Hoi
Vraagje?
Mijn zoontje is 2 weken oud. En ik weet dat je normaal minstens 7 a 8 x moet aanleggen. Maar hij komt nu al om de 4 uur en soms zelfs met nog langere tijd er tussen. (red dus tussen de 5 a 6 voedingen op een dag) Hij heeft wel steeds een plasluier en vaak ook poepluier. Is dit dan toch voldoende?
Ik heb niet het idee dat hij tekort komt. Tenminste zijn 1e pakje is nu al te klein aan het worden!
ja hoor is voldoende, tanisha zat er ook al in de eerste week op, sliep ook al door na 5 dagen. lekker laten gaan zo dus wanneer hij tevreden is`!
Dank je wel!
Dacht het al wel een beetje. Is natuurlijk voeden op verzoek, maar toch.
Ik vind 5 voedingen op een dag erg weinig voor zo’n prutske…
Een goede indicatie is het aantal poep en plasluiers. Op deze leeftijd hoort hij minstens 4x per etmaal te poepen (alles ter grootte van een flinke rijksdaalder mag je meerekenen) en 4 tot 6 plasluiers. Met papieren luiers is het tegenwoordig lastig om te bepalen of het een volle luier is. Om een beetje een idee te krijgen van een ‘volle plasluier’ giet je een koffiekopje water (60cc) in een luier, dan weet je hoe zwaar die voelt.
Verder hebben de meeste CB’s een inloopspreekuur waar je je kindje kunt wegen. Doe dit een keer. Want meten = weten Het gewicht kun je invullen op http://www.borstvoeding.com/groeicurve Dan kun je meteen zien of hij genoeg groeit en zijn lijntje volgt. Normale groei voor een baby in de eerste maanden is 100-250 gram per week, (waarbij je nu nog eerder richting de 250 gram mag gaan dan richting de 100)
Als hij nu minder goed groeit, dan zou ik vaker aanleggen en desnoods wakker maken voor een voeding. Groeit/plast/poept hij wel goed dan is het prima.
Jannigje, ook dank je wel.
Hij heeft bij elke verschoning een goede plasluier. En meestal ook een poepbroek.
Ik maak hem wel eens tussendoor wakker. (overdag), maar dan is hij meestal erg onrustig en erg bozig om te drinken. En ben ik 1 1/2 uur bezig. (normaal ong 45 min en dan nog schone luier doen tussendoor) As maandag komen ze van het cb. Ben erg benieuwd wat hij dan weegt. Hij groeit wel hoor. Want het eerst pakje past al niet goed meer. En dat geld ook al voor rompertjes.
Ook fijn die site om bij te houden! Ga meteen kijken.
Onze dochter kwam vanaf het begin om de 5 uur ofzo. We hebben dit 's nachts zo gehouden (kwamen wij ook aan goede nachten van 10 uur met 1 voeding tussendoor toe) maar overdag hebben we haar toch om de 4 uur wakker gemaakt.
Ze kwam niet goed aan maar dat had niet met de bv te maken, maar met de reflux, zodat halve voeding er weer uit kwam. Zou idd tussendoor gewoon eens gaan wegen bij het cb.