zoontje 19 maanden al rijp voor?

hallo,

ik wil mijn zoontje nu het zomer is laten wennen aan het potje, hoe doe ik dat het beste? En hoe vermijd ik dat hij op mijn mat of in zijn ballenbad zijn plasjes doet ? :mrgreen:

Of je zoontje er rijp voor is is natuurlijk niet te zeggen vanaf een afstandje… Wat ik bij Demi gedaan heb is op een dag gewoon d’r luier uitgelaten. Ze had wel enorme interesse in de wc en potjes overigens.

Ik heb haar de eerste dagen gewoon om de 2 uur op het potje gezet om te plassen/poepen. Soms hadden we mazzel en soms niet. Resultaat: plasjes en poep op de meest rare plekken in huis (dus ook op je mat en de ballenbak… dit zul je wsl niet helemaal kunnen voorkomen hoor!)

Als ze het niet op het potje/wc deed gewoon negeren, opruimen en schone broek aan. Als ze het wel op potje/wc deed belonen (bij Demi werken snoepjes goed… is net een hond…)

en zo was ze eigenlijk binnen een goede week zo goed als droog. Af en toe een ongelukje komt bijna niet voor, behalve als ze te druk is met spelen en ik merk nu met de baby die eraan zit te komen dat het weer wat moeilijker gaat door de spanning in huis.

Nou ja, het scheelt enorm veel in luiers en meestal gaat het dus wel goed!

Succes hoor!

gr

muts

mmm : inderdaad gewoon de luier uit… en vooral je moet je kindje inderdaad stimuleren als het goed gaat en negeren als het fout gaat… en wat betreft je mat en je ballenbak (en zoals muts ookal zei : zullen ook andere objecten in huis de nodige commotie ondervinden)… die zullen inderdaad een paar keer gewassen moeten worden.

Je kindje moet er wel aan toe zijn en interesse tonen…

Maak gebruik van de zomermaanden, zodat je je kindje lekker buiten kan zetten (scheelt opruimen :thumbup: ) en met een blote kont, heb je ook niet zoveel te wassen. Ik trek ze vaak ook even een “goedkoop” paar schoenen aan, die snel drogen als je ze moet wassen en zodat de goeie schoenen niet meteen naar plas stinken…

succes ermee