Stijn is momenteel 3,5 jaar en kan om alles huilen. Even een paar voorbeelden
* Uiteraard als hij moe begint te worden, maar dat zullen meerdere kinderen hebben.
* Als hij zijn zin niet krijgt
* Als hij iets niet mag
* Als hij zich een "klein" beetje pijn gedaan heeft
* Als smiddags eens in slaap valt en weer wakker wordt. (Middaghumeur?)
* Als iemand wat van hem afpakt
Echt om alles en ik weet niet hoe ik het moet ombuigen. Graag tips!!!
Ik lees graag even mee. Hier een net 3 jarige die ook jankt en piept om alles. Het is nooooit goed. Ik word er nerveus van, en dat werkt natuurlijk ook niet. En dan het toontje dat ze aanslaat… pffff. Kortom, herkenning maar geen oplossing voor jou helaas.
Mijn zoon was echt heeel erg. Maar ik moet zeggen sinds hij naar school gaat en zich verbaal goed kan uitdrukken ( zijn gevoellens dan) is het een stuk beter.
Mijn tip… consequent zijn in het vragen, waarom hij huilt. En weer uitleggen. Dooood vermoeiend, heeft wel gewerkt.
Hier ook zo eentje. Ik negeer het een beetje. Als hij echt verdrietig is dan wil ik daar natuurlijk serieus mee omgaan, maar als ie weer begint te jengelen en huilen dan zeg ik dat hij daar mee moet stoppen en dat hij maar moet gewoon vertellen wat er is. Ik denk ook idd vermoeidheid aan het eind van de dag bijv. of toch een soort van vraag om aandacht, er loopt natuurlijk hier een klein broertje rond. Als hij het echt te bont maakt (en dan bedoel ik dus hysterisch gaan doen) gaat hij de gang op.
X
Ikenmama maakt gebruik van cookies
Om je bezoek zo optimaal mogelijk te laten verlopen maken wij gebruik van cookies. Wat wij bijvoorbeeld voor je doen:
✓ Inloggegevens voor Ikenmama voor invullen
✓ Personaliseren van content en advertenties
✓ Onderzoek naar de gebruiksvriendelijkheid v/d website
Cookies en privacy
Natuurlijk zorgen wij goed voor je privacy. De gegevens die Ikenmama op basis van de geplaatste cookies verwerkt, vallen onder onze Privacyverklaring.
Stel je cookies zelf in
Bedankt!
Je kunt ervoor kiezen om van minder cookies gebruik te maken: