Een zoon opvoeden kost zo’n 11.350 euro meer dan een dochter opvoeden.
Dat blijkt uit een studie van de Britse kredietverstrekker GE Money.
Voor jongens moet je meer gadgets en sportgerief kopen, luidt de uitleg.
Tot ze het huis uit zijn, kosten ze gemiddeld 51.870 euro.
Bij meisjes is dat een flink stuk minder: 40.520 euro.
Opvallend is dat jongens veel meer geld voor (sport)kledij nodig hebben dan meisjes.
Een grote uitgavenpost bij jongens zijn ook de lidgelden voor sportclubs. (belga/adv)
Dat is toch zever?
Of niet? :shifty:
Want dan ben ik de pineut! :lol:
Nee hoor geen flauwekul, want meisjes sporten niet en dan hoef je ook geen sportkleding te kopen. :mrgreen: (wel make up, schoenen, uitgaanskleding, haaraccesoires… etc…).
@tan wrote:
Nee hoor geen flauwekul, want meisjes sporten niet en dan hoef je ook geen sportkleding te kopen. :mrgreen: (wel make up, schoenen, uitgaanskleding, haaraccesoires… etc…).
Haha, ik wou net zeggen… :mrgreen:
Ik vind dit dus echt de grootste onzin…
ik vind het echt kwats … het is maar net aan wat je wil uitgeven aan je kind … :think: lijkt mij …
oneeeee hier niet hoor,
al die kleertjes die mevr hier krijgt kosten ook aardig wat :mrgreen:
vaak is het wel zo dat mannen iets ouder zijn als ze het huis uit gaan dan vrouwen dus misschien dat je dan wel aan meer kosten komt?
dus alle jongens op voetbal en meisjes gaan niet sporten??? :think: :think:
@tan wrote:
en wat denk je wat die tampons of maandverband kosten :mrgreen:
geloof juist dat jongens minder kosten als meiden.
owkee mijn oudste zoon heeft meer kleding nodig omdat het sneller sluit tegenover me dochter.
Maarja die wil weer sieraden en andere onzin dus in mijn geval hier kost me dochter meer vermoed ik :think:
Wat betreft sport merk ik geen verschil, zowel de 4 jongens als de 2 meisjes sporten. (en het oudste meisje niet minder fanatiek dan de heren). Maar bijvoorbeeld een normale tweede hands jongens fiets is nergens te krijgen. Daarintegen meisjes fietsen vollop. De meisjes hier zijn veel zorgvuldiger op hun spulletjes. Bij de jongens gaat hier altijd alles kapot , van kleding fietsen tot schooltassen.
Kan me er dus toch wel iets bij voorstellen.