menn, ben het zooo zat… =-- vertel mij eens gouden tips hoe ik mijn zoon ook snachts in zijn eigen bed kan laten slapen???
Zoonlief is vanaf babyaf aan al een onrustige slaper geweest, waarschijnlijk ongeholpen kiss syndroom. Nu wel aan geholpen en klaar met behandelen.
Maarr, hij zit zo erg in de ik wil niet slapen fase… we zijn soms zo lang bezig om hem in bed te krijgen, althans, dat gaat snel, 19.00 uur naar boven en voor 19.30 in bed. En dan begint de elende…
continu smoesjes, dan weer … ik zie niets… ik wil een lichtje aan (ok, kan geregeld worden)… ik doe de deur op een kier, later komt ie er weer uit om m wagenwijd open te zetten. Dan weer brullen waar is zijn beer, en de grootste argumenten… ik heb geen zin… ik kan niet slapen… het is lawaai… (gewoon normaal verkeer), en de laatste tijd gaat ie voor zijn kast staan, kiest wat kleren uit, trekt die over zijn pyjama aan, sloffen aan, doet het traphekje open en komt leuk beneden spelen.
Ik ben zelf ongeduldig en wil gewoon dat ie blijft liggen. Mijn man heeft een tijdlang gehad dat ie even bij m ging liggen (en vervolgens zelf in slaap viel $^#$%@# maar ik wilde dat niet omdat ik mijn zoontje niet aan dit wilde laten wennen. Dus ben ik steeds de boeman met naar bed brengen.
Maar goed, laatste paar dagen werd het echt erg, en ook snachts weer, hup weer bij ons in bed… schiet toch op, in je eigen bed! hij ligt dan in zo’n hoek van 90 graden en met zijn voeten in mijn rug…
ik til m dan maar weer in bed, omdat mijn man daarvoor te belabberd is en smoest dat ie vroeg op moet om te werken (eh, ik hoef zeker niet te werken?)… en ik heb een rug probleem… maar zelfs dan tilt mijn man m niet in bed…
dusss… en hij presteert het ook gewoon vaak om bij ons in bed te kruipen, een uur voordat we moeten opstaan. Dan heeft het ook geen zin om m weer brullend in zijn eigen bed te leggen…
ik ben de laatste paar dagen nu toch maar weer in zijn kamertje er bij gaan zitten.. of naast zijn bed (gezicht afgewend) of in de stoel. Schijnt toch wel te helpen, want hij spookt niet meer.
Maar wat zou ik nog kunnen doen om hem in zijn eigen bed, snachts, te laten, of blijven slapen??????
Zag ergens al zo'n sticker beloningssysteem...
kan dat wel proberen, met als resultaat een kleinigheidje als hij het 'doel' haalt... maar merk soms ook nog dat hij die regeltjes nog neit echt snapt, te ingewikkeld... misschien een wekker.. niet eerder je bed uit voor de wekker afgaat... (maar ja, hij slaapt soms tot na 8.30 uur)
IK WIL RUUUHUUUSSTTTT
en mijn dochter... die slaapt echt als een roosje...