Zoon wil geen BV meer en tepels doen pijn.

Ik voed alleen nog 1 keer in de avond en eenmaal in de nacht.



De laatste tijd gaat het niet goed met de BV: Ik heb AUW!!! en ik heb geen idee of dat door de zwangerschap komt of misschien door iets anders ( spruw? ).



Daarbij komt ook nog dat mijn zoon dus totaal geen interesse meer heeft in de bv. Hij hapt, drinkt 3 slokjes ( in het meest gunstige geval ) en laat daarna weer los. En aiaiai, het doet ZEER. Ik moet me echt schrap zetten tijdens het voeden. Niet alleen bij het aanleggen, maar de hele tijd. En alleen de tepels doen zeer. Hmmm, zou het spruw kunnen zijn? Ik kan verder geen spruwsymptomen ontdekken. Misschien wil hij daarom niet meer? Of komt het echt door de zwangerschap?



En ik wilde zo graag de 2 jaar weer volmaken. :frowning: . Met pijn of zonder pijn.

Het eerste wat ik denk als ik dit lees is; SPRUW!! Althans bij mij was het een paar maanden geleden ook zo, mennn wat deed dat zeer, ik zat ook echt de hele tijd met kromme tenen te voeden (en met tranen in mijn ogen), ook na het voeden had ik nog last van steken in mijn borsten heb jij dat ook?

Maar verder bij Noémi nooit witte stipjes of iets op haar tong gezien. T brandde heel erg (mijn tepels), en t gevoel alsof er allemaal naalden in mijn borsten werden gestoken. Misschien zie je bij je zoontje niks maar heeft hij er toch last van en laat daarom steeds los.

veel sterkte :hug:

Nee ik heb geen last van branderigheid en dergelijke :think:



Maar hoe kom ik er dan achter dat het spruw is?



Gewoon Daktarin halen bij de apotheek en op de gok smeren?

Tja ik ben geen dokter maar volgens mij kan daktarin op zich niet zoveel kwaad, dus idd misschien maar gewoon smeren en dan kijken of t beter gaat. Ik weet alleen niet of je t zonder recept kan kopen…

Je weet zeker dat t geen kloofjes zijn? Misschien doordat hij ouder wordt en anders aanhapt ofzo waardoor je tepel verkeerd wordt belast?

@Anita wrote:

Nee ik heb geen last van branderigheid en dergelijke :think:



Maar hoe kom ik er dan achter dat het spruw is?



Gewoon Daktarin halen bij de apotheek en op de gok smeren?


Ja! Als het dan ineens beter gaat, weet je dat het spruw is/was. Denk ondertussen ook even extra aan hygiëne, en ik dronk tijdens de spruw, ondanks dat het effect nooit bewezen is, probiotica.



Wat het ook nog kan zijn: heeft hij misschien last van doorkomende tanden/kiezen? En het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij, doordat hij minder geïnteresseerd is, minder goed hapt. Elke keer opnieuw aan laten happen misschien? Of het iets met je zwangerschap te maken heeft, weet ik niet, geen ervaring mee :angel: . Maar dan had je dat toch al eerder moeten merken? :think:

@Biebels wrote:

@Anita wrote:
Nee ik heb geen last van branderigheid en dergelijke :think:



Maar hoe kom ik er dan achter dat het spruw is?



Gewoon Daktarin halen bij de apotheek en op de gok smeren?


Ja! Als het dan ineens beter gaat, weet je dat het spruw is/was. Denk ondertussen ook even extra aan hygiëne, en ik dronk tijdens de spruw, ondanks dat het effect nooit bewezen is, probiotica.



Wat het ook nog kan zijn: heeft hij misschien last van doorkomende tanden/kiezen? En het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij, doordat hij minder geïnteresseerd is, minder goed hapt. Elke keer opnieuw aan laten happen misschien? Of het iets met je zwangerschap te maken heeft, weet ik niet, geen ervaring mee :angel: . Maar dan had je dat toch al eerder moeten merken? :think:




Het is al een aantal weken hoor. Alleen was ik eerst heel lang in de ontkennende fase :angel: . Ik dacht: Gaat vanzelf wel over…



Daktarin is vrij te krijgen bij de apotheek. Toch maar gaan smeren dan :think:



Doorkomende tandjes en kiezen klopt ook, ze komen allemaal tegelijk.



Maarre, kan Yvar nu ook last hebben van de spruw? Zonder dat ik iets zie?

Ik ben er niet zo zeker van hoor, dat het spruw is. Het kan ook best met je zw te maken hebben. Je hoort vaker dat tijdens de zw de smaak ‘verandert’ en dat nog drinkende kinderen dan geen borst meer willen… en tijdens de zw is het volgens mij ook geen onbekend verschijnsel dat je tepels gevoeliger worden…



Aan de andere kant ben je tijdens de zw wel weer vatbaarder voor schimmels zoals spruw… misschien even met je huisarts overleggen?

Daktarin kan misschien niet veel kwaad, maar mijn idee is dat het altijd beter is niks te gebruiken als het niet nodig is… :think:

Ik denk dat het einde echt nabij is :cry:



Hij wil niet meer…



Jeetje zeg, ik vind het wel heel moeilijk hoor dat mijn zoon er nu al genoeg van heeft :thumbdown: .



Ik heb mijn andere kindjes 2 jaar gevoed, en Yvar maar 14 maanden.



Ik stel me aan, maar toch



Dames bedankt voor de tips. Als er plots veranderingen zijn dan lezen jullie het wel weer :-*

ja zeg… MAARRRRRRRR 14 maanden… :eh:





joh! dat is toch een superprestatie! :clap: geniet er maar van dat het zo goed is gegaan. :slight_smile:



Ik begrijp wel dat je liever nog even had doorgevoed, maar Yvar heeft zelf anders bepaald, is ook mooi natuurlijk toch dikke :hug: voor jou! :hug:

Ik vind 14maanden een hele prestatie :clap: :clap:

maar ik snap wel dat als je zelf graag 2 jaar had gevoed t wel moeilijk is, het is toch echt afscheid nemen van een bepaalde periode met je kindje.

Een :hug: voor jou

Bedankt meiden :-*



Ik heb besloten om Yvar niet meer te pushen. Zo lang hij nog wil, mag hij. Wil hij niet, ja dan niet. ( Hij kan nogal driftig worden als ik tegen zijn zin aanbiedt 8) )

Vannacht heeft hij nog gedronken, maar de drinkmomenten worden steeds minder. Wie weet halen we de 15 maanden nog. We zien wel.

he verdorie meissie :hug: wil alleen ff zeggen dat jullie dus wel spruw kunnen hebben zonder dat je iets ziet… dat was hier namelijk ook het geval… Bij Daan was er niks te zien… maar verdomd dat ie wel pijn had(en ik ook)…

Ik denk dat het met je zwangerschap te maken kan hebben.

Mijn vriendin heeft hetzelfde meegemaakt, die heeft wel behandeld in eerste instantie tegen spruw, maar dat was het dus niet.