje hoor. Dochter hier kroop en ging al zelf staan toen ze 6 maanden was en ze is zo gezond als een visje hoor!
Lekker laten gaan, alleen niet overstimuleren, dan doet hij het in zijn eigen tempo.
Succes, want je hebt vast je handen vol haha!! (hier ook zo 1 )
Hier ook zo’n vlotte tante
Gewoon lekker laten gaan en inderdaad niet stimuleren. Hij geeft zelf wel aan wat hij wil/kan.
op een gegeven moment lopen alle kids weer redelijk gelijk. Dus ik zou me er niet zo druk om maken.
Misschien heeft ie straks iets meer tijd nodig voor andere dingen, compenseert ie dat.
Gewoon melden bij CB maar verder lekker laten ontwikkelen./
Hij is wel laat met tanden heeft er nog geen 1
mijn oudste was ook zo’n snelle met 2 dagen kon ze zich omrollen met 2 maanden wou ze alleen maar staan en zitten op schoot en met 4 maanden kon ze zelf gaan zitten en opstaan in de box liep langs de tafel en met 7 maanden liep ze los ook zei ze toen haar eerste woordjes maar daar bleef het heel lang bij verder was ze iets later met zindelijk worden en heeft ze een achter stand met leren maar denk dat dat los staat met hoe snel ze zijn.
Geen zorgen om maken dus! Het enige wat je moet doen is opletten dat hij verder nergens bij kan
Als ze zo snel al lopen, snappen ze het vaak nog niet zo goed.
Enne even ter geruststelling: … mijn tante was 9 maanden toen ze geheel los liep. Die heeft nu een topfunctie. :mrgreen: