Zoon kan niet in slaap komen

De titel zegt het al,

Mijn zoontje van ruim 5,5 kan de laatste maanden heel moeilijk in slaap vallen 's avonds. Hij heeft altijd goed geslapen, werd niet wakker 's nachts, ging om 7 uur naar bed tot 's morgens vroeg.



Maar nu de laatste tijd is hij wel moe maar kan niet in slaap vallen. Hij gaat nu om kwart voor 8 naar bed en komt dan vaak nog klaarwakker naar beneden zelfs om half 10 dan. Als hij naar beneden komt dan krijgt hij geen aandacht ofzo. We zeggen dan ook dat hij weer naar bed moet, nog even muziekje luisteren ofzo en zijn oogjes dicht. Hij wil ook wel slapen maar zoals hij dat zelf ook vertelde, zijn hoofdje is moe maar zijn lichaam niet.



Nou is er de laatste 2 jaar veel gebeurd, even in het kort.

November 2009 hoorde we dat opa longkanker heeft, juni 2010 is opa toch plotseling overleden. 1 week later trouwden wij (papa en mama), juli 2010 krijgt andere opa een herseninfarct, hij ligt een paar keer op sterven op de

IC. Daarna werd hij opgenomen in een verpleegtehuis. In juni 2011 is hij helaas overleden.



Afgelopen september is mijn zoon naar groep 3 gegaan waar hij het erg naar zijn zin heeft en daar zijn geen problemen. Ik weet dus niet zo goed waar di aanligt maar belangrijker wat kunnen we eraan doen. Omdat hij 's morgens wel gewoon vroeg wakker word. Namelijk rond 7 uur. Maar ja we merken gewoon dat hij te weing slaapt. Hij is heel snel huilerig, piept snel.



Wie herkent dit en weet wat te doen?

Als ik je verhaal zo lees dan heeft hij de afgelopen jaren nogal wat te verwerken gehad.

Ik weet niet of je dit misschien al doet maar hier helpt het altijd om 's avonds de dag nog even door te nemen en even rustig te kletsen samen.

Bedankt voor de tip maar dat doen we ook al. En ook als hij niet kan slapen komt er niets uit bij een gesprek

Wat vervelend dat het in slaap vallen zo moeilijk gaat.

Inderdaad proberen te praten us een idee, maar als er niets uitkomt heb he er niets aan. Hier hadden we ook slaap problemen en hebben de tip gekregen om Melatonine te gebruiken. Het werkt inderdaad super en kan zonder recept bij bv kruitv… Gekocht worden. Niet verslavend en geen eng medicijn. Succes ermee. Enne niets verplicht alleen een tip natuurlijk he.