Zoon van 4 en zoon van bijna 6...

…zijn beiden bijna geen dag droog :frowning:

Met de oudste ben ik al een paar keer naar het ZH geweest, hij is onderzocht en doorverwezen naar een soort plasjuf. Eind juni voor t laatst geweest met de afspraak om na de zomer weer te bellen als het nog niet veel beter was. Nou, na de zomer was het heel erg slecht, maar ik wijtte het aan de start van het nieuwe schooljaar en heb afgewacht. Het is wel weer beter geworden, maar zoonlief is nog steeds geen dag droog. Ik doe er vrij weinig aan: als ik zie dat zijn spijkerbroek nat is moet hij zich verschonen, en daar maat hij vaak een drama van. Maar ik controleer het dus niet steeds. Wel ruiken wij dat hij nat is, en 's avonds is zijn broekje dus ook altijd nat :sick: Hij heeft nog een nachtluier en die is altijd vol. De laatste weken is ook steeds zijn pyama nat, heel vervelend. Ik heb dus gister weer een afspraak gemaakt in het ZH, kan komende maandag alweer terecht :thumbup: (trouwens, beloningssystemen werken hier niet helaas, dat gaat 1 of 2 dagen goed en dan boeit het hem niet meer)

Dan zoon 2, daar ben ik eigenlijk best postitief over, want hij gaat uit zichzelf naar de wc (oudste dus niet, alleen om te poepen. Voor de plas zijn er vaste momenten en dan stuur ik hem, hij gaat altijd met tegenzin)

Zoon 2 komt ook regelmatig droog uit school, dat is positief :thumbup: het eind van de middag is het te moeilijk voor hem, dan is hij meestal nat. Ook hij heeft nog een nachtluier. Maar nu vraag ik me af; in vergelijking met leeftijdgenootjes loopt hij dus ook achter, al doet hij het beter dan zijn broer. Moet ik voor hem nu ook actie ondernemen? Mijn gevoel zegt namelijk dat hij gewoon wat meer tijd nodig heeft, een half jaar geleden moest ie nog elk kwartier en nu kan hij het wel 1 a 2 uur ophouden. Dus daar zit echt wel groei in. Maar droog, nee, dat is hij nog niet.

Jullie willen vast niet weten hoe mijn badkamer met de wasmanden ruikt :roll:

in je wasmand een droogtrommeldoekje van Robijn doen :wink:

En verder, tot een jaar of 8 kan het best zijn dat je kind bij vlagen zo druk bezig is dat het zindelijk zijn naar de achtergrond verschuift. Je zoontje voelt het wel, zindelijk mbt ontlasting komt meestal pas na de urine. Dus je zou zeggen dat dat het probleem niet is. Het zit hem mss meer in de inspanning en drukte in zijn hoofd dat hij zijn ‘buik’ vergeet. :think: Dan werkt idd belonen ed ook niet.

De plas/poeppoli in het ziekenhuis is ws wel de beste plek hoor. Vooral lichamelijke oorzaken uitsluiten. Mogelijk een lichte blaasontsteking of wat er ook kan spelen. Is het niets lichamelijks dan toch verder ingaan op zijn hoofd en wat daar allemaal kan spelen. :-*

Hier gaat het omgekeerd, kindlief totaaaal niet geboeid door het zindelijk worden maar de laatste paar dagen wel elke nacht dus een droge luier. :think: Terwijl ik niet anders weet dan dat zindelijkheid in de nacht juist als laatste pas komt.

Ik hoop dat ze je in het ziekenhuis een stuk verder op weg helpen want kan me voorstellen dat het niet alleen frustrerend voor jullie zelf is maar voor hem ook lastig is. Uitstapjes met school zijn minder leuk, logeren is niet tof en dat zal hem ook beperken in zijn vrijheid. :hug:

Wola, wat een gedoe het al die natte broeken. Mijn oudste, nu 6 heeft ook nog te vaak ongelukken, hij geeft het wel altijd zelf aan, en bij alle natte plakken groter dan een euromunt, gaat hij zichzelf verschonen. hij vind het dus niet prettig.

Hoer ook al twee jaar onder behandeling van de uroloog, medisch gezien heeft hij alleen als probleem een kleine blaas en niet volledig uitplasse. Wij hebben voor hem medicijnen gehad (oxibutidine) om de prikkel minder sterkt te maken, waardor de frequentie verminderde van 20 keer per dag naar 10 keer per dag. Helaas reageerde die medicijnen niet goed op zijn exceem en zijn we er weer mee gestopt. Hij gaat binnen nu ene twee weken beginnen met bekkenbodemfysio in de hoop dat er verbetering optreed.

's nachts beginnen we nog niet eens aan.

Voor wat betreft je jongste, zou ik het eens voorleggen bij de uroloog, het kan mogelijk een soort kopieer gedrag zijn, gebeurde hier namenlijk wel.

Sterkte.

Dank voor de reacties alvast :thumbup:

Wout kan ws ook medicijnen krijgen die zijn blaas gaan vergroten. Ik dacht dat bij die medicijnen het bij-effect was dat de prikkel sterker is, dat kan hij namelijk wel gebruiken :wink:

Ja, ik zal ook zeker nieks verhaal doorgeven maandag, eens zien wat zij ervan zegt…Het is met beiden een lange adem…