Zoon van 3,5 zit telkens aan zijn piemel

Het onderwerp zegt het al, hij zit echt dag in dag uit aan zijn piemel. Maakt niet uit waar hij is of wat hij aan het doen is, al heel snel gaat zijn hand weer in zijn broek.

Hij schreeuwt daarna ook heel hard dat zijn piemel niet goed zit (deze is dan lichtelijk gezwollen, dus dat zit niet lekker meer) Het liefste doet hij dan zijn broek en onderbroek uit en gaat op de buik op de bank liggen. Met zijn handjes bij zijn piemel.

Wat is verstandig om in deze situatie te doen? Het geeft hem natuurlijk een lekker gevoel en we willen hem ook niet straffen om zoiets. Zou graag wat tips horen, hoe andere ouders hiermee om zouden gaan.

groetjes

volgens mij is dat heel normaal voor die leeftijd. Hier uitgelegd dat ie er best aan mag komen, en dat ik best snap dat het lekker voelt, maar dat ik wil dat ie dat alleen doet als ie alleen op zijn kamer is. Volgens mij is dat een vrij veel gebruikte middenweg.

Troost je, het wordt minder…

maar het gaat nooit meer over! :mrgreen:

Ik zou het net doen als fiep overigens…

ja, ik ook.

Las er laatst een artikel over, die had ik elders ook al gelinkt

http://www.kiind.nl/articles/169/Seksuele_ontwikkeling.html

Bedankt voor jullie reacties! Ergens wist ik ook wel dat het het beste is, om er niet een te groot issue van te maken. Maar je komt af en toe in van de ongemakkelijke situaties, die je toch liever vermijdt!

Morgen toch maar even aan hem uitleggen dat het niet verkeerd is om te doen, maar dat ie dit het beste op zijn eigen kamer of onder de douche kan doen.

Bedankt!

Is je zoon nog niet zolang uit de luiers?

Toen Giul de luiers vaarwel had gezegd, is ie een tijd geobsedeerd geweest door zn piem. Mooier speelgoed bestaat natuurlijk niet.

Nu is ie er veel minder mee bezig, maar piem blijft piem natuurlijk.

Hier ook de regel: ga gerust je gang, maar op je kamer (als er visite is en anders negeer ik t ook vaak genoeg hoor).

japs… heel normaal… gaat niet meer over, word volgens mij ook niet minder, maar wel minder zichtbaar, mits je regels hanteert.

Hier is de regel… het mag, prima, maar mama, papa, broer, zus en anderen WILLEN het niet zien, dus doe het op je kamer of onder de douche en als je aan je piem hebt gezeten dan was je daarna je handjes.

Hier dus ook niet bloot op de bank.

Ik wil geen blote piem spielerij zien…

Het was Peter snel zat meer dan duidelijk, hij doet het nu vaak zodra hij in bed ligt… prima.

Moesten het wel zeker een maand of 3 hardnekkig blijven zeggen, vooral nooit boos worden of een kritiek stem aanmeten…

gewoon… mama weet dat je graag aan je piemie zit, dat mag ook, maar mama wil het niet zien, dus doe het maar liever op je kamertje…

nou prima :thumbup:

Tsja Merel heeft vanaf 3,5 een hele periode gehad de hele tijd een hand in haar kruis te hebben.

Ze deed verder niets, niet wrijven ofzo, mar wel de hele tijd ‘vasthouden’ alsof ze moest plassen :roll:

Uiteindelijk is het weer over, maar heb haar wel regelmatig gevraagd haar handje even weg te halen, nooit gezegt dat het niet mag of vies is, wel ook in het begin regelmatig gecheckt of ze moest plassen, maar nee nu doet ze het eigenlijk niet meer, dus straks krijgen Jorre en zijn piemelfase :lol:

@Cell wrote:

japs… heel normaal… gaat niet meer over, word volgens mij ook niet minder, maar wel minder zichtbaar, mits je regels hanteert.

:

Ik vind het toch wel ietwat erg enthousiast wat topic schrijfster beschrijft en herken het niet helemaal bij mijn zoon.

Wel in enige mate hoor - het is interessant speelgoed en hij vind het leuk om er af en toe mee rond te zwaaien of wat dan ook - en dan geven wij wel aan dat wij daar niet zo’n behoefte aan hebben. Hoop voor topic schrijfster dat haar zoon toch wel iets minder enthousiast wordt.

@Bella wrote:

@Cell wrote:

:

Ik vind het toch wel ietwat erg enthousiast wat topic schrijfster beschrijft en herken het niet helemaal bij mijn zoon.

Wel in enige mate hoor - het is interessant speelgoed en hij vind het leuk om er af en toe mee rond te zwaaien of wat dan ook - en dan geven wij wel aan dat wij daar niet zo’n behoefte aan hebben. Hoop voor topic schrijfster dat haar zoon toch wel iets minder enthousiast wordt.

Nou hier wel hoor… Peter stond tegen je te praten met zijn hand in zijn broek… het ene jongetje zal meer " behoefte" hebben dan het ander.

Maar ik vond wel dat we er paal en perk aan mochten stellen want de godganse dag vond ik echt niet nodig.

We hebben dus vrij intensief steeds moeten zeggen dat het wel mag, maar niet de hele dag door in het bijzijn van iedereen en dat het in die zin niet " fris" is dat er ook plas uit zijn piem komt en dat niet schoon is.

Dat het dan aan zijn handjes komt en hij dan niet overal meer mag aankomen zonder zijn handen te wassen.

We hebben dat echt vrij stug een poos moeten volhouden en met name ook de nadruk leggen op prive, niet willen zien en niet hygienisch.

Ik zou in elk geval niet " toestaan" dat een jongetje dan op zijn buik op de bank gaat liggen.

Maar echt zeggen dat het niet goed is of fout ofzo of bestraffen… nee dat lijkt me niet goed.